Gå til innhold

Fluortablett eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres meninger?

Bruker dere/barna deres fluortaletter?

Kanskje bedre å pusse med fluor enn å få det lagret i kroppen?

Har ei jente på snart 3 år som ikke er så glad i å pusse tennene, men jeg pusser de både morgen og kveld, men føler ikke jeg får pusset bra nok...

I det siste har hun fått en fluortablett etter pussen, men jeg vet ikke om det er så lurt?

Anonym poster: b542fdfe2e15a32d3982596210a68f96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir ikke fluortabletter. Det er nok fluor i tannkrem.

Anonym poster: f2cc41cd862c00035b9a2ce00cc73f30

Skrevet

Jeg gir ikke, for jeg har en amerikansk mann med fluorskadde tenner og jeg vil ikke risikere at barna mine får noe slikt.

Anonym poster: 100e3888672831bd168723175172ccac

Skrevet

Begge mine barn får.

Skrevet

No way! Stor industri som tjener penger på at barn svelger altfor mye fluor.

Hopper ikke på den her nei..

Vil de ikke pusse leser vi om karius og baktus igjen. Har alltid virket på våre tre, de elsker når karius og baktus forsvinner ned i vasken;)

Anonym poster: f138951725e2732a36ea33663cd28e6f

Skrevet

Jeg spurte min tannlege og han sa at hans datter fikk det. Det var svar godt nok for meg, så begge våre får det.

Jeg vet at det er mange meninger rundt dette, men anser ikke meg selv til å ta den beste avgjørelsen. Derfor søkte jeg råd hos "min" fagmann. Mulig jeg er naiv :)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Gir ikke. Pusser med tannkrem m/fluor og på 2-årskontrollen hos tannlegen så var det nok, mente hun. Hun sa at dersom barnet har dårlige tenner eller dårlig tannpuss så kan man også bruke fluor, men normale tenner som pusses godt nok trenger ikke ekstra fluor. Så jeg gir ikke fluortablett.

Skrevet

Våre barn får fluortablett (minste dosen) og vi pusser med barnetannkremen til zendium. Tannlegen vår sitt råd:)

(Jeg vokste opp på colgate+fluortablett.)

Anonym poster: aa008ff8466d997a065677e62735e935

Skrevet

Jeg gir ikke, for jeg har en amerikansk mann med fluorskadde tenner og jeg vil ikke risikere at barna mine får noe slikt.

Anonym poster: 100e3888672831bd168723175172ccac

I USA er det fluor i vannet, derfor får mange av dem fluorskader på tennene.

Anonym poster: a5a5d006a002e83e0af35d6a3a245f86

Skrevet

Vi får ikke flourskader på tennene her i Norge pga en flourtablett altså, er jo ikke flour i vannet her på samme måte som i USA.

Mine barn får, men når de er gamle nok (6-7 år) til å begynne med flourskylling går vi over på det.

Anonym poster: 77449d6d5d924cd802339e1c3faae5e2

Skrevet

Jeg hører og på tannlegen som sa at normale tenner ikke trenger ekstra fluor. Vi pusser med fluortannkrem to ganger om dagen. Karius og Baktur har her gitt søvnløse netter helt opp i 7 års-alder, så der var vi ikke helt heldige, men spørre om ungen kan peke på den bakerste tannen og bli enige om at vi måtte pusse den er greit. Hvis du ikke får pusset med tannkrem hadde jeg spurt tannlegen om han/hun kan se om tennene ser ut til å trenge ekstra fluor...

Anonym poster: 22ccd8a827f2351dab9601299c50dc81

Skrevet

Jeg gir fluor, da jeg såvidt får sveipet tannbørsten over tennene hans.

Kommer til å fortsette med det til vi har vært på første tannlegebesøk. (når er det forresten?)

Er selv oppvokst med tannpuss med solidox og fluor, og har flotte tenner hehe :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...