Gå til innhold

Så ett innlegg lenger ned her ag bekymringsmelding...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man sende inn bekymringsmelding når barn er sjelden ute? Bare er inne dagen lang og eneste utetid er å gå til butikken? Barnet er 3 år og har nesten aldri vært ute...

Mor sier de er lite ute selv og naboen som er hjemme hele dagen pga sykdom og med store vinduer ut mot dem ser dem ute ei lita stund hver 2 uke...Og det er null fotspor i snøen der...Jeg har litt vondt i magen fordi det barnet aldri får leke ute i feks snøen..Når jeg og ungene aker så står det i vinduet og ser på oss (aker ved siden av huset dems)..Har tilbydd meg å ta det med ut,men slipper det ikke ut med andre heller :(

Anonym poster: b5e3c08069944415b659979dd1faa41d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nordmenn formoder jeg?

Anonym poster: f258e3d6fb03074d27fb934f9faa46dc

Skrevet

De er norske ja!

HI

Skrevet

Du kan jo sende bek.mld på hva du ønsker, så er det opp til bv om de skal undersøke eller ikke.

Anonym poster: 48e1cadd0e6b6ca1f41dc5904474b8d2

Skrevet

Er hun i barnehagen da? Er det noe annet som bekymrer deg rundt de?

Anonym poster: a6c67b3f6cb2fe30c2cfba38488158a4

Skrevet

Går barnet i barnehage? Der er de jo ute hver dag. Huff, vanskelig å si hva jeg ville gjort. Ikke alle liker å være ute - men såå sjedent??? Hm..

Anonym poster: 6d2facd472cd51582486cc8134acc50e

Skrevet

Nei,er ikke i barnehage! Går hjemme med mor og far hver dag...

Ungene mine ringer på døra omtrent hver dag og spør om å få leke med barnet,men får ikke bli med ut..

HI

Skrevet

Du kan vel sende bekymringsmelding for det, men tror du virkelig barnet lider? Er barnet i barnehage? Mor og far til barnet kan ha et annet opplegg for barnet innendørs hver ettermiddag. Jeg vet selv hvor stressende det kan være å dra ut om ettermiddagen (etter lang dag på jobb og barnehage), kanskje er disse foreldrene slike som ikke liker å stå ute med barnet? Eller ønsker "kosetid" etter barnehagen.

Dersom dette er det eneste du bekymrer deg over så synes jeg det er litt tynt grunnlag for å sende bekymringsmelding. Barnet kan ha det bra, selv om det ikke er ute hver ettermiddag eller hver helg.

Og når det er sagt tror jeg våre naboer også tenker vi er lite ute. Sannheten er at vi ofte drar på besøk til noen, f.eks. min mor som har bedre uteareal enn vi ha utenfor her. Noen ganger inviterer vi også venner for å dra til en lekeplass/akeplass eller en plass å gå på ski, som ikke er på veien utenfor huset vårt (bor i en bakke).

Skrevet

Det at de aldri er ute synes jeg ikke er bekymringsverdig. Men om du er bekymret, tar du kontakt med bv, hører hva de sier og lar dem ta det fra der. Jeg er også sjelden ute med barna mine, men vi finner på mye gøy inne. Men de går i barnehagen da.

Anonym poster: b693915981139ec5a2d180799ed14c0b

Skrevet

Min datter er heller ikke "mye" utenfor her å leker. Men hun er i barnehagen, og vi drar hver helg ut en eller annen plass for å ake o.l.

Det er jo ikke direkte omsorgssvikt om de ikke leker i hagen da, men det kan jo være et tegn på at andre ting også ikke er helt på stell..

man vet jo ikke, men det skader ikke å ringe barnevernet anonymt å rådføre seg..UTEN å oppgi navn på den familien heller, bare for å høre hva de mener :)

Skrevet

De er sjelden ute av huset og har sjelden besøk..Mor bruker facebook som "dagbok" og skriver alt hun gjør ila dagen,og det er ikke noe med ungen...

Skrevet

Samme med naboene mine, de er norske. Ser ungene bare ute et par ganger i løpet av hele sommeren, det er når de har besøk av besteforeldrene. Aldri ute og leker i helgene, vet de bare er hjemme for begge bilene står der.

Disse går heldigvis i barnehagen.

Men synes synd på dem som er inne hele sommeren.

Anonym poster: 54854509ee2cc4585477d2c086552d8c

Skrevet

Vi er heller "aldri" ute med guttungen vår. Vi HATER snø begge to voksne, så her er det ingen snøspor utenfor huset. I helgene kan det godt hende vi kjører en tur bort, og f.eks går turer i skog og mark da.

Men han er i en bhg som er mye ute, så nok av frisk luft og lek får han da..Må forsåvidt sies at vi er ute hele tiden om sommeren :) Da sitter vi inne knapt bare til middag.

Så da må jeg si at jeg syns virkelig du burde ha en annen grunn i tillegg til at de ikke er ute å leker med ungen i snøen. Men må si jeg syns det er rart om barnet heller ikke får leke med andre barn ute da.

Anonym poster: 73d6abf1e2e58d6a4bfcf68993be09c9

Skrevet

Nei,er ikke i barnehage! Går hjemme med mor og far hver dag...

Ungene mine ringer på døra omtrent hver dag og spør om å få leke med barnet,men får ikke bli med ut..

HI

Ok, da kan du se bort i fra mitt svar tidligere.

Vet du om de er ute på dagtid kanskje? Kanskje de ikke er ute om ettermiddagen fordi de har vært ute på dagen? Barnet kan ha dårlig immunforsvar og foreldrene er redd for sykdom? Det kan fremdeles være mange grunner for at barnet er inne om ettermiddagen, jeg ville fremdeles tenkt meg grundig om.

Hva med å sende en bekymringsmelding da? Det er jo uansett opptil barnevernet, som forhåpentligvis er kompetente, å avgjøre hva som skjer videre.

Skrevet

Er du bekymret for barnet? For det er det eneste spørsmålet her. Er du bekymret melder du din bekymring.

Når det er sagt tviler jeg meget sterkt på at dette er noe barnevernet bruker ressurser på.

Anonym poster: d0184dc266a5ecf439227bd9e8ba7010

Skrevet

De er sjelden ute av huset og har sjelden besøk..Mor bruker facebook som "dagbok" og skriver alt hun gjør ila dagen,og det er ikke noe med ungen...

Da syns jeg du skal melde fra, ja. Det virker som noe skurrer - så er det opp til barnevernet å vurdere om dette er noe de kan/ vil ta tak i.

Anonym poster: 6d2facd472cd51582486cc8134acc50e

Skrevet

De er ikke ute på dagtid! Jeg er hjemme i permisjon nå og vi er ute flere timer hver dag,og leker på lekeplassen ved siden av huset dems....Ungen står å titter i vinduet og ser hva vi holder på med...

Må sies at de er sjelden ute på sommeren også! Ungen er så blek ser nesten syk ut stakkar :( Men jeg er masse ute med mine barn da og er glad i å være ute,så kanskje derfor jeg reagerer og synes syns på ungen!

Skrevet

Flere av naboene rundt oss som har begynt å kommentert og synes syns på ungen også,så det er ikke bare vi!

Skrevet

anonym nr.13 her.

Vel, om ungen aldri er ute i det hele tatt, så stiller jo saken seg anderledes. Ikke i bhg? Ikke ute å leker i det hele tatt? Ikke om sommeren en gang? Er de ikke ute i det hele tatt? Vi leker omså litt i snøen på vei til bilen..

Tja, da tror jeg at jeg også ville reagert. Har dere barn på samme alder? Da kunne du jo f.eks ringt på sammen med barnet ditt og spurt om de to kunne leke sammen ute? Fått litt mer innblikk i situasjonen?

Neida, du skal jo ikke være spion heller da. Du får tenke sånn, at det er bedre å si ifra en gang for mye enn en gang for lite.

Anonym poster: 73d6abf1e2e58d6a4bfcf68993be09c9

Skrevet

De er ute en sjelden gang men ikke lenge da i såfall! Jeg har tilbydd meg å ta ungen med ut flere ganger,for mine unger synes det er litt stas med de som er yngre og kan passe litt på,men nei,blir nesten sur...En anna nabo hadde tilbydd seg å være ute sammen med ungen når mora skulle inn å lage middag etter en gåtur til butikken,men ungen fikk ikke være ute med naboen,måtte være med inn! Enda den hyla og ikke ville inn...Så jeg prøver og prøver for jeg vil gjerne hjelpe,for er ikke de noe glade i å være ute så kan jo jeg ta med ungen så den får vært ute...Men faren er ute titt og ofte og tar seg en kaffekopp i sola,men tar ikke med ungen,han skravler med naboer og er ute ei god stund...helt alene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...