Gå til innhold

Hvor ofte er du HELT alene hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lengter etter å ha huset for meg selv. 30 minutter hadde vært supert!!

Hvis barna er i bhg og skole så er uansett mannen alltid hjemme, og det irriterer meg. Han har et syndrom som gjør at han ikke har behov for andre sosiale impulser. (Diagnose og reaksjonsmønster har endret seg betraktelig etter vi fikk barn- det var til de som vil si at jeg burde visst bedre før vi stiftet familie)

Jeg savner tid for meg selv!

Hvor mye egentid får du hjemme? Hvor ofte og lenge har du huset for deg selv?

Anonym poster: 5f6af99e863cc873706a040d3f299d49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annenhver helg stort sett å en uke i mnd. Men viss kjæresten er hjemme blir det mindre.

Hater det! Greit nok en kveld i ny å ne, men være uten jenta er kjedeligt å trist!

Anonym poster: d395d475b090d0ca2d9974af49f514f6

Skrevet

Jeg har en dag fri i uka og da har jeg huset for meg selv fra jeg leverer ungene til jeg henter dem igjen. I tillegg så hender det, som i dag, at jeg føler det som om jeg er alene når barna har lagt seg og mannen sitter ved pcen i et annet rom og jobber.

Anonym poster: 5381475382e48daa131b4e1a252665ca

Skrevet

Jeg jobber skift og er hjemme på formiddagen noen ganger i uken, da er barna på skolen/i barnehagen og mannen på jobb.

Aldri alene om kveldene eller helgene, har fire barn så noen er alltid hjemme. Men de formiddagene jeg har er deilig, kan gjøre husarbeid, handle eller bare sløve på sofaen med en bok :)

Er mannen din ufør siden han er hjemme bestandig?

Anonym poster: d091eca103ff40dbfc97c6c02e184d64

Skrevet

Jeg er aldri helt alene hjemme for har en baby her. Han sover jo nå og da, men er jo ikke alene alene..

Får egentid på kveldene når mannen er på trening, og ungene sover, ellers er det lite alenetid.

Anonym poster: 11fed7f2604681bdfbd9ff9cf37fd766

Skrevet

Jeg har ikke vært alene i huset på 5 år!!

Er jeg alene så er jeg i bilen på tur til noe- dvs jobb eller butikk.

Gud som jeg savner egentid og egenprodusert!

Hi

Skrevet

Produsert=pleie

Skrevet

Ca 1 gang i uka i 1-2 timer. Mannen pleier å ta med seg barna ut, mens jeg har litt alenetid.

Har også huset alene på dagtid, men er hjemme med to små. Er jo så og si "alene" når dem sover formiddagsluren sin på ett par timer.

Gjest yrild
Skrevet

Jeg lengter etter å ha huset for meg selv. 30 minutter hadde vært supert!!

Hvis barna er i bhg og skole så er uansett mannen alltid hjemme, og det irriterer meg. Han har et syndrom som gjør at han ikke har behov for andre sosiale impulser. (Diagnose og reaksjonsmønster har endret seg betraktelig etter vi fikk barn- det var til de som vil si at jeg burde visst bedre før vi stiftet familie)

Jeg savner tid for meg selv!

Hvor mye egentid får du hjemme? Hvor ofte og lenge har du huset for deg selv?

jeg er veldig sjelden alene hjemme og jeg skjønner deg sååååå godt!

Heldigvis har mannen et kontor på loftet og jeg jager ham opp iblandt på kveldstid når barna sover slik at jeg får litt egentid på sofaen :-)

Skrevet

En gang annenhver måned eller så er mannen min og datteren vår i svømmehallen, da hender det at jeg er alene hjemme. Ellers er det aldri.

Anonym poster: 51c39b222a081352b16c885b640080ee

Skrevet

Mannen er nå på AAP.

Og oppfører seg mer som en egosentrisk ungdom hjemme hos foreldrene sine, enn som en familiefar- så ja.. Jeg leeengter etter egentid

Hi

Gjest yrild
Skrevet

også tar jeg ofte husvasken imens mannen drar ut noen timer med barna. da ser jeg på greys anatomy eller noe annet tull imens jeg tørker støv, rydder og vasker :-)

Skrevet

Mannen er nå på AAP.

Og oppfører seg mer som en egosentrisk ungdom hjemme hos foreldrene sine, enn som en familiefar- så ja.. Jeg leeengter etter egentid

Hi

Skrevet

Mannen er nå på AAP.

Hi

Skrevet

Mannen er nå på AAP.

Hi

Gjest yrild
Skrevet

også tar jeg ofte husvasken imens mannen drar ut noen timer med barna. da ser jeg på greys anatomy eller noe annet tull imens jeg tørker støv, rydder og vasker :-)

Skrevet

Mannen jobber offshore, så de ukene han er på jobb og ungene er på skolen er jeg hjemme alene nå når jeg har vært sykmeldt og startet permisjon, også har ungene vært på helgabesøk til min søster innimellom, og mannen har hatt med ungene til sine foreldre, så har nok av alenetid.

Blir forandring iløpet av ett par uker da når babyen kommer.

Anonym poster: ee9b63f51333397d9befd1e1dc993e9e

Skrevet

Jeg har ofte egentid, jeg er introvert som person, sp henter energi når jeg er alene. Da leser jeg, gjør noe med interiøret hjemme, lakker negler/tar ansiktsmaske, er på Bim, ser på tv eller vasker hus/klær. Mannen er veldig utadvent og liker å ta med barnet på besøk, turer osv. Ofte er jeg med, noen ganger er jeg hjemme og har egentid. For meg er det krise uten, blir totalt tappet av å gå oppå andre 24/7. Samme hvor høyt jeg elsker dem:-) Heldigvis har mannen forståelse for dette. Håper du kan få til en dialog hjemne, HI, slik at du også får egentiden du trenger.

Skrevet

Jeg får noen timer i uka stort sett. Svigermor har en snedig måte å "hjelpe" meg til å få gjort ting i huset som f.eks om hun syns det trengs å vaske glassflater/speil så kommer hun å henter barna så jeg kan få fred til å gjøre denne spesifikke oppgaven. I tillegg er mannen flink å ta med barna ut i helgene så jeg får være i fred med husarbeidet. Men det er som oftest ikke slik at jeg er alene for å slappe av, men for å få gjort noe. Deilig å sette musikk på full guffe og ikke bli forstyrret eller motarbeidet av noen.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Helt, helt alene hjemme er det altfor sjelden jeg er. Rett og slett altfor sjelden!

Er ikke mannen og bikkja hjemme, så er ungene hjemme, er mann og barn ute, så er bikkja hjemme... Er vel forsåvidt "alene" når det er bare meg og bikkja, men dette dyret har jo også noen behov som jeg må oppfylle... Jeg kunne godt tenkt meg et par-tre dager, sånn en gang eller to i året der jeg faktisk kunne få være helt alene hjemme... DET hadde vært deilig, det!

Skrevet

Har en mann som jobber mye borte, og jobber turnus selv, så i perioder er jeg mye alene hjemme mens ungene er i bhg, eller har lagt seg. Så nå som han er sykemeldt og har vært mye hjemme på dagtid og kveld har jeg holdt på å kveles...! :P Men nå har jeg innstilt meg mer på at jeg faktisk kan finne på noe utenfor huset på kvelden, og han er frisk nok til å bevege seg ut av huset, så da går alt så mye bedre...! :)

Skrevet

Vel, det er ihvertfall veldig lenge siden sist. Samboeren min jobber et stykke unna, så han er borte fra mandagsmorgen til torsdag ettermiddag, og når han har helg/fri er han alltid hjemme eller skal drasse med seg meg et eller annet sted, ellers er jeg alene med datteren min, og når hun er i bhg er jeg som regel på skole og jobb, og henter på vei hjem, så heelt alene er jeg så og si aldri. Men til helga skal jeg og vesla på hytta med mormoren til vesla, og de skal på skitur, så ser frem til å få hele hytta for meg selv i godt selskap av kun en bok ihvertfall :)

Skrevet

Så og si aldri. Sist gang var for over 7 mnd siden. Men nå er jeg hjemme med baby og den er jo alltid her.

Anonym poster: a40e4defbce7bbceec335798c08c8a99

Skrevet (endret)

Før baby kom var jeg litt for mye alene siden tenåringene hadde/ har det travelt med sitt og mannen jobbet mye, men nå er jeg kun alene når mannen tar lille med på trilletur om ettermiddagene.

Da spiser jeg sjokolade og se hva det skal være på tv :)

Egentlig burde være en menneskerett og jeg syns du skal 'hive' mannen ut avogtil. F.eks sende han på butikken eller be han gå seg en tur. Rett og slett vær ærlig og si at du trenger huset for deg selv 1-2 timer i uken - minst!

Endret av *Teoline*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...