Gå til innhold

Alternativ til sukker... Hva bruker du? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke prøvd, men skal bestille stevia nå som det endelig er lovlig.

Anonym poster: 3b65404e4836c8743ca395069daa5ab9

Skrevet

har prøvd både stevia og sukrin. begge smaker høgg og er for meg umulig å bake med, da baksten synker sammen, og blir plastikk-aktig i smak..

eneste erstatning jeg bruker som er ok, er stevia suketter i teen min ;)

Anonym poster: 773be6a6ac0a4f87672c5fd76f494793

Skrevet

Stevia, sukrin, bjørkesøt, palmesukker... I forskjellige blandingsforhold.

Skal du bruke stevia som søtningsmiddel bør den mikses med sukrin for å få bort ettersmaken. Ettersmakene til sukrin og stevia "nuller hverandre ut" og gir en god søtsmak. Blandingsforholdene må du nesten prøve deg fram til, men husk at stevia er 300 ganger søtere enn sukker, mens sukrin er bortimot 30 tror jeg.

Skrevet

Bruker stevia i te, vafler og tilsvarende ting der sukker ikke er en stor fyllmasse, men kun i liten mengde.

Anonym poster: eabd5697b95897781f066941fcbbddaa

Skrevet

Stevia, sukrin, bjørkesøt, palmesukker... I forskjellige blandingsforhold.

Skal du bruke stevia som søtningsmiddel bør den mikses med sukrin for å få bort ettersmaken. Ettersmakene til sukrin og stevia "nuller hverandre ut" og gir en god søtsmak. Blandingsforholdene må du nesten prøve deg fram til, men husk at stevia er 300 ganger søtere enn sukker, mens sukrin er bortimot 30 tror jeg.

Palmesukker er godt ja :)

Anonym poster: eabd5697b95897781f066941fcbbddaa

Skrevet

I te bruker jeg kun honning.

Anonym poster: dfbabb58e8538dd691f95d6fe5e59c4c

Skrevet

Splenda

Anonym poster: 416cc95bb9ace63fd2bc9ad066f8ab8e

Skrevet

bruker ikke så mye søtning i det daglige i grunn, baker jeg til oss selv (til bursdager, lite ellers er ikke kakemennesker)så bruker jeg sukker, eller velger grovere utgaver uten sukker.

I det dagliger så er det stort sett bare teen jeg søter og den bruker jeg honning i. Ellers har jeg sukrin stående. Vafler og pannekaker lager jeg grove uten sukker.

Anonym poster: 16a2c20db759bcdd60d3bb8ce0633b34

Skrevet

Bruker som regel stevia. Noen ganger også sukrin, men er ikke like glad i den smaken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...