Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Når begynner man og virkelig tjene penger på eget firma? Jeg ser for meg at det tar litt tid før man kan begynne og ta ut store lønninger til seg selv, men kan godt tenkes at jeg tar helt feil. Jeg har en bekjent som har drevet et eget firma siden i sommer. Han måtte låne ganske store summer for å starte. Nå lever han virkelig livets glade dager. Brenner av glatt 40 000 på en helg, er stadig på utenlandsturer, spiser ute hver dag, fornyer garderoben med gjenvne mellomrom. Hvordan kan dette være mulig? Trodde man måtte jobbe seg litt opp, det koster vel litt og drive eget firma? Anonym poster: 949d9b9cba1afe333ec77642f19c31a3
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Det kommer jo helt an på hvilken bransje man driver i. Med dette forbruket skal du ikke se bort fra at konkursen er rett rundt hjørnet;-) Anonym poster: 3e05a330459751cbda2d2404f12ee503
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 De fleste velger vel å se litt langsiktig på det og ikke ta ut alt man kan av penger første årene. Mannen min driver for seg selv og tar ut 400.000,- i året i lønn fra firmaet, mens resten av pengene som kommer inn blir stående på firmakontoen. Greit å ha litt å gå på der også om det plutselig kommer roligere tider, det er jo en del utgifter ved å drive for seg selv også og plutselig kommer det en regning fra regnskapsfører, leverandører e.l. som skal betales. Så får man heller gå gjennom overskuddet en gang i året og se hvor stor "bonus" det er rom for. Anonym poster: 14a54c9e622cb84f2a1347ac8efdac18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå