2 lykketroll og en spire Skrevet 6. mars 2013 #1 Skrevet 6. mars 2013 Har hørt at jo flere barn man har av samme kjønn desto større er sjansen for å få enda ett av samme. Men hvis man har en av hver, er da sjansen større for å få samme som sist eller er det 50/50 da?
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. mars 2013 #2 Skrevet 6. mars 2013 Er det ikke ca 50/50 uansett da...? Her fikk vi gutt-jente-gutt og har nå en jente i magen. Synes alle rundt meg har alle mulige kombinasjoner, jeg. Alt fra fem gutter til annen hver, to jenter så en gutt, en gutt så to jenter etc. etc... Men moro om det er noen statistikker, da!
Underveis --> Skrevet 6. mars 2013 #3 Skrevet 6. mars 2013 Statistisk sett, har jeg hørt, er det 75% sjanse for å få samme kjønn. Teoretisk er det 50%, men det kan jo tenkes at noen menn produserer flere av ett kjønn. Jeg som har to gutter forventer å få gutt igjen nå ;-) Blir faktisk litt sjokkert, tror jeg, dersom det blir jente!
Underveis --> Skrevet 6. mars 2013 #4 Skrevet 6. mars 2013 ...og da måtte jeg Google ;-) Fant denne interessante forskningsrapporten fra Legeforeningen: http://tidsskriftet.no/article/1306409/
3 i april Skrevet 6. mars 2013 #5 Skrevet 6. mars 2013 Jeg og manne har 2 gutter og jeg er nå gravid igjem med termin i april. Når jeg var på ultralyd denne gangen fikk jeg beskjed av jordmor at når vi allerede hadde 2 av samme kjønne kunne hun nesten garantere meg at nr 3 også var av samme kjønn. Grunnen da var at mannen min mst sannsynligvis hadde langt flere "gutter" i pungen enn jenter. Noen menn produserer langt flere av ett kjønn og dette er også arvelig fra mannen sin side. I min manns famillie er det omtrent ikke jenter. Min mann har bare brødre, svigerfar har bare brødre og de har kun fått gutter. Men av en eller anne grunn, viste babyen seg i magen og være ei JENTE Vi fikk litt sjokk, men vi hadde jo aktivit gått inn for og prøve og få ei jente denne gangen og testet ut en del kjerringråd
2 lykketroll og en spire Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2013 Takk for svar:) blir spennende å se hva som skjuler seg der inne:)
Fomle84 Skrevet 7. mars 2013 #7 Skrevet 7. mars 2013 Har to jenter og trodde vi bare "kunne" jenter, men venter nå en gutt! : ) Ble litt satt ut på ul ja. Vet forresten om veldig mange der det har snudd på den tredje... Så alt er mulig ; p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå