Gå til innhold

Hva trenger vi egentlig til vårbaby? Akutt jernteppe!'

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det åtte år siden førstemann ble født, og han var høstbaby. Nestemann kommer i begynnelsen av april, og vi har ikke kjøpt noen ting, ikke seng, ikke klær, ikke vogn, ingenting!

Noen som kan hjelpe meg litt?

Hva trenger vi til/i vogna?

Hva trenger vi av klær?

(Bor i Oslo, relativt tørt og vart i april, stort sett)

Hva trenger vi av andre greier, til stell, til gudene vet hva?

Takk :)

Anonym poster: 34b431bf92815670ef0018a6b66998c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så uvitende er du vel ikke,siden det er ditt andre barn så vet du vel hva babyen din trenger? Merkelig tråd...

Anonym poster: 71ca66c6d9a5aed3ff94c6ba1483523e

Skrevet

Så uvitende er du vel ikke,siden det er ditt andre barn så vet du vel hva babyen din trenger? Merkelig tråd...

Anonym poster: 71ca66c6d9a5aed3ff94c6ba1483523e

Ooog en god dag til deg!

Anonym poster: 32154936f249f250d997b08b0754f177

Skrevet

Jenta her er født i begynnelsen av april 2012. Det var en veldig fin (om litt våt) vår, men april kan være veldig lunefull. Jeg brukte tynne fleesedresser til å ha på i bil og nedi vogna, ikke så mye ull egentlig og et vognteppe.... hadde ikke noe skinnpose eller noe slikt. Hadde mange søte sommerkjoler, men brukte kanskje to. Gikk mye i body og strømpebukse da hun var så liten på sommeren.

Skrevet

Det jeg har brukt til mine barn er bodyer og bukser med strikk ilivet(ev strømpebukser)

Husk at man alltid får endel klær i gave.

Med begge har jeg nok kjøpt inn litt for mye klær, kunne klart meg med mindre.

Anonym poster: f8456b1276ae13452bbcaf6123c3a920

Skrevet

Takk for konstruktive svar :)

Ingen v dere har brukt skinn i vognen?

Anonym poster: 32154936f249f250d997b08b0754f177

Skrevet

Min som er født i mai brukte bare tynne dresser i ull/silke i starten både natt og dag, hadde et hentesett i hjemmstrikket ull som vi brukte jakken og tøflene fra en del samt en tynn ull/silke lue. Ellers hadde vi lammeskinn og dundyne i vognen og et tynt helseteppe i ull.

Du trenger jo ikke kjøpe inn så mye egentlig, se ann behovet og kjøp inn etterhvert. Seng, bilstol, stellebord og vogn er jo kjekt å ha i stand da, samt bleier, kluter, babyolje og en mild hudvask.

Skaff deg de gratis pakkene fra apoteket så får du alle stellesaker du trenger :)

Skrevet

Gutten vår kom til verden 4.april, han bodde stort sett i body og strømpebukse. Vi hadde ull nederst i vognen, og hadde en dyne over han. Vi brukte stort sett et hjemmestrikket ullsett som vognklær, også kjøpte vi et kjempefint ullsett på babyshop. Sånn tovet ull.. Som kjøredress brukte vi en fôret, vindtett dress..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...