Gå til innhold

Når fikk deres barn med overbitt regulering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

eldstejenta er henvist nå fordi tannlegen mener hun trenger det. Hun er bare 8, så det er jo litt tidlig? Tannlegen sa kjeveortopeden måtte se om hun trengte det nå eller senere, det er jo greit.

Men er det ikke litt dumt å sette på regulering før alle melketennene har falt ut og de nye har kommet opp? Eller har ikke det noe å si?

Anonym poster: c418e5fbfb3df7c4a0457e1f51fe6690

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt fikk innkallelse som 8 åring. Han fikk først en enkel regulering som 9 åring for kryssbitt. Hadde mange melketenner enda. Dette tok 9 mnd.

Først som 13 åring kom vanlig regulering, da melketennene hadde falt ut :)

Skrevet

Min gutt fikk innkallelse som 8 åring. Han fikk først en enkel regulering som 9 åring for kryssbitt. Hadde mange melketenner enda. Dette tok 9 mnd.

Først som 13 åring kom vanlig regulering, da melketennene hadde falt ut :)

Okey, takk for svar :)

Det er ikke kryssbitt her, kun overbitt. Så kanskje hun bare må vente da... Som forsåvit er like greit :)

Anonym poster: c418e5fbfb3df7c4a0457e1f51fe6690

Skrevet

Det er typen bittfeil som avgjør hvor tidlig reguleringen må på, om det ikke er noen andre feil i bittet/kjeven e.l. og bare et overbitt trenger hun nok ikke reguleringen enda.

Men er jo en fordel å få så tidlig som mulig da, så blir de ferdige før de forfengelige tenårene ;)

Sønnen min er 11 år (snart 12) og skal ha på regulering nå, han må bare rette på to hjørnetenner som kom ut langt oppe i tannkjøttet og har ingen bittfeil.

Anonym poster: 93f4c6a0ed9a1924d2460d2a147c77cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...