Gå til innhold

Urolig baby om kvelden - vil ikke sove


Elililla

Anbefalte innlegg

Noen fler som opplever urolig baby om kvelden og som er overtrøtt men ikke vil sove?

Min baby på snart 4 uker sover ikke etter syv om kvelden. Blir skikkelig overtrøtt etterhvert og sovner ikke før nærmere tolv etter ganske mye 'styr'.

 

Noen som har erfaringer/tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på. Min er akkurat likedan. Men sovner stort sett 00-01 ca for natta (bank i bordet) en 4-5timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger babyen i stuen for å sove på kvelden eller er babyen lagt i sin egen seng? For oss hjelpte det å legge henne for kvelden tidligere, med kveldsmat på sengekanten og sang. Da fant hun roen raskt og var mye mindre urolig på kvelden. Litt trøst måtte til innimellom, men noe helt annet når det var mørkt og kaldt rundt henne. Noen babyer kan reagere med uro om det blir for mye stimuli i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min er kjempeurolig så virker det som om hun er sulten selv etter 2,5 timer på puppen.

Med førstemann satt jeg og gråt på sofaen med sulten hylende unge i 6 timer hver kveld.

 

Med nr. 2 tar jeg frem flaska (om hun virker sulten da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for også flaske om kvelden ved behov. Problemet her er at han blir overtrøtte men får ikke sove. Kommer til å prøve å legge han i sengen tidligere før han blir overtrøtt.

Bi har Stokke mini sleepi seng med tepper oppi og himmel over - den er som et lite hi. Han liker seg der, så trenger ikke ty til vognbag. Men takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppa mi er også likedan. Hun får mme så jeg finner ikke noe hjelp i de tipsene fra ammehjelpen...

Hun gråter ikke, men suger hardt på smukken. Hun er ikke sulten, ikke våt beie. Hvis jeg bærer henne så kaster hun rundt på seg. Masasje hjelper i \korte perioder, men så kommer uroen igjen. Spreller med armer og bein og suger hardt på smukken Hva kommer dette av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn

 

 

En baby 1 mnd. gammel sover 1-3 timer mellom hvert måltid, mulig noe lenger søvnperiode om natten, men ikke hos alle. Et gjennomsnitts baby, 1 mnd. gammel, sover 14 3/4 timer i døgnet. Kolikkbarn sover ofte mindre.Det er ikke så mye du kan gjøre de første 3 månedene for å påvirke babyens sovemønster, dette tar tid. Vær bedredt på en del urolige netter de første månedene. Husk at spedbarn alltid skal sove på ryggen for å forebygge krybbedød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Søvn

 

 

 

En baby 1 mnd. gammel sover 1-3 timer mellom hvert måltid, mulig noe lenger søvnperiode om natten, men ikke hos alle. Et gjennomsnitts baby, 1 mnd. gammel, sover 14 3/4 timer i døgnet. Kolikkbarn sover ofte mindre.Det er ikke så mye du kan gjøre de første 3 månedene for å påvirke babyens sovemønster, dette tar tid. Vær bedredt på en del urolige netter de første månedene. Husk at spedbarn alltid skal sove på ryggen for å forebygge krybbedød

 

Litt raskt postet der, ville bare henvise til dette over, som en "trøst", det er ganske normalt det du opplever, og husk også på at det tar tid å lære babyen forskjell på natt og dag.... Hun er veldig liten enda, bare en måned! Mange opplever ofte det forandrer seg ved 3-4 mnd alder, og igjen mange ganger etter det... Uansett er det viktig å ha fast leggerutine hver kveld, på SIKT hjelper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det sånn med begge mine. I dag begynte hylinga klokka 15 og holdt på til mannen gikk tur med henne klokka 21. Da Sov hun til midnatt.

 

Eneste som roer henne er p ligge med puppen i munnen men det er jo vanskelig i mange timer når man har en toåring (og så gulper hun hele tiden, er nok ikke sulten :)

 

Lykke til. Det hjalp meg å akseptere at det blir lite søvn i nien måneder (og minne meg selv på at det går over... Nr 1. Sov natta gjennom fra 5 mndr, og da mener jeg 12 timer i strekk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede blitt bedre her. Jeg begynte med faste leggerutiner for tonuker siden, noe som funker bra - dvs da sovner han fint i senga si, men ikke før halv tolv. men så Fikk jeg et tips av en venninne som har to små om å legge han tidlig om kvelden - altså starte med vanlig leggetid allerede nå, rundt syv. Fungerer som bare det! Han sovner kjempe fint og sover i fem timer før han våkner igjen. Så stakkars gutten var bare trøtt og ville egentlig legge seg om kvelden. Er nå 5 uker og sover 20.00-01.00 så ca fire timer til etter mat (amming) og så et par timer til etter ny amming. Håper det varer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en sykt urolig gutt som også hadde vondt i magen de første mnd. De siste ukene har han blitt lagt rundt 19.30 og sovnet med pupp. Men plutselig fant han ut at det er veldig kjedelig å sove selv om en er stup trøtt og det resulterte i at jeg bysset på han og dette ble fort en dårlig uvane :( de to siste dagene fant vi ut på den harde måten at han kan ikke sove etter kl 16 for da er helvete løs! Så her må han ikke sove etter kl 16, sovner innen kl 19.30, får flaske og pupp og neste steg er å venne han av den byssinga.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...