Gå til innhold

Å fortelle det?!


Ronjadatterdatter

Anbefalte innlegg

Vi er i gang med nr, 11+3 i dag, termin 24/9.

De nærmeste på jobb vet da jeg er 50% sm, å reise følget vårt på ferien...

Utover det ingen, men nå røyner det på å holde tett lengre, samt å skjule det pga symptomer, fest unnskyldninger, ol.

Hvordan ligger dere andre september damer ann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det vært annonsert siden uke 9. Helt umulig å skjule - stor tut nå i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til nærmeste familie og gode venner i forrige uke. Er ca. 14+4 og har vært på UL (det de kaller dating scan i UK) så vi følte det var greit å røpe hva som er på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til familie og nærmeste venner sånn litt etter litt ettersom det har passa. Nå begynner det å vise så godt at jeg har bestemt meg for at om noen spørr så svarer jeg ja. Er 11+3 jeg og. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess. Greide ikke holde på hemmligheten noe særlig utover 6 uker :P Så nå vet "alle". Jobben fikk vite det offisielt når jeg var rundt 8 uker pga bekkenløsning og barnefars familie fikk vite ca i uke 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt å komme over 12 uker som mål, så nå gjelder det å komme seg gjennom helga ;)

 

Med nr 1 sa vi det til kommende besteforeldre tidligere, jobbkollegaene mine i uke 12, venner de nærmeste i uke 14 og resten av verden sånn ca fra uke 17, da kunne det ikke sjules mer.

Jeg er begynnt å få mage, men er denne gangen mer rund og valkete fra før, i mottsettning til sist da jeg var svært slank... så så nå tør ingen spørre da det kan være at vekta svinger litt opp igjen ;)

 

Så jeg slites litt ennå med å "komme ut av skapet" siden det er tidligere nn forrige gang, å det å dele gjør at tiden med alles "Omtanke og bekymring, og hvordangårdetmedegda" blir lengre enn sist! Men med nr to forventer jeg litt mindre oppstuss enn med nr 1.

 

Når er kjønnet synlig på UL? (kanskje jeg skulle ta en ul til å sjekke det først *prøverfinnegodegrunnerforåholdedethemmlignemmli*)

 

Nuvel påska kommer strax, det nytter ikke sjule det da i allefall,

så da får vi vel jumpe ut da... skrekkblandet fryd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fortalte det omtrent da jeg fant det ut til familien.. Til nærmeste venner kom det ut rundt uke 6, mens jobben har sakte men sikkert fått det med seg denne uken.. Jeg var så uheldig å få bells parese ( midlertidig lammelsevav halve fjeset) noe som ettersom jeg har skjønt gjorde at noen fattet mistanke tidligere og derfor mente de hadde visst det en stund.. Litt deilig at det er ute for da slipper jeg å rømme rommet hvis jeg er kvalm e.l jeg er 13+4 idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte deg til besteforeldrene i uke 8, og søskenene mine fikk vite det uka etter. De på jobben har fått vite det litt etter hvert, avhengig av hvor nære de er. Nå er det temmelig offisielt, 13,5 ukermen absolutt alle vet det ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første fortalte vi det i uke 8. Med nr 2 fortalte vi det etter ordinær ul (noen få hadde avslørt oss), og nå blir det sannsynligvis etter duotest i uke 13. Nå er eldste så stor at han bør få vite det før vi blir avslørt, og han ønsker seg en "Lille Jack", så tviler på at han holder særlig lenge på hemmeligheten 8-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det etter vi gikk på en ultralyd uke 11+3. Var i grunn lenge for meg å holde det hemmelig. Digg at verden vet om det no i grunn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte det til noen få venner i uke 6 eller noe. Og til sjefen i uke 7-8 pga sykmld. Ellers ventet vi til uke 12 etter ultralyd før vi sa det til noen særlig flere. 15 uker nå og har ikke sagt det til kolleger ennå, men de skjønner det nok siden jeg har vært mye borte.

 

Har ikke gledet meg så mye til å si det til folk denne gangen, for alle fokuserer sånn på at vi kommer til å få to tette (1 1/2 år) og lurer på om det var planlagt og sånn. Ikke like stas å fortelle det da... Vi VILLE ha to tette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt kleint med den facebookannonseringen, jeg. Ser for meg at det plutselig kan komme en kommentar fra noen som allerede vet om graviditeten, og da hadde det vært fint å hvertfall fått annonsert det selv først.Trodde det skulle være mer stas å skrike det ut til resten av "verden", men det hele kjennes mye mer privat enn jeg hadde forestilt meg ved å tidligere lese andres gravid-statuser.

 

Hva tenker dere om FB-statuser og slikt? Antar at vi venter til etter ultralyden i uke 18, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen nevnte jeg ikke noe på fb før jeg gikk ut i permisjon tre uker før fødsel :-) andre gang annonserte jeg det på fb i uke 20. Denne gangen vet jeg ikke. Kanske bare legge ut et hint uten å annonsere det :-) er ikke så farlig om noen andre nevner det før meg egentlig.

Endret av Barbarella og froskebarna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrev det på facebook uke 12. Rett og slett for at eg ville det skulle komme fra meg og ikke andre, familie etc. Men har ikke så mange venner på facebook, helst nærmere venner og noen få kolleger. Bare en kort status. Kommer ikke til å brodere ut om hele graviditeten på facebook, legge ut ultralyd bilde etc det synest eg er litt kleint når andre gjør det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte bilde av lillemor på 14 mnd til besteforeldre, onkler og tanter i uke 12. Hadde kledd henne i body med teksten "Jeg skal bli storesøter" Hoho, var gøy å se hvem som SÅ bildet :) Er i uke 15 i dag og er ikke helt offisielt enda, men de nærmeste venner vet. Har noen utfordringer på jobb som må løses før vi kommer helt ut med nyheten :) Da blir nok bildet av lillemor delt på facebook også, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med førstemann fant mammaen min det ut da jeg var 11 uker (og det syntes ikke). hun bare viste det. så da fortalte vi resten av de nærmeste også. resten bae fant det ut av seg selv.

 

Denne gangen viste ikke jeg at jeg var gravid før jeg var over 10 uker på vei. fortalte det først til de på skolen og i praksisen som burde vite hvorfor jeg var litt borte i blant.

 

vi lot sønnen vår på 4 få vite det først av de nærmeste, så når vi besøkte andre (da i litt over uke 12) fikk han fortelle det til de vårene besteforeldre, onkler og tanter. det var veldig artig, for dde fleste skjønte ikke at deet var virkelig med en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...