Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Vært hos legen x antall ganger siden jul. Har bihulebetennelse (+ en del andre plager gjennom svangerskapet). Fått en kur med weifapenin (tror jeg det heter),uten at den virket noe særlig. Var bare en 7dagerskur. Var hos legen igjen i går. Bihulene er ille. Konstant tette og fulle av grønn gugge! Legen ville ikke gi meg noen ny kur med weifapenin siden den ikke virket så godt sist + at jeg fikk mange bivirkninger av den. Fikk beskjed om at jeg bare må gå sånn til etter fødsel (termin om to uker),så får vi se da. Livskvaliteten min har vært bånn siden jul. Sover dårlig(!!) om natta pga dette. Fått sopp i munnen pga munntørhet. Formen er jo ikke akkurat på topp med betennelse i kroppen. Er det noen høygravide som har fått annen AB-kur for dette? Legen ville ikke gi meg noe annet pga svangerskapet. Skal jeg mase på legen igjen og ikke godta dette? Ser ikke akkurat frem til fødsel med hodepine og tette bihuler. Anonym poster: 89bbeeb569cdab9ef2e879a4c4e507e1
<3 2G <3 Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Har hatt alt utenom grønn gugge siden jeg ble gravid, har 4 uker igjen og får ingenting for dette. Slimhinnene er såpass hovne at jeg fikk beskjed om at det er ingenting som hjelper på det så må nok bare lide.
Himmel og hav Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Prøv å kom deg til en akupunktør. Det hjalp meg.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Jeg fikk heller ingen behandling mot bihulebetennelse i svangerskapet. Anonym poster: c85a2d3f2f9e070556b9d49dbfe7c71f
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Hadde det bare vært at slimhinnene var opphovnet,så skulle jeg ikke ha klaget. Hadde det tidligere i svangerskapet og første gang jeg gikk gravid. Men dette er jo bare helt pyton! Pga betennelsa (og soppen,vil jeg tro) så er ånden helt jævlig, grusom smak i svelget hele tiden... Vonde fremme i panna/øyehulene... Osv osv. Anonym poster: 89bbeeb569cdab9ef2e879a4c4e507e1
Nettie+jentungen Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 Jeg fikk antibiotika, men husker ikke hvilken. Tror tablettene var i en plastikkboks
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 Du kan da godt bruke Amoxicillin, som også er mer bredspektret. Anonym poster: b4a515aa0f6cf220cd31948c2af61b9e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 Har du en virusinfeksjon, så vil ikke antibiotika hjelpe deg. Og siden penicillinen du fikk ikke hjalp, så er det nok ikke bakteriellt, men altså et virus. Da må jobben gjøres av kroppen, desverre...Men et godt råd til deg er å kjøpe Fenu-max på helsekosten. Den har hjulpet meg og mange jeg vet om med stadig tilbakevendene bihulebetennelse. Jeg vil anta du kan ta denne som gravid da det er urter. http://www.sunshine.no/immunsystem-forkjolelse-luftveier/fenu-max-bukkehorn-timian Ellers må jeg bare si at horn og saltvann, gjennom bihulene, er også genialt! Masse god bedring, du har min fulle sympati:) Anonym poster: 0dbfa2cda604f56cc037430dc36cd5f0
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #9 Skrevet 5. mars 2013 Hei Jeg fikk amoxillin i svangerskapet, hadde det skikkelig ille, vondt i hele kjeven, føltes som den værste tannpina!! Ab-kuren hjalp! Hadde bihulebetennelse også nå ett år etter sv-skapet, også nå med kjevevondt,men fixa det sjøl med store doser saltvann, otrivin, og drakk masssse vann( løsnet den grønne gugga) og snøyt meg HELE tiden(veldig viktig) Anonym poster: ae91fc3d1fb30f581f2e02dc70c2f0ca
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #10 Skrevet 5. mars 2013 Jeg fikk antibiotika mot bihulebetennelse da jeg var gravid, men husker ikke hva den het. Ellers vil jeg også anbefale sånt "nesehorn" altså, veldig effektivt mtp å få ut gørra og å få lettet trykket litt! Anonym poster: d7e32f5c271c80d9670115f1a2e6044e
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #11 Skrevet 5. mars 2013 Hadde akkurat samme problem som deg og fikk Amoxillin. Det fungerte og plagene forsvant. Ellers kan jeg anbefale nesehorn, et "skyllebeger" for nesen. Du får det på apoteket og hadde god effekt på meg! Anonym poster: 4782da8320d597a9ea7d10468ecfd131
storm i et vannglass Skrevet 5. mars 2013 #12 Skrevet 5. mars 2013 Henger meg på her med anbefaling av nesehornet! kok opp vann ha i en dæsj med salt, avkjøl, skyll gjerne flere ganger om dagen! God bedring!
Hannepålandet Skrevet 5. mars 2013 #13 Skrevet 5. mars 2013 Har vert hjemme fra jobb nå med bihulebetennelse en uke. Får ingenting for det da den ab som pleier fungere på meg er usikker å ta. Men sålenge jeg ikke har feber så går det greit. Skal på jobb igjenn torsdag og håper jeg er noenlunde da. Ikke så lenge igjenn før permisjonen begynner...
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #14 Skrevet 5. mars 2013 Jeg har plagdes med kronisk bihulebetennelse i flere år før jeg fikk operasjon. Ingenting hjalp noe særlig, og penicilin merket jeg ikke engang! Og for dumt å utsette kroppen gjentatte ganger med det når det ikke virker. Det som hjalp mest var faktisk akupunktur og homeopati. Og skylling med nesehorn. Anonym poster: 94de93a2b32bd14452cc58f74ef38f87
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #15 Skrevet 5. mars 2013 Siden du nå har sopp i munnen så vil jeg tro at det er stor sansynlighet for at bihulebetennelsen egentlig var forårsaket av sopp også, evt et virus og at du deretter har fått en oppblomstring av sopp pga antibiotikakuren. Det er etter hvert ganske mange som får bihulebetennelse pga sopp og da vil dessverre antibiotika gjøre bare vondt verre fordi soppen da vil blomstre enda mer opp. Siden du har fått sopp i munnen er det nå meget viktig at du tar en runde med gode tarmbakterier beregnet å ta etter en antibiotikakur. Dette er viktig for deg og ditt immunforsvar (samt å få en bedre bakterieflora i kroppen som kan bekjempe soppen) men også veldig viktig for den lille du har i magen. Babyen blir "sauset" inn i din bakterieflora når den blir født, dette som en beskyttelse. Har du mye sopp i systemet risikerer du at babyen også kan få sopp-problemer. Udo's Choice Super 8 og BioCare Intensive er gode merker etter en antibiotikakur - fås på helsekost. Det er viktig at du tar en type gode tarmbakterier som har store nok doser bakterier pr dose, helst 30 mrd pr tablett. Ringer du en akupunktør i morgen og forteller at du er gravid og kommet så langt i svangerskapet blir du nok prioritert, og får time i løpet av en dag eller to. Det bruker å være veldig effektivt, ofte stor lindring av plagene allerede etter første behandling. Og så er skyllinger med nesehorn, som flere nevner, veldig bra. Men få i deg gode tarmbakterier så fort som overhodet mulig - både for din og babyens skyld! God bedring Anonym poster: 05e6c68e2f8e37f695218e0734b9a6de
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #16 Skrevet 5. mars 2013 Takk for alle svar! Et par kommentarer: sopp i munnen fikk jeg først for 1,5 uke siden pga munntørhet. Har ikke hatt antydning til det tidligere. Har,som nevnt,gått med dette siden jul. Virus tror jeg ikke det er. Gjør for så vitt ikke legen heller. Har hatt utslag på crp'en hele tiden. (ja,vet den kan gi utslag også når det er virus) Personlig så tror jeg at jeg har fått "feil" ab-kur og at den var for kort. Legen har anbefalt saltvannsspray. Ikke hørt noe om nesehorn e.l. Det er iallefall det første jeg skal kjøpe! Skylling for alle penga nå frem til.fødsel! Hi Anonym poster: 89bbeeb569cdab9ef2e879a4c4e507e1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #17 Skrevet 5. mars 2013 Har også fått noe greier mot soppen i munnen,så håper det bedrer seg raskt! Skal se om jeg i tillegg får kjøpt noen gode bakterier jeg kan tilføye kroppen Igjen,takk for alle svar! Hi Anonym poster: 89bbeeb569cdab9ef2e879a4c4e507e1
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #18 Skrevet 5. mars 2013 Spray på med nesespray!!!! Og skyll nesen med saltvann! Kok opp en liter vann, og ha i 1-1,5 ts salt. Bruk dette til å skylle nesen med. I lunken tilstand, da. Vær nå ikke så tafatt at du bare sitter der med tett nese og tette bihuler og syns synd på deg selv. Antibiotika fungerer sjelden på bihulebetennelse og ørebetennelse likevel, så hva er vitsen? Anonym poster: d65d187fc9a07232120104a85c75b396
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. mars 2013 #19 Skrevet 6. mars 2013 (endret) Bøy deg fremover når du sprayer med nesespray, da går væsken lettere opp i bihulene. Søsteren min har kronisk bihulebetennelse, og ble rådet til dette av en spesialist Og det går jo an å fortelle legen at du ikke er fornøyd med tingenes tilstand, og vil prøve en ny kur! Endret 6. mars 2013 av UndrendeUllteppe
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. mars 2013 #20 Skrevet 6. mars 2013 Skyll med nesehorn flere ganger om dagen tilvennigssak og man føler kanskje man drukner de første gangene.. Men hjelper virkelg på å få renset opp i systemet. Spray er for pyser Dette hjelper når jeg får bihulebetendelse og andre luftveisplager. Og om jeg begynner tidlig i pollensesongen med å skylle jevnlig, har jeg nesten vært symtomfri. Og jeg er veldig plaget. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #21 Skrevet 6. mars 2013 Åj, så mange som syter over at de ikke får medisin. En ser jo ofte tråder her om at barna ikke skal ha medisin mot alt mulig, hvorfor skal dere det da? Anonym poster: a368a7b954dec90ab90df23dc8ba6855
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #22 Skrevet 6. mars 2013 Du har fått riktig type AB i riktig mengde dager (i følge legehandboka). AB funker desverre ikke så bra mot bihulebetennelse, og det går som regel over av seg selv. Det du kan forsøke er å ligge med hodet høyt om natta, avsvellende nesespray (ikke mer enn 10 dager, tilvenningsfare), og neseskylling som flere har nevnt er veldig bra Anonym poster: cf7eb35af6bb8da8bbdd10197cb2c6e2
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2013 #23 Skrevet 6. mars 2013 Kan man ikke få sopp i munnen (og andre steder) av nettopp antibiotika? Anonym poster: 94de93a2b32bd14452cc58f74ef38f87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå