Gå til innhold

Flytte til utlandet med barnehage/småskolebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har bodd periodevis med barn i barnehage/småskole alder?

Hvordan gjør en dette praktisk for at barnet ikke skal henge etter når det returnerer til norsk skole?

Anonym poster: 86dd504efc14c49322e2ef158d3dea36

Videoannonse
Annonse
Gjest yrild
Skrevet

Nå bor jo jeg fast i utlandet, men de fleste land jeg kjenner til har et mye strengere skolesystem så barna ville nok neppe ligget etter (bortsett fra i Norsk) hvis de fulgte landets skolesystem, men selvfølgelig slitt endel i begynnelsen pga språket.

Hvor er det dere ønsker å dra da?

Skrevet

Tenker primært på USA eller Australia, evt Hong Kong. Blir selvsagt engelsk skole, men er litt bekymret for norsk kunnskapene når vi returnerer.

Anonym poster: 05a114d74ff8a18ac308c4a50df0c0e2

Gjest yrild
Skrevet

Jeg vil tro at de kommer til å ligge så langt foran i alle andre fag at de kan konsentrere seg kun om norsk i månedsvis når de kommer hjem ;-) Men det forutsetter jo at dere virkelig jobber med engelsken før dere drar og forbereder dem å at skolen er mye strengere enn i Norge.

Skrevet

Jeg bor også midlertidig i utlandet og signerer Yrild.

Anonym poster: 04618d28858c91ff3d3bc27f7bc446fa

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Om de kommer til å ligge foran eller bak når de kommer tilbake til norsk skole, vet man jo ikke. Men uansett har de med seg lærdom hjem igjen som de kan ha masse nytte av.

Ellers kan jeg anbefale Globalskolen som er helt fantastisk, et utrolig bra tilbud til norske barn i utlandet. Der kan skolebarna få med seg den viktigste undervisningen fra norske skole mens de er ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...