Gå til innhold

Informere sjefen nå eller vente?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll på ØHN i dag med gutten, og fikk beskjed om han han må operer bort polyppene. Ville få innkalling om 1-2månder.

saken er den at jeg er i praksis via nav, og har kontrakt på praksis frem til 11 april, men mulighet for fast ansettelse etterpå hvis de er fornøyde.

Så¨er veldig usikke rpå hva jeg vil gjøre. Redd for å miste muligheten hvis de får vite nå at jeg vil ha fravær pga operasjon rundt den tiden. Men samtidig fortjenner kansje sjefen å få vite det i god tid.

Hva mener dere, si det nå eller vente til innkallelsen kommer?

Anonym poster: 7f95a3f4de5a593554d4c12065df640a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville absolutt ventet til innkallelsen kommer.

Anonym poster: c7fb81eb4422a34003009d76e1785161

Skrevet

Jeg ville nevnt det nå. Kan ikke tenke meg at muligheten for fast skal reduseres for at sønnen din må opereres :)

I såfall er det smålig av sjefen.

Skrevet

Jeg ville ventet til jeg visste når det var. At jo ingen grunn til at de ikke skal ville ansette deg selvom du blir planlagt borte en liten stund

Skrevet

Jeg tenker de vil sette pris på ærligheten. De fleste vet at å ta polyppene er en elektiv operasjon, og da vil de reagere på at beskjeden kom så sent. Er en ellers en arbeidstaker å stole på så veier det tungt. Det er helheten som teller.

Skrevet

Jeg hadde ventet til du får en dato. Finnes mange smålige sjefer.

Skrevet

Hvis jeg var veldig interessert i jobben hadde jeg fått mannen til å ta seg av operasjon og oppfølgingen rundt det.

Anonym poster: 9b734f64486a3d67666f45d995da72a8

Skrevet

Han har barn selv, ynste er vel 6 år tror jeg. Har inntrykk av at han har stor forståelse av syke barn, etter hva jeg har sett når andre har vært borte pga syke barn.

Jeg tenker og på det med at ærlighet varer lengst, og han vet jo vi var på kontroll der i dag, så føler det blir litt dumt å vente til siste liten, men er som sagt redd det skal ødelegge fremtidige jobb utsikter der

Skrevet

Vente. VELDIG ofte skyves det på sånne operasjoner og i altfor mange tilfeller blir 1-2 måneder til 3-6 måneder. Du bør med andre ord vente. DU blir jo ikke borte i en evighet heller så du har ingen plikt til å infomere.

Anonym poster: 2699e98d701cb6a45e22345806cc076f

Skrevet

Det er jo ikke flere dager å være hjemme enn f ex ved vannkopper. Ser ikke poenget med å si fra flere mnd før så lenge du ikke vet dato.

Dessuten deler vel du og nannen på å være hjemme ?

Skrevet

Hvis mannen er i område tar vi noen dager hver, legen snakka om at han måtte være borte fra barnehagen 1 uke. Men hvis mannen er lagt avgårde på en reise jobb, så kan han ikke reise hjem for kun noen få dager. Har jo ingen forutsetning til å vite nå om han er 5 min hjemmefra eller på andre siden av kloden.

Men for gutten sin del blir jeg med på operasjon og de første dagene, fordi det er meg han foretrekker ved sykdom og alt annet som plager han. Det har aldri tidligere vært akkutelt at pappan tar sykedager siden jeg har vært hjemme likevel.

Skrevet

Jeg ville ventet. Hvis du får innkallingen om 2 mnd er det jo kanskje enda flere mnd til operasjonen faktisk er, har jeg forstått det rett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...