Gå til innhold

Hjelp ang barnebidrag


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig blitt alene, og trenger litt hjelp ang barnebidrag.

 

Er dette noe jeg bare kan dra til nav å søke om? Så vil bf være nødt til å betale tilbake til nav.. ?

 

Han begynte i jobben sin i November, og har vært arbeidsledig 7 år før det...

Lønningen hans har bare vært på 10-15000 hitill, men muligheten for å f 50-100.000 i mnd er der..

 

Hvordan blir det regnet ut da?

 

Og godt mulig han driter i hele jobben og reiser utenlands.. Hva skjer da?

Får jeg noe barnebidrag da?

 

Anonym poster: cb342201574ece3a5c6396bcc34e04ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tlf til Nav og hør da vel :)

Skrevet

Ta en tlf til Nav og hør da vel smile.png

 

Vil ikke snakke med nav før jeg er sikker på hva som kommer til å skje fremover. Så tenkte å høre med andre først.

 

Anonym poster: cb342201574ece3a5c6396bcc34e04ac

Skrevet

du kan jo ringe å være anonym..

 

evt lese litt her.... https://www.nav.no/F...Bidragsveileder

 

Jeg spør her, fordi jeg ikke skjønner et snev av hva som står på nav sine sider. Bare rot og tull

 

Anonym poster: cb342201574ece3a5c6396bcc34e04ac

Skrevet

Hei, dette ligner veldig på min historie, barnefar må betale barnebidrag uansett om han flytter til utlandet eller ikke...får du barnebidraget igjennom nav, så krever de han for pengene og barnefar må betale tilbake:) Du får iallefald pengene dine uansett hva han gjør :)

 

Anonym poster: f2280ac824dd2b8e9d29fa5f118de7de

Skrevet

Hei, dette ligner veldig på min historie, barnefar må betale barnebidrag uansett om han flytter til utlandet eller ikke...får du barnebidraget igjennom nav, så krever de han for pengene og barnefar må betale tilbake:) Du får iallefald pengene dine uansett hva han gjør :)

 

Anonym poster: f2280ac824dd2b8e9d29fa5f118de7de

'

 

Ja, men lurer jo på hva jeg får... For det kan jo ikke bli mye hvis de tar utifra hva han tjener... Når han kun har jobbet 5 mnd på 7 år... :P Og tilsammen på denne tiden tjent ca 30.000 ...

 

Anonym poster: cb342201574ece3a5c6396bcc34e04ac

Skrevet

Hvis han ikke har bidragsevne, så bør du søke om bidragsforskudd og da kommer det litt ann på hva inntekt du har.

 

Jeg går på aap og har liten inntekt og får 2140 kr. for 2 barn i mnd.

 

Anonym poster: dec2f9a0f72dde02566d31856ffc1fa3

Skrevet

Hvis han ikke har bidragsevne, så bør du søke om bidragsforskudd og da kommer det litt ann på hva inntekt du har.

 

Jeg går på aap og har liten inntekt og får 2140 kr. for 2 barn i mnd.

 

Anonym poster: dec2f9a0f72dde02566d31856ffc1fa3

 

Jeg syntes 2140 kr hadde vært mye jeg...

Jeg har... ca 15.500 i "lønn". + 2100 i bostøtte og 970 i trygd.

 

Har nå søkt om skattelette og dobbel barnetrygd som aleneforsørger.. Så da blir vel kanskje lønna på 16500 ish(??) og 970 ekstra....

 

 

 

Anonym poster: cb342201574ece3a5c6396bcc34e04ac

Skrevet

Hvis han ikke har bidragsevne, så bør du søke om bidragsforskudd og da kommer det litt ann på hva inntekt du har.

 

Jeg går på aap og har liten inntekt og får 2140 kr. for 2 barn i mnd.

 

Anonym poster: dec2f9a0f72dde02566d31856ffc1fa3

 

Jeg syntes 2140 kr hadde vært mye jeg...

Jeg har... ca 15.500 i "lønn". + 2100 i bostøtte og 970 i trygd.

 

Har nå søkt om skattelette og dobbel barnetrygd som aleneforsørger.. Så da blir vel kanskje lønna på 16500 ish(??) og 970 ekstra....

 

 

 

Anonym poster: cb342201574ece3a5c6396bcc34e04ac

 

Bidragsforskudd på 1 barn blir 1070,- kr og det er ikke mye når ungene vokser raskt ut av klærne :(

 

Anonym poster: dec2f9a0f72dde02566d31856ffc1fa3

Skrevet

Hvis han ikke har bidragsevne, så bør du søke om bidragsforskudd og da kommer det litt ann på hva inntekt du har.

 

Jeg går på aap og har liten inntekt og får 2140 kr. for 2 barn i mnd.

 

Anonym poster: dec2f9a0f72dde02566d31856ffc1fa3

 

Jeg syntes 2140 kr hadde vært mye jeg...

Jeg har... ca 15.500 i "lønn". + 2100 i bostøtte og 970 i trygd.

 

Har nå søkt om skattelette og dobbel barnetrygd som aleneforsørger.. Så da blir vel kanskje lønna på 16500 ish(??) og 970 ekstra....

 

 

 

Anonym poster: cb342201574ece3a5c6396bcc34e04ac

 

Bidragsforskudd på 1 barn blir 1070,- kr og det er ikke mye når ungene vokser raskt ut av klærne sad.png

 

Anonym poster: dec2f9a0f72dde02566d31856ffc1fa3

 

Det hjelper i alle fall litt. Min er 4 mnd og har enda ikke vokst seg ut av 56 :P

 

Anonym poster: cb342201574ece3a5c6396bcc34e04ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...