Gå til innhold

Kobberspiral - normalt at blodet renner? (ekle detaljer)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt inn kobberspiral forrige fredag, da var jeg akkurat ferdig med mensen. Jeg blødde litt de første dagene, men det holdt fint med et truseinnlegg. I går var jeg ferdig med å blø - så jeg prøvde meg uten innlegg i dag. Skjønte fort at det var behov for en tampong (jada jada, vet det - men hadde ikke flere truseinnlegg/bind tilgjengelig), men den ble gjennomblødd iløpet av et par minutter. Da jeg dro den ut rant det masse blod og klumpete slim ned på gulvet. Tipper det var en dl ca - men det så ganske dramatisk på badgulvet ;)

Er dette normalt? Hvilke erfaringer har dere med mensen og blødninger etter hormonspiral?

Tusen takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hormonspiral i 5 år, og jeg blødde som en gris. Forsto det ikke fullt før jeg fikk den fjernet og skjønte hvor lite jeg normalt sett blødde.

Anonym poster: 1544bf1ed1b3dd7a4a6b2ac13bd1ea3a

Skrevet

Jeg blødde som deg med kobberspiral, eneste var at til meg ga det seg aldri. Blødde mye, type start på mensen blødning, hver dag i 4 uker :o Så roet det seg litt i noen dager før jeg fossblødde igjen.

Men da tok legen den ut. Jeg tålte den tydeligvis ikke. Grunnen til han ventet så lenge med å fjerne den var pga man kunne få veldig uregelmessigheter blødninger og ganske store blødninger i starten.

Men føler du deg usikker ville jeg nok kontaktet legen for å få sett at den ligger som den skal :)

Anonym poster: 7980226095e89072dfc43f23f7e4a541

Skrevet

Tusen takk for svar, "godt" å høre at dette er normalt. Da er det bare å stålsette seg - for ny baby sksl de i allefall ikke bli på MINST 5 år ;)

Skrevet

Jeg blødde som deg med kobberspiral, eneste var at til meg ga det seg aldri. Blødde mye, type start på mensen blødning, hver dag i 4 uker :o Så roet det seg litt i noen dager før jeg fossblødde igjen.

Men da tok legen den ut. Jeg tålte den tydeligvis ikke. Grunnen til han ventet så lenge med å fjerne den var pga man kunne få veldig uregelmessigheter blødninger og ganske store blødninger i starten.

Men føler du deg usikker ville jeg nok kontaktet legen for å få sett at den ligger som den skal :)

Haha, skulle stå uregelmessige blødninger, ikke uregelmessigheter blødninger. Autocorrect er en fin ting :P men satser på at du skjønner hva jeg mener :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...