Gå til innhold

Kjenner meg overhode ikke igjen i beskrivelsen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av gravide som "stråler", er "vakre som gravide", koser seg med magen osv. Det jeg opplever er å være totalt utslitt med null energi, tomme jernlagre men kan ikke ta jerntilskudd, ingen klær passer, uansett hva man har på seg så ser man ut som en svær flodhest, enda man er slank overalt bortsett fra magen. Ingen energi til å sminke seg, stelle seg, trene osv.

Bare jeg som har det sånn?

Anonym poster: c6d42f9e8be98d6211f1a9e120241596

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er heller ikke en som stråler akkurat som gravid ;) synes det går bra frem til magen blir for stor, da er alt bare kjipt. Sliter med vondt i bekkenet og ryggen, og det klemmer som bare det oppi ribbeina. Lav blodprosent og lavt blodtrykk så jeg er konstant sliten og svimmel enda jeg tar jerntabletter og tar det rolig. Halsbrann fra helvete både dag og natt. Våkner mange ganger på natta pga halsbrann, må tisse, snu meg (som er ufattelig vondt pga bekkenet) og at jeg tenker på alt mulig nå når ting nærmer seg. Er snart 34 uker med tvillinger, og magen er like stor som om jeg skulle vært 2-3 uker på overtid. Gleder meg så til å bli kvitt magen og få se nurkene mine :)

Anonym poster: 058f9b109aa16e05778f18367b5ffd19

Skrevet

Absolutt ikke! "Gravidglow"-en alle andre har tror jeg har hoppa over meg. Håret blir fett to minutter etter jeg har dusja, har aldri hatt så mye kviser og uren hud i ansiktet og på ryggen (?!). Føler meg bleik og jævlig. Var å sku kjøpe gravidbukser igår, men kom ikke inn i noen. Enkelte butikker tror visst at alle gravide vil ha slimfit jeans...:/

Du er IKKE aleine!

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Jeg hadde det akkurat som deg!! Husker også mot slutten at folk sa "Husk å kose deg nå, fordi når babyen kommer ut kommer du til å savne magen!!" Eh, nei, det har jeg aldri gjort!

Skrevet

Takk! kviser,fett hår, kjukk, tung, kvalm.. haha gravidglød du liksom..

Skrevet

Ha, ha, nei, jeg følte meg ikke akkurat som en strålende gravid i de to svangerskapene mine - en sånn supergravid med en søt liten kul på magen, og null ekstra kg ellers på kroppen. Ble en vraltende, dvask og pløsete elefant med kynnere av en annen verden som gjorde det umulig å bevege seg med større fart enn 1 km/t omtrent...;-)

Likevel fikk jeg faktisk høre av en eldre kollega på jobb en gang at han var så imponert over hvor grasiøst jeg vandret rundt i gangene:-) Og han mente det, faktisk;-)

Anonym poster: b22b2a985d329843793704d9aedee627

Skrevet

Hehe, nei du er ikke alene.

Jeg ser overhode ingen sjarm med og gå gravid. Men det tar heldigvis ikke "mer" enn 9 mnder ;-)

Jeg har heller ikke savnet magen ett sek. Den var bare iveien også noe så stygt. Usj. Noen gravide ser fresh ut, men de har nok ikke halsbrann 24/7, aldri få sovet mer enn 1 time av gangen, må tisse hele tiden og har maaaaasse vann i kroppen og på toppen av det hele bekkenløsning som gjør at man griner seg i søvn hver kveld og må gå med krykken og bli totalt hemma.

Sjarm ? Neeh

Anonym poster: 9305ac826ba351ee0950a667e49ec0b9

Skrevet

Jeg hadde det akkurat på samme måte, men som ei over her skrev: heldigvis går det over etter 9 mnd :P

Og siden sluttresultatet er så fantastisk har jeg tenkt til å gjøre det minst en gang til :)

Skrevet

Jeg kjører taktikken "fake it till you make it", og doller meg skikkelig opp når jeg skal på jobb eller treffe venner. Når jeg kommer hjem er jeg helt ferdig i alle kroppsdeler og parkerer ræva i sofaen... Har fått mange komplimenter, smiler og tar i mot, mens ryggen verker som et helvete og halsbrannen likeså...

Anonym poster: e662683d3a15d4507593cc3d54dd3a22

Skrevet

Nope; gråblek, kviser på ryggen og i hårfestet, fett hår, "dvaskt" utseende, og føler meg som en feit flodhest. Slapp, svimmel, kvalm, vondt bekken. Må tisse hele tiden, trenger mat hele tiden pga kvalmen.

Eneste jeg har sluppet unna er humørsvingninger, ikke merket snev av det!

Anonym poster: 93bdbf564aebb7d7ef4c0010d4176c71

Skrevet

Jeg slet med halsbrann, kynnere, bl osv osv. Men ville se litt fresh ut likevel. Å være gravid er ingen unnskyldning for å se ut som en dass.

Anonym poster: 9c3665f99fa5c4e691847db7004684c8

Skrevet

Jeg slet med halsbrann, kynnere, bl osv osv. Men ville se litt fresh ut likevel. Å være gravid er ingen unnskyldning for å se ut som en dass.

Så man må bruke all energien sin på å dolle seg opp istedet for å ta seg av barna man har fra før? Er ikke det merkelig prioritering? Og nei, her i huset strekker ikke energien til begge deler dessverre.

HI

Skrevet

Så man må bruke all energien sin på å dolle seg opp istedet for å ta seg av barna man har fra før? Er ikke det merkelig prioritering? Og nei, her i huset strekker ikke energien til begge deler dessverre.

HI

Man kan faktisk gjøre begge deler!

Ikke om man er helt tom for energi selvsagt (Det var jeg med nr to) men jeg må si at nå,med nr tre, så føler jeg meg mye bedre om jeg har på klær som jeg synes jeg er fin i (alt er jo selvsagt relativt når man er klumpete!) og sminker meg med mascara og skjuler de blå partiene under øynene.

Da kan jeg være så trøtt og sliten som bare det på innsiden,men jeg føler meg alltid bedre når jeg ser meg i speilet og ikke ser hvor sliten jeg selv føler meg!

Dere vet, psyken er en fin og undervurdert ting!

Jeg klarer å sminke meg, ha på fine klær (snakke hverdagsklær fra h&m og vero moda,ikke dyre!) som jeg føler meg vel i og ta meg av to aktive gutter i tillegg.

Det GÅR an, det ene utelukker ikke det andre!

Og forresten, jeg LIKER å føle meg bra!

Anonym poster: 728afb78d0f46d3b6b988ca64b697ab5

Skrevet

Enig med #13.

Det skal ikke mye til for å føle seg bedre. Tights og tunika er f.eks behagelige klær. Og mye penere enn joggebukse.

Jeg mener ikke at man pynte seg veldig, eller dytte ansiktet ned i sminkeboksen. Men man vil faktisk føle seg mye bedre, hvis man ser ok ut.

Og mange her inne er skuffa over at mannen mister lysten ved gravidtet. Ja, det var merkelig....

Skrevet

Strålte vel første gangen. Spennende of nytt. I begynnelsen hemmelig og etterhvert pg av all oppmerksomheten. Jeg var slank og fikk liten mage;) ikke kvalm ikke bekkenproblem.

Gang 2 sliten. Nå også sliten;)

Anonym poster: 725303f9991e822c30cb001e7172cc02

Skrevet

Jeg følte meg som en zombie i hele første trimester - trett og kvalm, grønnblek og sjaber. Da kvalmen ga seg kom bekkenløsningen - auuu! I følge kjæreste og omgivelsene "kler det meg" å være gravid. Føler meg stort sett ganske fin, selvom det kjennes ut som bekkenet mitt er i ferd med å ramle fra hverandre. Det beste i verden er å ligge i sideleie med en pute mellom knærne - o lykke!!

Jeg har blitt mye mykere, mildere og snillere etter at jeg ble gravid - mulig at det er dette omgivelsene responderer positivt på :)

Skrevet

På slutten så det ut som jeg nettopp hadde stått opp, HELE TIDEN.

Hjalp ikke å pynte seg eller sminke. Særlug ansikte så skikkeli ufresht ut, og nesen ble to størrelser større...

Gikk opp 18 kg, men savner magen uansett, det var koselig, til tross flodhest-lignende tilstander....

Anonym poster: 3c12e3f24f264d174c228b72f3db6256

Skrevet

Enig med #13.

Det skal ikke mye til for å føle seg bedre. Tights og tunika er f.eks behagelige klær. Og mye penere enn joggebukse.

Jeg mener ikke at man pynte seg veldig, eller dytte ansiktet ned i sminkeboksen. Men man vil faktisk føle seg mye bedre, hvis man ser ok ut.

Og mange her inne er skuffa over at mannen mister lysten ved gravidtet. Ja, det var merkelig....

For å si det slik, jeg jobber på et kontor og kan ikke ha på joggebukse. Så her blir det enten dongeri eller tighs med tunika, men man ser da for jævlig ut uansett. Jeg orker ikke dolle meg opp en halvtime hver morgen, og heller tar igjen søvn. Siden jeg våkner annenhver time om natten, har vondt, og som sagt, tomme jernlagre. Har ikke gått opp mye kilo.

Og for å nevne mannens sexlyst, så har jeg flørtet med ham i dusjen, tatt på lekkert undertøy, smurt meg med velduftende krem osv, han finnes ikke interessert, vi har ikke hatt sex siden jeg var 3-4 måneder på veg. Så jeg har gitt opp det der.

Skrevet

Enig med #13.

Man får ikke skjult oppblåst ansikt på grunn av masse vann i kroppen, og uansett hvor mye sminke man bruker da så ser man rar og stygg ut i fjeset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...