Gå til innhold

Foreldrepenger søknaden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man skrive på foreldrepenger søknaden hvor lenge man skal ha permisjon,siden jeg ikke har fått regnet ut hva jeg har av ferier og sånn tilsammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det måtte vi værtfall..

Skrevet

Du må fylle ut alt i den søknaden.

Et herk å få fylt ut alt i grunn, men godt å bli ferdig med det :)

Hvor langt er du på vei?

Far fyller ut egen men trenger ikke gjøre det ennå :)

Skrevet

Må man skrive på foreldrepenger søknaden hvor lenge man skal ha permisjon,siden jeg ikke har fått regnet ut hva jeg har av ferier og sånn tilsammen?

Jeg benyttet meg av chatten på nav.no og fikk god hjelp der, anbefaler deg å gjøre det :) Jeg trengte ikke fylle ut når permisjonen sluttet. Måtte kun fylle ut når den skulle starte og velge 80 eller 100%. Da regner NAV ut når permisjonen din er over. Ferie skal ikke tas med i foreldrepengesøknaden. Du må fylle ut en egen søknad om utsettelse av foreldrepenger, der skriver du når du skal ha ferie, og permisjonen blir endret/forlenget tilsvarende.

Husk at utbetaling av foreldrepenger stopper opp mens du har ferie, så kan være lurt å ta ferie den mnd du får feriepengene dine ;)

Søknaden ang utsettelse pga ferie må arbeidsgiver underskrive. Jeg ble anbefalt å sende inn denne søknaden etter fødsel, da det skal fylles it barnets navn, personnummer osv.

Skrevet

Takk for svar :) Jeg er 31 uker nå,går ut i permisjon 15 april,hvis jeg holder så lenge.. Så er vel på tide å få sent inn søknaden. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...