Gå til innhold

Har dere et ryddig hjem hele tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid hatt det veldig rotete. Så rotete at vi aldri har hatt besøk. Ikke engang av mine egne foreldre. Men etter vi fikk barn (8mnd) har jeg fått helt rydde og vaske mani. Rydder og vasker hele tiden! Klikka helt! Det er ikke meg, vet ikke hva som har skjedd. Mulig jeg kjeder meg i perm.

Nå har jeg stadig venner innom og de skryter av at jeg har blitt så flink til å holde orden. Det er så deilig!

Anonym poster: 2472f0e26277dc19a584b9a66a7fc9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det ryddig nok. Dvs at ved behov kan vi alltid svinge oss rundt og få huset på strekk på en halvtime. Jeg syns ikke leker og rene barneklær er rot heller altså :)

Er adm.leder og ingeniør og har tre barn.

Skrevet

Nei overhodet ikke.

Har en ettåring som har som hobby å tømme flest mulig kasser med leker :P

Men etter han er lagt seg er det straks lettere å ha det ryddig.

Da har din ettåring noe til felles med min, i tillegg er det kjempestas å ta ut leken mamma nettopp la tilbake i lekekassa. Så er er det tålelig ryddig mellom 19:00 og 07:30.

Skrevet

Kjære HI: jeg lurer bestandig på hva som er tanken bak slike tråder? Har du en eller annen teori du ønsker å sjekke ut? Om graden av ryddighet i et hjem er omvendt proposjonal med antall barn, delt på mulitplumet av foreldrenes utdannelsesnivå?

Fortell fortell! Stemte teorien din?

Anonym poster: ddef647978fa078f2993fde4e40827dc

Skrevet

Nesten hele tiden. Har støv på hjernen, og klarer ikke rot!

Er gift, og har tre barn på 10, 7 og 8 mnd, og jobber 50 % :)

Anonym poster: bfd566bc0ea71d3bca8f4612617cd40f

Skrevet

Har tre aktive gutter under 9 år. Jobber (minst) 100% i en veldig hektisk lederjobb. Her er det alltid strøkent. Mannen jobber døgnet rundt, også i en lederjobb.

Jeg har en teori om at jo mer man har å gjøre, jo mer får man gjort. I hvert fall etter hva jeg ser rundt meg. Familier som har færre barn og langt mindre krevende jobber enn det vi har, synes de har forferdelig mye å gjøre og får gjort bare halvparten av det vi gjør.

Anonym poster: 9c037a2e0b8df4c33f7d90a801dc7f33

Du virket ikke ovenfra og ned i det hele tatt.

Anonym poster: da9892b5670d42250fcf372772d77f19

Skrevet

Nei. Er ryddig fra onsdag til lørdag ca. Etter det rakner det meir og meir. Jobber 80prosent som konsulent og har gutter på 2 år og 4 år.

Skrevet

Nei det er sjelden. Men jeg har ikke som mål og ha et hus som kan vises frem i "Vakre Hjem", jeg vil ha et hus hvor barna kan leke seg og vi kan kose oss, og hvor man ser at det bor folk.

Skal huset være glattstriglet hele tiden blir jeg bare stresset, så vi holder det på et akseptabelt nivå, altså at det kan shines raskt på 15-20 min hvis vi får besøk.

Skrevet

Aldri verre enn at det ser strøkent ut etter 10-15 min innsats. Da kan vi også rekke å støvsuge og tørke litt støv hist og her :)

3 barn, helsearbeider og industriarbeider.

Anonym poster: 1cecfdb0e67b26f71089e9d3a30c31d0

Skrevet

Nei. Men det er stort sett leker, og det anser jeg ikke som skikkelig rot :P

Jeg er økonom og har to barn på snart 3 år og 8 mnd.

Anonym poster: 8fb80e7ff61c5efb00035867d67e86a6

Skrevet

Nei overhodet ikke.

Har en ettåring som har som hobby å tømme flest mulig kasser med leker :P

Men etter han er lagt seg er det straks lettere å ha det ryddig.

Da har din ettåring noe til felles med min, i tillegg er det kjempestas å ta ut leken mamma nettopp la tilbake i lekekassa. Så er er det tålelig ryddig mellom 19:00 og 07:30.

Hehe ja ekstra gøy med tingene mamma nettopp har ryddet.

Skrevet

Det er stort sett ryddig her, bortsett fra på rommene til de to minste. Der kan det være temmelig rotete, men det ryddes unna ved leggetid. Eldstemann har det rotete på rommet sitt til hun får beskjed om å rydde.

Jeg blir grinete av rot og rydder unna kontinuerlig. Eldste sa ved en anledning "Mamma, når jeg blir voksen vil jeg ha en kjæreste som er som deg. Det hadde vært fint hvis jeg var sånn selv, men det er jeg ikke. Du bare rydder du, mens du er blid og så kjefter du ikke engang fordi vi roter. Sånn er ikke pappa!" Heldigvis har alle tre barna fått med seg at ting har sin egen plass og de er nokså flinke til å holde orden. Bortsett fra tenåringen nå altså...

Vi har forresten 100% jobber begge to og nokså lange utdanninger hvis det er relevant.

Skrevet

Ryddig i den forstand at det aldri flyter og jeg alltid kan ta i mot uanmeldt besøk, ja. Ryddig i den forstand at min mor ikke hadde funnet et støvfnugg, laaangt derifra. Jeg dør ikke om det kommer besøk selv om det ligger to ukeblad på stuebordet, står et vannglass der, et teppe i sofaen er krøllete og det ligger en bamse på gulvet. Det blir liksom ikke så mye mer rotete enn det. Føler aldri jeg rydder, men vi legger ting tilbake på plass etter bruk bare. Hater husarbeid, så passer på å ikke rote. Stryker man fingeren på dørkarmer, piano og vinduskarm finner man garantert støv, men man kan fint gå på gulvet med hvite sokker uten å bli skitten.

Er sykepleier, jobber tredelt skift, mannen er militør, har hund, katt og et barn på 2 år.

Anonym poster: 80e74072f0fdfe61f5b44bdf21403358

Skrevet

Sykepleier, alene med 2 barn..

Ryddig nok -men kunne helt klart vært ryddigere..

Kunne helt klart fløyet rundt med støvkluten oftere

og ristet tepper og dyner og gnikket dusjen gnistrende ren.

Men det er ikke noe mål i seg selv å ha det strøkent hele

tiden sålenge vi trives sånn som vi har det.

Passe rotete, passe ryddig. Man ser at det bor folk her..

Anonym poster: c00bf4b958d5913b63bf88196cdc05e0

Skrevet

Haha, både jeg og barnefar er noen rotekopper, men prøver så godt som vi kan å holde det ryddig :) Smårydder hver dag, men syns det er like rotete rett etter :P

Anonym poster: 849f0250a7d7deabb884b8360c10adf1

Skrevet

Snart ferdig i mammaperm, men er dagmamma til et ekstra barn så det blir rotete. Smuler rundt bordet og leker overalt. Føler huset står på hodet enkelte ganger. Men uten søvn i snart 1 år orker man ikke rydde hus når man kan slappe av littegrann...

Anonym poster: 3625d1cdebdf9e727552cce6f8416d5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...