Gå til innhold

fløtekaker og andre "usunnheter" til babyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er barna deres før dere lar de smake på syltetøy, kaker osv.. Jeg tenker da kun på å smake, ei lita teskje for eksempel. Og hva med kremfløte fra fløtekaker eller desserter, som da både er et melkeprodukt og tilsatt sukker??

Anonym poster: 48d7de54ac03426b06c47c8e4aada880

Anonym poster: 48d7de54ac03426b06c47c8e4aada880

Videoannonse
Annonse
Gjest sussie77
Skrevet

Eldstemann fikk ingenting før han var 1 år. Kanskje så vidt det var når han var 10 måneder. Yngste fikk nok lenge før ja. Men husker ikke når. Ikke like streng andre gangen..

Det verste er alle som skal putte i babyen din alt mulig rart fra de er ganske små..men der har vi vært strenge..

Skrevet

Når me har vert i selskap har somregel besteforeldre eller liknende latt dem smake helt fra dem va 5-6 mnd å har fått grøt då, syltetøy å most banan fikk dem på grøten når di ble 8-9 mnd kanske fordi di ikke spiste stort av grøten eller.

Anonym poster: 73ab3bce756e786e18dfbe5bf709d96c

Skrevet

Bør vel ikke innrømme det her inne, men babyen på 9 mnd får smake en skje av ulike ting som feks is.

Med eldre søsken skjønner de tidlig hva som er stas og da har det hendt han har fått en skje eller to.

Anonym poster: e7c8dfe7c3c66352084a53ef02146f1c

Skrevet

Lurer på hvorfor det er sånn at besteforeldre absolutt skal ha baby til å smake på slikt. Baby er 6mnd å dette Har de styrt med siden baby var 4 mnd. Slitsomt når vi som foreldre ikke vil.

Skrevet

ca 2 år. Ikke før han var gammel nok til å være nysgjerrig og lure på hvorfor han ikke fikk spise det de andre spiste. Synes det er kvalmt å se folk som gir barn som er så små at de må mates, godteri, kake og is.

Anonym poster: bf8a49f8d43b533a953e4c9304aa99f2

Skrevet

Da er det ikke bare jeg som er sær.. Det er nemlig disse besteforeldrene som skal ha baby til å smake så snart jeg snur ryggen til, uansett hva jeg har sagt, som er problemet mitt. Er det noen som har et seriøst "faglig" argument jeg kan bruke for at de ikke skal gjøre det mer? Det er ikke store mengdene, men jeg synes 7 måneder er for tidlig (det startet for et par måneder siden..), og jeg synes det er vi som foreldre som skal få bestemme. Skjønner at man lar baby på 9mnd smake når de har eldre søsken som de skjønner får noe godt, men uten eldre søsken ser jeg ikke poenget med at de skal bli introdusert for søtsaker bare for å få vite at det finnes noe godt som de ikke får lov til å få!

Frustrert HI

Anonym poster: d1c2fb07a8e4caed5215f5f146ac65ff

Skrevet

Min yngste er 10 mnd og får smake litt forskjellig, men svært sjelden. Sist vi var i selskap fikk han smake en skje is. Og syltetøy har han også smakt..

Skrevet

Jeg har tre barn. Eldste fikk ikke noe før rundt to år.

De to yngste har fått smake tidligere, men har uansett vært ca et år før de har fått smake sukker og melkeprodukter.

Anonym poster: 426ed0247d4be11263c29760b94e5d15

Skrevet

Skjønner frustrasjonen din HI! Stå på ditt.

Jeg har også hatt problemet med folk som skal proppe baby med alt mulig. Kun svigerfamilien, da min familie respekterer min og samboers ønske... Dette er kjempe frustrerende! Husker med første mann ga min svigermor og svigerbestemor vaniljeis til min 3 mnd gammel baby! Selv om jeg har sagt nei, så gjorde de det bak min rygg, for så å skryte av det etterpå..

Vi gikk i nesten 2 år før de fattet tegningen, selv om vi har sagt nei gang på gang. Nå med andre mann virker det heldigvis som de tar et nei for et nei..

Så nå er min 2 mann 7,5 mnd og har ikke smakt søtsaker og det drøyer vi så lenge som mulig. Frukt er like stas det!

Skrevet

Junior var rundt 3 måneder første gangen han satt på sin bestemors fang og smakte teskjeer med jordbærsaus..:)

Ellers fikk han vel ikke smake stort av søte ting før sin 1-års dag, da fikk han en egen muffins.. Men endte ærlig talt opp med å søle den utover og heller putte leverposteibrødskiva i munnen:)

..så han hadde nok ikke så stor glede av det da heller:)

Nå er han snart 2 år, og vi har netopp innført lørdagsgodteri (1 eventyrsjokolade + noen nonstop).. Det koser han seg med:)

Ellers får han en marie kjeks eller juice av og til, dekker sikkert sukkerbehovet det også i grunn..

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva de små skal med sjokolade, is og krem jeg da. Ikke at de dauer av det, men hvorfor skal de ha det, og hvorfor er det liksom så synd på dem om de ikke får smake?

Er da ingen som maser om hvor synd det er på babyer som ikke får smake brokkoli og gulrøtter, liksom.. Jeg synes det er tåpelig.

Her var eldste over 1 år, og det har jeg planer om at minsten skal være også. Jeg driter i hva besteforeldre og andre mener om det, det er vi som foreldre som bestemmer.

Jeg gidder ikke komme med en masse argumenter for eller mot, det holder at JEG bestemmer det. Vår unge, vi bestemmer.

Det handler enkelt og greit om respekt for oss som foreldre. Punktum.

Gjest sussie77
Skrevet

Ja og det verste er når besteforeldre og oldeforeldre syntes så synd på babyen som ikke får smake.. Ikke noe synd på dem når de syntes frukt er like godt :) Her har tilogmed babyen fått påskeegg full av godteri og de skjønner ikke hvorfor de ikke kan få.. Blir oppgitt ja.

Den yngste her fikk før, men det har jo med at eldste fikk jo. Og egentlig så fikk hun ingen smaksprøver. Hun forsynte seg selv :) Passet jo på at hun ikke spiste hva som helst da.

Skrevet

Er også svigermor her som skal gi, "stakkars stakkars baby som ikke får smake på noe" vi sier det hver eneste gang vi er der at baby ikke skal ha. Men da er vi rar for hennes barn fikk jo. Bryr meg ikke om hva hun fôret sine med, er vårt barn. Endte med hos oss av vi måtte si at hun muligens var allergisk mot forskjellige matvarer. Stygt å lyge men hun skjønner jo ikke.

Skrevet

Nei de er ikke lette å forstå seg på disse bestemødrene..

Takk for svar alle sammen! Tydelig at vi er mange i samme båt. Barna tar nok (forhåpentligvis ikke) skade av det, men jeg er enig i det flere av dere sier, at det har med respekt for oss som foreldre å gjøre.

HI

Anonym poster: d1c2fb07a8e4caed5215f5f146ac65ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...