Gå til innhold

Kan man jobbe under ulønnet permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 mnd ulønnet permisjon etter mammapermisjon, kan jeg ta noen småjobber da? Kan jeg evt jobbe for den ene arbeidsgiveren? Og ja, jeg har spart penger til denne perioden, men lurer likevel.

Anonym poster: a8959056ac78aaff8611685a106a6cc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte sende ny søknad om ulønnet perm, fordi grunnen til at du trenger det endrer seg. Det må også være greit for arb.giveren du har perm fra..

Skrevet

Jeg mener ganske bestemt at hvis du har flere arbeidsgivere, så kan du søke ulønnet permisjon fra den ene uten å gjøre det samme fra den andre. Det er jo uansett greit å ha en forklaring til arbeidsgiver på hvorfor du velger å gjøre det sånn. Hvis du feks har to jobber hvor den ene kun foregår på dagtid hvor du ikke har annet barnepass, så er det naturlig å søke permisjon fra den, mens du fortsatt jobber hver tredje helg et annet sted.

Anonym poster: f2cc253c486bc91cb833643d43a55938

Skrevet

Hovedarbeidsgiver må godkjenne at du jobber hos en biarbeidsgiver mens du har permisjon.

Om du har fått permisjon for å passe barn, og jobber hos en annen arbeidsgiver følger du ikke avtalen du har med arbeidsgiveren din og du kan få problemer.

Anonym poster: aac9ed8fc064a98598f208940a492636

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...