Gå til innhold

Fiskefanatikere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i fisk, og er vokst opp med 5 fiskemiddager i uka.

Nå spiser vi 2-4 middager med fisk i uka, hvorav en ofte er fiskekaker, fiskeboller eller fiskegrateng/plukkfisk. Vi spiser dessuten ofte sushi som kveldskos på lørdag, og en del makrell i tomat, peppermakrell, røykalaks/ørrett o.l. på skiva.

Jeg hakker ikke på andre som spiser mindre fisk enn oss, noe jeg føler mange her inne gjør - jeg har fått kritikk for at det innimellom bare er to fiskemiddager på en uke, uansett hva annet som står på menyen, eller sett at folk får kritikk for at de har for mye bearbeidet fisk, feil type fisk, oppdrettsfisk, for lite variert fisk osv. Synes det grenser til fanatisme. Det finnes da mye annet sunt å spise.

Er det virkelig så mange her inne som spiser fisk til middag minst 4 dager i uka, alltid lagd fra filet eller rund fisk og variert, i tillegg til fiskepålegg i store mengder? Det er jo fryktelig imponerende isåfall.

Anonym poster: 80997cf0d0eefe22688bf7e9961682ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi, hjelpes, har gått meg hus forbi.

det er fanatisk altså, å blande seg borti kor mye fisk folk bør spise, så lenge de spiser fisk oftere enn aldri...

spent på svar her inne kjenner eg

Skrevet

Jeg er definitivt ikke i den kategorien siden jeg er veggis :)

Skrevet

Tror vi spiser veldig mye mer fisk enn gjennomsnittet, stort sett er minst tre middager i uken fisk. Vi bruker ikke så mye fiskemat etc. fordi vi har et barn som ikke tåler melk, men prøver å spise mer fisk enn kjøtt. Nå må vi skjerpe oss på mer vegetarmat. Synes det blir fantatisk å hakke på andre som faktisk spiser en del fisk, bare fordi en er "flinkere" selv.

Anonym poster: 81b9b69c4490e9e8ce11a47eb3bb7aa3

Skrevet

Har lagt merke til det der. Tror det dreier seg om noen få fanatikere. Vi prøver å ha fisk 3-4 ganger pr uke.

Og det inkluderer fiskeboller og fiskekaker. Noen uker har vi kanskje bare 1 dag.

Ser virkelig ikke problemet så lenge man har variert kost og ikke bare lever på toro og grændis...

Anonym poster: f9adb19c2444c069562e1065b01b1a35

Skrevet

Vi spiser ikke fisk i det hele tatt. I hjemmet vårt er vi ikke noe glad i fisk fisk i noen form, annet enn fiskegrateng , noe som blir spist en gang anbebhver måned ca. Synes det er godt gjort å spise fiskemiddag 2-4 ganger i uka!

Skrevet

Fiskemiddag 2-4 ganger i uken er mer enn de aller fleste! Jeg legger opp til 3, men det blir ofte "bare" 1-2 ganger i uken. Mange spiser ikke fisk i det hele tatt, overlever som regel de også ;) Nei, tror du kan være godt fornøyd!

Gjest sussie77
Skrevet

jeg er ikke en av de som spiser mye fisk....Har aldri vært glad i fisk. Men prøver å få til 2 fiskemiddager i uka, og da er en av de ren fisk (ofte laksefilet). Men barna spiser mye fisk på brødskiva også, så de får i seg nok fisk.

Men man overlever uten fisk også, det er jeg et eks. på :) Men har blitt litt glad i laks da..

Skrevet

Syns det aldri er en mellomting her.. Enten hater du fisk, og spiser det aldri (og har hundre argumenter på hvorfor man ikke trenger fisk) eller så spiser man det 5-6dager i uka, og noe annet minner om barnemishandling.

Her er vi en mellomting. En uke kan vi slå til å spise 3-4fiskemiddager (alt fra fiskekaker til kokt torsk fra havet) og en annen uke så kan vi ha 1fiskemiddag. Kommer helt an på lysten og hva man har tid til.. Spiser gjennomsnittlig 2 fiskemiddager i uka.

Anonym poster: 46b072dc2ed637095459504631ac5852

Skrevet

Vi spiser ofte fiskekaker eller fiskepinner (prøver å velge de med høyest prosent fisk da, og uten palmeolje:)

De andre i familien klarer ikke ren fisk rett og slett. Om jeg skal servere ren fisk så må den likevel blandes i en grateng for at den skal kunne fortæres.

Vi spiser den type fiskemiddag ca to ganger i uka og et har jeg ikke dårlig samvittighet for..

Skrevet

Vi kan ha fisk eller skalldyr hver dag en uke, og kun rødt kjøtt neste uke, og vegetarmat 4 dager uka etter (aldri en hel uke med kun vegetar, da blir jeg dårlig).

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er fiskefanatikere her :)

Synes det er synd at folk som prøver å få hverdagsmiddagen til å gå ihop skal bombarderes med negative kommentarer på akkurat det.

Anonym poster: 80997cf0d0eefe22688bf7e9961682ba

Skrevet

Her lager jeg matliste etter skiftene til mannen, for han liker ikke fisk. eneste fiskerettene han spiser er fiskeboller i hvit saus og fiskekaker i brun saus. lite fisk i det. De dagene han har ettermiddag så spiser jeg og ungen fisk.

Av og til lager jeg fisk selv om han er hjemme men da lager jeg noe annet til han men han må spise samme tilbehør.

Anonym poster: 33d5c766f09bac334196efe58951ed11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...