Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Permisjonen er snart slutt og jeg skal tilbake på jobb. Saken er den at avdelingen min har flyttet til et annet sted, og det blir altfor langt for meg å jobbe der på sikt. Sjefen min vet dette og har derfor gitt jobben min til vikaren min!!!? Han begrunner det med at jeg kommer til å slutte før eller siden. Hun beholder mine arb.oppgaver og jeg skal gjøre forefallende eventuelt noe registreringarbeid. Kan sjefen min virkelig gjøre dette? Anonym poster: 8c24412aec29f8853156c3db011c5bd2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Nei, det kan hun ikke gjøre så lenge hele avdelingen ikke er blitt omorganisert. Men hun kan ikke ansette en ny person i din stilling så lenge stillingen din eksisterer. Det samme skjedde med en venninne av meg. Hun gikk til sak og fikk erstatning på nesten 300 000,- Anonym poster: 6402b4df5003296fbcd0d426a9792b2b
Virginia. Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Nei, det kan hun ikke gjøre. Det er en usaklig (endrings)oppsigelse. Du kan kontakte fagforeningen, men det beste er nok en arbeidsrettsadvokat. Du har en opplagt vunnet sak om den er slik du sier.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Jeg har sagt til en kollega at jeg må finne meg noe annet nærmere her jeg bor ETTERHVERT. Aller helst vil jeg fortsette i firmaet og hadde tenkt å vente til det ble ledig noe intert på hovedkontoret. ( der jeg jobbet da jeg gikk ut i permisjon) Føler meg skviset ut nå. Ingen på jobben er fagorganisert... Synes det blir voldsomt med advokat... Men jeg har altså en god sak mener dere? Selvom jeg ville ha sluttet etterhvert? Anonym poster: 8c24412aec29f8853156c3db011c5bd2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Sjefen min har hørt det fra kollegaen min, at jeg ikke blir lenge altså. Hi Anonym poster: 8c24412aec29f8853156c3db011c5bd2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 Det har de ingen grunn til å gjøre. Såklart du har rett. Dette skjønner de jo selv også så i første omgang vil du ikke ha behov for advokat, men meld deg inn i en fagforening så snart du kan. Anonym poster: 0a9091481fc93a801634b80986855fcc
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 Selvsagt har du en god sak. Det arbeidgiver har gjort her er ulovlig, det er det ingen tvil om, og det vet han nok sannsynligvis selv også. Ta det opp med an, si du vil ha jobben din. Blir det noe styr ut av det, så skaff en advokat når du ikke er fagorganisert. Anonym poster: 52c4bcadb9adc4e58b2a6d1388cd6a1d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 Veldig uproft av sjefen din. Tenk hvis kollegaen din hadde løyet feks? Sjefen kan jo ikke gjøre dette uten å avtale med deg. Dette ser jeg på som utfrysning. Hvis dine nye arbeidsoppgaver ikke er det du vanligvis driver med og du ikke får brukt kompetansen din så presser de deg jo ut bevisst Anonym poster: fd0d8e0f1b25f92ceb0439302df4fc5d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #9 Skrevet 5. mars 2013 Tusen takk for svar alle sammen. Jeg skal ringe ham i morgen og så får jeg ta det derfra. Er litt usikker på hvor "streng" jeg skal være... Jeg skjønner jo de også som ikke ønsker å lære opp en ny om en stynd igjen. ( hvis jeg får ny jobb) Anonym poster: 8c24412aec29f8853156c3db011c5bd2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #10 Skrevet 5. mars 2013 Ja, det er den følelsen jeg sitter med. Ble så paff da han ringte og fortalte meg det, at jeg nesten synes det hørtes greit ut. Men det er jo ikke det. Sitte på jobb nesten uten oppgaver med en sjef som sikkert lurer på om jeg ikke skal slutte snart. Anonym poster: 8c24412aec29f8853156c3db011c5bd2
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #11 Skrevet 5. mars 2013 Du har ikke sagt opp. Du har en helt opplagt sak. Ville ha kontaktet advokat og forhørt meg før jeg snakket med sjefen i dette tilfellet. Anonym poster: bf8aabc91a01445c743855ef0aa97464
Virginia. Skrevet 5. mars 2013 #12 Skrevet 5. mars 2013 Beklager, skulle ikke være anonym rett over her
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #13 Skrevet 5. mars 2013 Har du snakket med sjefen din slik at det er klart at sjefen ve tat du planlegger å komme tilbake og du vet at du ikke får jobben din tilbake? At en annen gjør dine oppgaver nå mens du er i permisjon er selvfølgelig lovlig Snakk med sjefen før du lager mer baluba. Kansje hele greia er en misforståelse. Anonym poster: 1347de059e7e2ad8cc0d03199ac1e39a
Virginia. Skrevet 5. mars 2013 #14 Skrevet 5. mars 2013 Har du snakket med sjefen din slik at det er klart at sjefen ve tat du planlegger å komme tilbake og du vet at du ikke får jobben din tilbake? At en annen gjør dine oppgaver nå mens du er i permisjon er selvfølgelig lovlig Snakk med sjefen før du lager mer baluba. Kansje hele greia er en misforståelse. Anonym poster: 1347de059e7e2ad8cc0d03199ac1e39a Sjefen hadde visst ringt henne selv.
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #15 Skrevet 5. mars 2013 Har du snakket med sjefen din slik at det er klart at sjefen ve tat du planlegger å komme tilbake og du vet at du ikke får jobben din tilbake? At en annen gjør dine oppgaver nå mens du er i permisjon er selvfølgelig lovlig Snakk med sjefen før du lager mer baluba. Kansje hele greia er en misforståelse. Anonym poster: 1347de059e7e2ad8cc0d03199ac1e39a Sjefen hadde visst ringt henne selv. Hvordan vet du det? Anonym poster: 1347de059e7e2ad8cc0d03199ac1e39a
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #16 Skrevet 5. mars 2013 Har du snakket med sjefen din slik at det er klart at sjefen ve tat du planlegger å komme tilbake og du vet at du ikke får jobben din tilbake? At en annen gjør dine oppgaver nå mens du er i permisjon er selvfølgelig lovlig Snakk med sjefen før du lager mer baluba. Kansje hele greia er en misforståelse. Anonym poster: 1347de059e7e2ad8cc0d03199ac1e39a Sjefen hadde visst ringt henne selv. Hvordan vet du det? Anonym poster: 1347de059e7e2ad8cc0d03199ac1e39a Det står i ett av innleggene over...? Anonym poster: eff5a1b89f2e5c79fd37e7aac405c1c6
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #17 Skrevet 5. mars 2013 Har du snakket med sjefen din slik at det er klart at sjefen ve tat du planlegger å komme tilbake og du vet at du ikke får jobben din tilbake? At en annen gjør dine oppgaver nå mens du er i permisjon er selvfølgelig lovlig Snakk med sjefen før du lager mer baluba. Kansje hele er en misforståelse. Anonym poster: 1347de059e7e2ad8cc0d03199ac1e39a Sjefen hadde visst ringt henne selv. Hvordan vet du det? Anonym poster: 1347de059e7e2ad8cc0d03199ac1e39a "Ja, det er den følelsen jeg sitter med. Ble så paff da han ringte og fortalte meg det, at jeg nesten synes det hørtes greit ut. Men det er jo ikke det. Sitte på jobb nesten uten oppgaver med en sjef som sikkert lurer på om jeg ikke skal slutte snart." Det var sjefen som ringte HI? Ikke vikaren? Anonym poster: bf8aabc91a01445c743855ef0aa97464
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. mars 2013 #18 Skrevet 5. mars 2013 Man har vel ikke krav på å få tilbake sin egen jobb? Men en jobb? Vet dette skjedde med en kollega av meg, helt i tråd med hva som er tillatt...
Virginia. Skrevet 5. mars 2013 #19 Skrevet 5. mars 2013 Man har vel ikke krav på å få tilbake sin egen jobb? Men en jobb? Vet dette skjedde med en kollega av meg, helt i tråd med hva som er tillatt... Hun har helt konkret krav på å få tilbake sin jobb og sine oppgaver, med mindre oppgavene har opphørt å eksistere mens hun var i permisjon. Å miste mye ansvar eller omplasseres uten gyldig begrunnelse regnes som en usaklig oppsigelse, og kan gi arbeidsgiver erstatningsansvar.
Virginia. Skrevet 5. mars 2013 #20 Skrevet 5. mars 2013 Man har vel ikke krav på å få tilbake sin egen jobb? Men en jobb? Vet dette skjedde med en kollega av meg, helt i tråd med hva som er tillatt... Hun har helt konkret krav på å få tilbake sin jobb og sine oppgaver, med mindre oppgavene har opphørt å eksistere mens hun var i permisjon. Å miste mye ansvar eller omplasseres uten gyldig begrunnelse regnes som en usaklig oppsigelse, og kan gi arbeidsgiver erstatningsansvar. Hva skjedde med din kollega, og hva mener du med i tråd med hva som er tillatt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå