Gå til innhold

Flere som har slitt med å finne navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjorde dere til slutt? Bare valgte dere ett, trakk lodd eller fant dere til slutt et dere virkelig ville ha? Det er enda flere måneder til fødsel, men det bekymrer meg at vi ikke finner et navn vi liker kjempegodt! Det er jo tross alt et viktig valg og noe vi (og barnet) skal leve med. På ungen vi har fra før fant vi raskt et navn som vi elsket, og vil så gjerne at det samme skal skje nå og ikke bare at vi må "ta til takke" med noe.

Anonym poster: 68e46b3cd87668a60acab643f3724770

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi sliter skikkelig med å finne noe vi begge liker denne gangen. Men første hadde jeg en soleklar favoritt som han også likte, så valget var egentlig enkelt. Denne gangen er vi kun enige om ett som vi ikke kan bruke (går ikke inn på det), og vi klarer bare ikke å bli enige om noe annet. Det er litt rart, fordi navnene vi liker er i samme stil (ikke at den ene liker Gudrun mens den andre vil ha Leana Michelle liksom), men av en eller annen grunn klarer vi ikke å bygge opp en felles liste på 5 navn engang. Men jeg håper jo at om vi ikke klarer det før så vil det hjelpe å faktisk treffe jenta vår, kanskje du bare heter noe naturlig, er jo noen barn som gjør det også ;)

Både søsteren min og niesen min (ikke i slekt) har nå navn foreldrene ikke vurderte under svangerskapet.

Anonym poster: e1f148ae9a96e0d27aa1ccc05be9de1d

Skrevet

Ja sånn er det hos oss også, at vi egentlig har ganske lik smak, men likevel sliter vi denne gangen. Vi har noen hver da som vi liker som ikke den andre liker så godt, men har liksom ingen jeg virkelig elsker eller er villig til å kjempe for, hehe.

Håper du får rett i at kanskje det hjelper å se barnet :)

HI

Anonym poster: 2c77cdb337d5f9659f78f6f25f08eb63

Skrevet

Vi sleit med å gi slepp på førstevalga våre både eg og pappaen, men då vi klarte det fann vi to vi begge likte. Vi prøvde begge namna før vi landa på det eine.

Skrevet

Her var lillebror navneløs i 2uker for vi ikke klarte å bestemme oss.

Vi hadde 3 navn før fødsel, men var veldig usikre på disse. Så fant vi 2 navn til når fødselen nærmet seg, og eliminerte bort 3stk. Så når han ble født så prøvde vi de 3 navnene på han og endte opp med det som passet best.

Jeg angrer ikke, men det er ganger jeg tnker at han kanskje burde het det første navnet, så jeg vurderer å ha det på fødselsattesten som mellomnavn, men vet ikke om pappaen er med på det da. :P

Anonym poster: 95825c9b8c3759f346bc6feb31f23b6f

Skrevet

Det jeg er redd for er å angre eller ende opp med et navn jeg egentlig ikke liker såå godt. Får bare fortsette å lese på masse navn og håpe det dukker opp et vi ikke har vurdert :)

Skrevet

Her fant pappan og mormor navn like før fødsel. Eneste navn meg og mannen ble enige om.

Nr to fikk vi purring fra folkeregisteret på. Hun var vel fem mnd før hun fikk navn.

Anonym poster: 2fda2a10db2a21c8dd11df4cee0398ad

Skrevet

Mannen min og jeg har veldig forskjellig smak så det er vanskelig.. Førstemann fikk navn veldig raskt men det er virkelig mye vanskeligere med nr 2.. Vi har begge et favorittnavn som den andre ikke liker så vi driver og samler inn og smaker på andre navn.. Kommer ikke til å bestemme oss før etter fødsel.

Anonym poster: f40e1266dd67f77f999d11ef49a58b36

Skrevet

Tell me about ut. Her hadde vi navnet til førstemann klart leeenge før fødsel, nå står vi mellom altfor mange navn. Ingen som peker seg helt klart ut.

Anonym poster: 6d40814af4de06722be8e96591b3d6ed

Skrevet

Her var førstemann navnløs frem til dagen før dåpen!

Da måtte vi bare finne ett i all hast, og ingen av oss hadde det som noen særlig favoritt. Vurderte i ettertid å endre, men ble feil for oss siden hun ble døpt med det navnet. Det er kjempetrist å si det, men angrer litt idag :( For meg kunne hun nå ikke hatt ett annet navn, men samtidig kjenner jeg meg litt fæl som sier det. Er heldigvis ingen som vet om at jeg ikke er forelsket i navnet, men jeg har lært meg å bli glad i det.

Anonym poster: bc3bc3b17fd1c2deeaf7216a653cd0be

Skrevet

Hehe, jeg byttet navn på min lille jente flere ganger. Navn er kjempe vanskelig.

Nurket het Maja i tre uker (fra hun var nyfødt). Så byttet vi til Anna (som hun ble døpt som),- men angret etter dåpen. Angret at vi ikke hadde kalt henne opp etter oldemor som het Karoline. Så vi føyde på et ekstra navn etter dåpen, og hun heter i dag Anna Karoline. Men alle kaller henne Karoline ;) Og vi er veldig glad vi byttet! Hun er nå 3 år gammel. :)

Anonym poster: 52666560e80493fb620c5a3426bc7fa9

Skrevet

Kjenner til problemet! Førstemann var grei, det ble oppkalling. Vi har guttenavn til bønna klart, men IKKE jentenavn. Klarer ikke finne noe jeg faktisk liker, så tror jeg må se i navnebok. Mannen er som regel aldri enig i mine forslag :) Vi vil ikke vite kjønnet før fødsel

Anonym poster: 93143472a201aab82489186a2b4773c7

Skrevet

Hvorfor virker det som det er enklere med førstebarnet da? Blir man mer kresen? hehe, så rart!

Syns det er så vanskelig altså! Får gå på biblioteket å se i en god gammeldags navnebok jeg også! For de listene jeg har funnet på nett er ikke så fullstendige? Synes enten det er ganske få navn på hver bokstav eller så er det kjempemange men da en drøss utenlandske navn også som jeg ikke gidder å lese gjennom.

Si gjerne fra hvis noen vet av en god nettside.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...