Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 For et par uker siden søkte jeg på en jobb via et bemanningsbyrå. Hadde egentlig ikke så lyst på denne jobben, men siden jeg samme dag fant ut at jeg var gravid måtte jeg finne jobb raskt og dermed søkte jeg. Har et vikariat som går ut 1 april,så jeg må ha ny jobb. Da de ringte fra bemanningsbyrået fikk jeg kalde føtter og takket nei til intervjuet for jeg visste at dette var noe jeg ikke ville jobbe som. Dama fra bemanningsbyrået synes det var dumt av meg og trekke seg siden jeg var en veldig god kandidat. Dagene gikk, og idag fikk jeg en tlf fra sjefen i bemanningsbyrået jeg hadde søkt gjennom. Han lurte på om han kunne få en prat med meg imorgen fordi han veldig gjerne ville at jeg skulle re-vurdere beslutningen min. Tydeligvis har ingen av kandidatene som de hadde inn til intervju slått an, for stillingen er tatt bort fra siden deres og er ikke lenger utlyst. Problemet mitt nå er at jeg vurderer å ta denne stillingen hvis de tilbyr meg den, men pr idag er jeg 9 uker på vei, og rundt 13 uker når stillingen skal tiltres.Og da føler jeg at jeg må si at jeg er gravid på intervjuet imorgen, for hvis jeg begynner i jobben vil jo magen vise omtrent fra første dag. Jeg vurderer å ta denne jobben fordi jeg MÅ jo ha en jobb frem til jeg går i permisjon og tiden begynner å renne ut for meg. Jeg er bare så redd for at de ikke vil ha meg likevel hvis jeg forteller at jeg er gravid Hva ville dere gjort? Anonym poster: 2f58a4f809cb66eafba12030e1c9c828
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Ville ikke fortalt jeg var gravid. Anonym poster: 6a31193e7bb9d662d476b7973964fc4f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Ja,men da blir det til at jeg må fortelle det allerede et par uker etter at jeg har begynt i jobben, og da vil jeg slite med dårlig samvittighet for at jeg ikke fortalte det tidligere, for det vil ikke bli godt mottatt. HI Anonym poster: 2f58a4f809cb66eafba12030e1c9c828
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Du kan skjule magen ganske lenge. Jeg hadde ikke sagt det. Anonym poster: 9f9fa1290c926a5c2450bc73e007a930
Gjest overlord Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 Graviditet er en privatsak og skal ikke ha betydning for ansettelse. Drit i å ha dårlig samvittighet. Ta jobben og utfør den så godt du kan frem til du går ut i permisjon.
Isola&Lille+julegave Skrevet 5. mars 2013 #9 Skrevet 5. mars 2013 Ikke si noe!! Du må si ifra om graviditet 3 mnd før du går ut i permisjon.
♥Madam Mim♥ Skrevet 5. mars 2013 #10 Skrevet 5. mars 2013 Ikke si noe! Veldig mange som kan skjule graviditeten lenge!, selv kunne jeg fint skjult den til jeg var 6 mnd på vei bare jeg brukte klær som ikke fremhevet gravidkulen. Så liksom bare litt mer lubben ut jeg :-)
Mamma til tre gutter Skrevet 5. mars 2013 #11 Skrevet 5. mars 2013 Eg må sei det at eg skjønner deg godt, eg personlig har ikkje samvittighet til å ikkje sei noke.. Som regel lønner det seg å være ærlig sjølv om det ikkje er krav på å si dette.. Men sånn er eg som person
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #12 Skrevet 5. mars 2013 Niks, du må ikke si noe. Selv om det ikke er lov, så legger som regel arbeidsgiver vekt på dette. Nei, hold det skjult til du har fått jobben! Det er mitt råd (etter å ha opplevd en slik situasjon selv) Anonym poster: c547cb11fb5f514575c2e40a0e252611
TPK Skrevet 6. mars 2013 #13 Skrevet 6. mars 2013 Selv om det kanskje er litt "umoralsk" mener jeg du må kunne være egoistisk i dette tilfellet. Det utgjør jo ganske mange (hundre?) tusen om du får jobbet deg opp rett på foreldrepenger, eller må ta til takke med engangsutbetalingen. Hvis du ikke har mage enda ville jeg ikke sagt noe. Tatt jobben og holdt ut til permisjon, selv om det ikke er drømmejobben. Det er da snakk om 6-7mnd? Ville ikke sagt at jeg var gravid før det begynner å vise, evt. etter ordinær UL hvis du kan skjule det så lenge. Hvis noen spør eller synes det var rart at du ikke sa noe, kan du si at du ville vente til UL for å se om alt var bra (mange som gjør det!).
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #14 Skrevet 6. mars 2013 Etter du har jobbet 1 mnd kan du si at du i overgangen til ny jobb ikke oppdaget at du var gravid. Da er vel prøvetid over og de har blitt kjent med deg. Da er det mer sannsynlig at de blir glad på dine vegne enn sint tenker jeg.. Anonym poster: ecada6d587191c16418184bfce8ff149
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #15 Skrevet 6. mars 2013 Så lenge du ikke må si det så hadde jeg holdt munn en stund. Verre på min arbeidsplass hvor vi må si det fra dag 1 vi oppdager det. Men det er av helsemessige årsaker og da skjønner alle at du er gravid. Er flere som har opplevd at hele avd. Har visst det før mannen sin. Den er lei! Hehe Anonym poster: 0bb2a091e2ba80f7a3b3b91fc25af43a
nerdybirdy Skrevet 6. mars 2013 #16 Skrevet 6. mars 2013 Ikke si noe om graviditeten. Dette er ikke noe du skal ha dårlig samvittighet for! Som flere over sier, ta jobben, utfør den godt, og tenk på deg selv Gratulerer med baby, og lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #17 Skrevet 6. mars 2013 det har ingenting med egoisme å gjøre, men med at man har en stor prosent spontanaborter før uke 12, slik at svært mange ikke opplyser om graviditeten til familie og venner før det har gått 3 måneder. Selvfølgelig satser man jo på at det går bra med alle, men ting kan skje, og da er det litt dumt å ha opplyst om graviditet, bli avvist som arbeidssøker på grunn av det, og så ikke ha det problemet lenger et par uker senere. Du er ung kvinne, de må regne med at kvinner på din alder blir gravide. Om det skjer nå eller om 2 måneder spiller vel ingen rolle? Anonym poster: d60a5e2414a5100a34498c2d535d58c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå