Gå til innhold

Støtter man dyremishandling ved å spille V75?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri vært borti det før. Men tenker at alle ryttere og eiere er ulike og noen kan sikkert være i stand til å gå langt for å tjene på det...

Hva tror dere?

Anonym poster: 88af82ebcf55a9ac2cddb6c089391455

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det synes ikke jeg

Skrevet

Nei...

Anonym poster: 6dab7dc5f5f04855a5189f007183487a

Skrevet

Jeg har vært en del av travmiljøet i Norge i mange år, har jobbet hos flere ulike trenere og hatt mange løpshester - både egne og andres i trening. Tør påstå at de aller fleste hestene som står oppstallet på profesjonelle trenerstaller har det svært godt, og får topp stell, trening og fôring. Men som i alle miljøer finnes det mennesker som kanskje ikke skulle hatt hest - men de menneskene finnes også i ridesporten, og er ikke spesielt for travmiljøet. Hester som ikke har det godt vil ikke hevde seg i v75-løp, der er det de beste som tjener penger, og man blir ikke best uten å legge ned en betydelig innsats på alle områder for at hesten skal ha det godt. Alle som driver med trav vet at det ikke er en måte å tjene penger på, da utgiftene ved å drive med det i 90 % av tilfellene er langt høyere enn det man tjener... :)

Anonym poster: 99acdc3468ba101256d65dc0b6eb93f8

Skrevet

Jeg har vært en del av travmiljøet i Norge i mange år, har jobbet hos flere ulike trenere og hatt mange løpshester - både egne og andres i trening. Tør påstå at de aller fleste hestene som står oppstallet på profesjonelle trenerstaller har det svært godt, og får topp stell, trening og fôring. Men som i alle miljøer finnes det mennesker som kanskje ikke skulle hatt hest - men de menneskene finnes også i ridesporten, og er ikke spesielt for travmiljøet. Hester som ikke har det godt vil ikke hevde seg i v75-løp, der er det de beste som tjener penger, og man blir ikke best uten å legge ned en betydelig innsats på alle områder for at hesten skal ha det godt. Alle som driver med trav vet at det ikke er en måte å tjene penger på, da utgiftene ved å drive med det i 90 % av tilfellene er langt høyere enn det man tjener... :)

Takk for svar! det var godt. Mannen snakker om at han har lyst å prøve, derfor ble jeg litt nysgjerrig på hvorfan alt ser ut "bak scenen".

HI :)

Anonym poster: 88af82ebcf55a9ac2cddb6c089391455

Skrevet

Det kan han bare prøve med god samvittighet :) Det er faktisk ganske moro med v75-spill, det er litt mer å følge med på enn de vanlige Lotto-kulene, også kan man tippe litt etter hva man synes er gøy - enten følge eksperttipsene, eller gjøre som min bestemor - tippe etter hestens farge eller navn... ;)

Å reise på travbanen og spille "live" er også hyggelig og sosialt, og kan være moro for ungene også, med litt fart og spenning og store dyr på nært hold... Lykke til!

Skrevet

Trav er kjempegøy og man kan kjøpe en andel i en travhest på Folkehesten for en billig penge. Da følger man "sin egen" hest, veldig gøy og engasjerende.

Legger ved link til Folkehesten

http://www.folkehesten.no/

Skrevet

Noen er sikkert ikke så snille med hestene sine, men det både tror og håper jeg er et fåtall.

Har hatt en del med trav folk å gjøre og har også vært med dem i stell og trening av hestene. Disse hestene vet jeg har det godt. Dette har vært folk som har hatt 3-4 hester. Hvordan profesjonelle trenere driver vet jeg ikke, men med tanke på at andre betaler dem for å trene hestene deres så regner jeg med de har det veldig godt de også :-)

Skrevet

Som ei annen her skriver, de hestene som er med i de store løpene har det som regel fint. De fleste hester må ha det tålig greit for å prestere :) finnes folk som ikke skulle hatt hest, eller dyr generelt selvfølgelig, men de presterer som regel ikke, eller ræva og da er ofte slakt løsningen for de hestene.

Anonym poster: f773addebe3143003271503a2ba065f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...