Gå til innhold

Brun utflod


LilleSpire82

Anbefalte innlegg

I kveld oppdaget jeg brun utflod både i trusa og på papiret. Var ikke noe fersk blod, bare brunt. Og vips så begynte hodet og surre... Er 11 uker i morgen og nå ganske bekymret :( Leser så mye forskjellig om brun utflod. Noen plasser kan det være negativt tegn, mens andre plasser står det at det er ufarlig.

Hva skal man tro på? Noen andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greia er vel at det er umulig å vite .. det kan bety ingenting eller det kan være et dårlig tegn. Jeg oppdaget litt blod nå på søndag og det var ikke noe godt tegn for min del. Men har jo hørt om mange som opplever det og at alt går bra : ))) Ring lege imorgen og be om ul , hvis ikke du får det hadde jeg tatt privat. Det verste er å lure !

 

Men den følelsen når du ser det blodet/brune utfloden på papiret er grusom!! I know the feeling : (( masse masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom fra en annen måned :) Jeg hadde brun utflod hver dag i hele første trimester. Ga seg rundt uke 13. Gått bra så langt for det. Så her betydde det ingenting iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt god erfaring m hverken brun utflod eller blødninger i svangerskap. Har Mista fem ganger. Ikke godt å vite for din del! Ta kontakt m lege å få deg en ultralyd, så slipper du å lure! Ønsker deg lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare med det som kom i går. Har ikke merket noe til det i dag, men kjenner at det likevel uroer meg litt. Har jordmortime i morgen og tenker å ta det opp med henne da. Har ikke vært smerter eller ferskt blod så foreløpig prøver jeg bare å ikke la det gå sånn inn på meg. Kjenner flere som har spottet brunt et par ganger uten problem. Og som den evige optimist jeg er så velger jeg å tenke positivt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og her kommer svaret...

Hadde som sagt brun utflod tirsdag, ingen misfarget utflod onsdag og i dag morrest oppdaget jeg plutselig små spor av ferskt blod i utfloden. Heldigvis hadde jeg jordmortime i dag og betrygget meg litt med det og at timingen var god.

Og det var den jo. For min snille jordmor betrygget meg med at dette nok var heeeelt ufarlig og at jeg skulle få en UL for sikkerhets skyld. Og siden jeg får oppfølging på sykehuset tok det bare 15 min så var vi i gang med UL. Og der fant de et sprellende foster på 3,6 cm og et bittelite slående hjerte :)

Og ang blødning så kunne dette være pga skjøre slimhinner eller pga når morkaken vokser og åpner nye blodåreforbindelser. Det var ingenting som tydet på at noe var galt :) Men som gynekologen sa, og som gjelder for enhver UL så er jo dette status for i dag. Man vet jo ikke hva som skjer i morgen. Men sånn er det med graviditeter da.

Skuldrene mine sank iallfall mange hakk og jeg har vært totalt utladet helt siden ultralyden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...