("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Har nettopp anskaffet meg en menskopp, men jeg synes den er ubehagelig å bruke. Jeg lurer derfor på om jeg gjør noe feil når jeg setter den inn? Noen som kan noen triks her? Bruker dere bind i tillegg?
<3 2G <3 Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Er det den tappen på enden som er for lang som gjør at du kjenner den? Skal ikke trenge bind i tillegg nei, men om du er fryktelig usikker gjør det første døgnet.
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2013 ja det er den tappen som er ubehagelig ja. Er dessuten litt usikker på om jeg kjøpte koppen for stor (medium) men regnet med at jeg måtte ha den ettersom jeg har født.. Det kjennes nesten ut som om den ikke "foldet" seg helt ut når jeg setter den inn? Alt mn skal spørre om.. ;-)
Elsker livet Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 Klipp av tappen, men pass på at du ikke lager hull i bunnen. Den skal vris en hel gang når du har satt den inn, da folder den seg ut.
Himmel og hav Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 Klipp av tappen, litt av gangen inntil du finner en lengde som passer. Tappen på min er ikke mer enn en snau cm. Det er ikke sikkert den brettemetoden du bruker er den beste for deg. Sjekk her Menstrual Cup Folding Techniques (No Sound) - YouTube så finner du kanskje en metode som passer bedre. C-fold, som gjerne er den metoden som følger med i bruksanvisningen, er den som gjør det vanskeligst å få den skikkelig på plass. Prøv deg litt fram
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2013 Takk skal dere ha :-) Håper det blir bedre for er en praktisk oppfinnelse. Og jeg slipper de hersens bindene...
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #7 Skrevet 6. mars 2013 Ja, klipp stilken. Jeg lot det være igjen ca. 1 cm på min, den er praktisk når jeg skal ta den ut (eller var det i begynnelsen - nå som jeg har fått "teken" klarer jeg det fint uten). Husk å vri en hel gang rundt etter at du har satt den inn, og trekk litt nedover slik at du kjenner vakumet. Da lekker den ikke. Anonym poster: f891c53ccd74e09a1e195f9fae89cc27
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #8 Skrevet 6. mars 2013 Hvilken type kopp har dere? Og er det noen som er bedre enn andre? Tror jeg vil forsøke en slik når jeg får mensen igjen. ) Anonym poster: 85c37861d033d4b69bad93f886fad9c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå