Gå til innhold

Dere med barn som begynte å snakke sent

Anbefalte innlegg

Skrevet

når løsnet det?

har en på 2,5 år som kun har ca 10 forståelige ord. Gleder meg sånn til han begynner å snakke. :)

Anonym poster: 01f87e6037995e098b678f26462ccbf5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på. Har en sønn som er 2 måneder yngre enn din gutt, og han kan si litt mer enn din sønn, men det er ikke noe å skryte av. Håper det løsner seg hos oss snart og, så skjønner man hva de småttiser vil :)

Anonym poster: 561eb862f56a3f8dc3754dcc910edd80

Skrevet

Rundt 3 år. Er 4 nå og snakker som andre på den alderen.

Anonym poster: fed08bb4b47947c2eacd226a9167a48f

Skrevet

Min begynte i barnehage når han var 2 år og 7 mnd og da begynte det gravdvis å løsne og når han var 3 var det betraktelig bedre. Nå er han 4 og er omtrent som jevnaldrende språkmessig.

Barnehagen har aldri uttrykt bekymring for språket hans.

Helsestasjonen ville ha oppfølging når han var rundt 2,5( de tok kontakt et par mnd etter barnehagestart, men når jeg sa det var i ferd med å løsne ble det ikke gjort noe mer med).

Har også vært hos audiopedagog(pga øreproblemer) og heller ikke hun hadde noe å utsette på språket.

Anonym poster: 4331c9c6a94f8c873a7a765da9d5f97e

Skrevet

Min gutt var nærmere to år før han sa sitt første ord. .. Det neste året gikk det tregt. Han hadde vel kanskje 25 forståelige ord inntil han nærmet seg tre år... Men, så eksploderte det plutselig! Det første vi så var at han begynte å herme etter våre ord og lyder. Det hadde han gjort i veldig liten grad før. Iløpet av få uker kunne han han en hel masse ord og setninger! Han er i dag snart fire, og henger overhodet ikke etter jevnaldrende. Kasnkje heller motsatt. Personalet i bhg karakteriserer han som en skravlebøtte, og han lager lange kompliserte setninger og har godt ordforråd.

Har du hørt med helsesøster eller andre når det gjelder språket hans? Har han god forståelse eller strever han også her? Det er mange, særlig gutter, som er sene med språket, uten at det er noe galt :-)

Bare gled deg til det løsner HI.

Anonym poster: 81acadbbe137518aa2c784608da440eb

Skrevet

Godt å se gode erfaringer, har selv på litt over 2 som sier svært lite. Skal på 2årskontroll snart.

Anonym poster: 8b1b1fa5d77a4b3d4391cfcb9b36c8b4

Skrevet

Hos min begynte det å løsne med språket når han var rett over 3 år. Men da mener jeg løsne som i at han begynte å bruke språket mer, og utvidet ordforrådet. Var fortsatt veldig dårlig uttale, og mye talefeil. Nå som åtteåring, har han fortsatt sine problemområder på uttale, men har kommet seg veldig. :) Håper han om noen år vil ha tatt igjen sine gjevngamle, slik at det ikke skal bli et mobbetema...

Min har alltid hatt god språkforståelse, men gjorde seg som liten forstått ved bruk av tegn og miming, fremfor å bruke ord og lyder. (Og hadde jo således et ganske godt "ordforråd" da også, men det var jo kun hans nærmeste som forsto det ;) )

Anonym poster: d8a6f3beb39b4c87b69e9f2098df9525

Skrevet

Barnehagen har tatt det opp og vil ha logoped, eg har sagt værsågod. Men ting tar tid.

Han hører godt og forstår absolutt alt vi seie. Eg stresser ikkje med det sjølv, men GLEDER meg til det løsner. Ville bare høre om det nærmer seg no :)

Anonym poster: 01f87e6037995e098b678f26462ccbf5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...