Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 noen som har fått det før? det står at jeg skal enten fylle ut om jeg godtar kravet eller ikke. eller kontakte de som krever kravet for en avtale? har jeg forstått riktig? å om jeg kommer til en ordning så trekker de kravet? å da har ikke forliksrådet noe med det lenger ? men hva skjer om jeg bare godtar kravet.å sender til forliksrådet? det beste er vel å kontakte de det gjelder å komme til en ordning. sånn at forliksrådet blir ut av bildet. takk for at.du gidder å svare:-) Anonym poster: f20cef05244d89d6fc50abff7600b64e
Kjærepære Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Da jeg var ca 19 så ble jeg kalt inn til forliksråd. Er så lenge siden, men tror jeg bare ble innkalt. Det gjaldt regning fra mobiloperatør som kom til Lindorff. Pga kluss i kommunikasjon mellom disse fikk jeg en steike stor regning, og jeg var ikke villig til å betale. I forliksrådet forklarte jeg meg, og det endte med at jeg betalte den opprinnelige regningen + omkostninger for selve møtet. Det ble endel lapper mindre enn det de ville jeg skulle betale, så.. tja... Om du betaler og sier i fra om dette bør jo det gå bra, men om du mener det er noe feil med kravet så må man vel til møte. Hmm.. ikke mye hjelp i meg
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Da jeg var ca 19 så ble jeg kalt inn til forliksråd. Er så lenge siden, men tror jeg bare ble innkalt. Det gjaldt regning fra mobiloperatør som kom til Lindorff. Pga kluss i kommunikasjon mellom disse fikk jeg en steike stor regning, og jeg var ikke villig til å betale. I forliksrådet forklarte jeg meg, og det endte med at jeg betalte den opprinnelige regningen + omkostninger for selve møtet. Det ble endel lapper mindre enn det de ville jeg skulle betale, så.. tja... Om du betaler og sier i fra om dette bør jo det gå bra, men om du mener det er noe feil med kravet så må man vel til møte. Hmm.. ikke mye hjelp i meg mener ingenting er feil. men er det bedre å bare kontakte de det gjelder? så kanskje de trekker kravet? Anonym poster: f20cef05244d89d6fc50abff7600b64e
Kjærepære Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Om jeg ikke husker feil, så hadde jeg kontakt med dem, men de klussa til så jeg ble innkalt til forliksråd pga de ikke skjønte at jeg hadde kommunisert med dem Men det er jo verdt et forsøk, definitivt! Ville absolutt ringt dem og hørt om det er mulig å få ordnet opp.Om det går, vet jeg ikke, for de hadde vel kanskje forventet at du hadde kontaktet dem tidligere.
C&M&H Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Er ikke sikkert de trekker kravet likevel, men det går ann å prøve. Da må du i så fall gå med på en nedbetalingsordning og skrive under på et gjeldsbrev. Grunnen til at saker tas til forliksrådet er å få en dom i saken slik at kravet ikke blir foreldet etter 3 år, men 10. Om de trekker saken "sparer" du rettsgebyret som blir lagt på kravet om saken ender der. Kan du betale da? I såå fall hadde jeg gjort det...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 Er ikke sikkert de trekker kravet likevel, men det går ann å prøve. Da må du i så fall gå med på en nedbetalingsordning og skrive under på et gjeldsbrev. Grunnen til at saker tas til forliksrådet er å få en dom i saken slik at kravet ikke blir foreldet etter 3 år, men 10. Om de trekker saken "sparer" du rettsgebyret som blir lagt på kravet om saken ender der. Kan du betale da? I såå fall hadde jeg gjort det... hvis de går med på nedbetaingsordning osv ? jeg ble jo rådet til å kontakte dem. trekkes kravet da ? jeg.må ikke møte opp i noe rettsak elletnoe? uff.. greier ikke betale alt nå. men kan godt signere gjeldsbrev osv.. Anonym poster: f20cef05244d89d6fc50abff7600b64e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå