Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Hvordan funker det? Jeg fikk eit brev nå og der står det at min kreditt er nå oppsagt og det står 1299 kr på inngående gjeld. Jeg har aldri handlet med eit så høyt beløp på denne butikken, men kan være jeg har godtatt noe kreditt konto hos den? Hvordan funker dette når man ikke handler for det man godtar? må man betale pengene forde? Skjønner ingenting jeg! Anonym poster: fcd0aeaadfe89ae334ae8e6873bdb933
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Det høres ut som du har kjøpt noe på kreditt, ikke betalt avdragene og nå fått tillegg fordi saken har gått til inkasso e.l. Det er vanligvis årsaken til at kreditt sies opp. Men om du ikke kjenner til kjøpet/at du har utestående, vil jo det naturlige være å kontakte butikken og høre hva det dreier seg om. Anonym poster: f942ee2152cac1af5ea8314e0fb5899d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Det er vel medregnet renter? Opprinnelig beløp vokser meget fort om man ikke betaler til rett tid. Anonym poster: 5c1636b769b5403da3b723668dc6673d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #4 Skrevet 5. mars 2013 Dette må ha vært for over 1,5 år siden, rart å plutselig få brev nå. Har prøvd å kontakte dei, men er så lang kø og ingen mailadresse Vore inne å sjekka mailen min over bestillinger der, og har ikke vore i nærheten av det beløpet en gang. 469 kr var det eg handlet for sist og det er 1,5 år siden. Får vente litt til å se. Takk for svar. HI Anonym poster: fcd0aeaadfe89ae334ae8e6873bdb933
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Men har du betalt det du kjøpte da? Du skal selvfølgelig ikke "vente litt og se når du får et krav. Du enten betaler det eller kontakter kreditor og bestrider det. Anonym poster: f942ee2152cac1af5ea8314e0fb5899d
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #6 Skrevet 5. mars 2013 Men har du betalt det du kjøpte da? Du skal selvfølgelig ikke "vente litt og se når du får et krav. Du enten betaler det eller kontakter kreditor og bestrider det. Anonym poster: f942ee2152cac1af5ea8314e0fb5899d Mente å vente litt med å kontakte dei igjen. Om det er muligt. Ja er ganske sikker jeg har betalt det. Men hvorfor tar det dei 1,5 år for å kreve inn penger? HI Anonym poster: fcd0aeaadfe89ae334ae8e6873bdb933
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #7 Skrevet 5. mars 2013 Du har et snodig fokus. Anonym poster: f942ee2152cac1af5ea8314e0fb5899d
Elina Skrevet 5. mars 2013 #8 Skrevet 5. mars 2013 Aldri i livet. Hadde jeg ikke hatt penger til det jeg skulle kjøpe så hadde jeg latt være å kjøpe det. For å handle på kreditt er så dyrt at det er ikke verdt det. Du kunne kjøpt det for 469 og må nå betale 1299kr. Det er over det dobbelte, faktisk nesten tre ganger så mye. Og om du ikke betaler det NÅ så vil du måtte betale enda mer. Kredittselskapene vil at du skal skylde dem pengene lengst mulig, det er slik de tjener pengene sine. Så få fingeren ut og betal NÅ. Og slutt og handle på kreditt, vi er ikke så nøden i dette landet at vi trenger å handle på krita. Hva var det du shoppa da?
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #9 Skrevet 5. mars 2013 Aldri i livet. Hadde jeg ikke hatt penger til det jeg skulle kjøpe så hadde jeg latt være å kjøpe det. For å handle på kreditt er så dyrt at det er ikke verdt det. Du kunne kjøpt det for 469 og må nå betale 1299kr. Det er over det dobbelte, faktisk nesten tre ganger så mye. Og om du ikke betaler det NÅ så vil du måtte betale enda mer. Kredittselskapene vil at du skal skylde dem pengene lengst mulig, det er slik de tjener pengene sine. Så få fingeren ut og betal NÅ. Og slutt og handle på kreditt, vi er ikke så nøden i dette landet at vi trenger å handle på krita. Hva var det du shoppa da? Må lese det jeg skriver. Jeg kan ikke huske å ha handlet på kreditt! Å den summen på 469 er betalt. Derfor jeg lurer på om jeg kan ha godtatt noe som jeg ikke helt har fått med meg. Klart jeg skal betale om dette faktisk stemmer, men kan ikke forstå hva det kan være. Står ingenting om hva jeg har handlet og til hvilken pris. HI Anonym poster: fcd0aeaadfe89ae334ae8e6873bdb933
Elina Skrevet 5. mars 2013 #10 Skrevet 5. mars 2013 Aldri i livet. Hadde jeg ikke hatt penger til det jeg skulle kjøpe så hadde jeg latt være å kjøpe det. For å handle på kreditt er så dyrt at det er ikke verdt det. Du kunne kjøpt det for 469 og må nå betale 1299kr. Det er over det dobbelte, faktisk nesten tre ganger så mye. Og om du ikke betaler det NÅ så vil du måtte betale enda mer. Kredittselskapene vil at du skal skylde dem pengene lengst mulig, det er slik de tjener pengene sine. Så få fingeren ut og betal NÅ. Og slutt og handle på kreditt, vi er ikke så nøden i dette landet at vi trenger å handle på krita. Hva var det du shoppa da? Må lese det jeg skriver. Jeg kan ikke huske å ha handlet på kreditt! Å den summen på 469 er betalt. Derfor jeg lurer på om jeg kan ha godtatt noe som jeg ikke helt har fått med meg. Klart jeg skal betale om dette faktisk stemmer, men kan ikke forstå hva det kan være. Står ingenting om hva jeg har handlet og til hvilken pris. HI Anonym poster: fcd0aeaadfe89ae334ae8e6873bdb933 Ja, har hørt om at folk har fått det problemet. Du må finne fram kviteringen og ring kredittselskapet med det samme og tvist kravet. Si at du ikke er enig i at du er skyldig dem det og at beløpet på 469kr er betalt da og da. Men ring dem å få informasjonen raskt slik at kravet ikke øker i mellomtiden. Slike selskaper er slue som F....
Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #11 Skrevet 5. mars 2013 Aldri i livet. Hadde jeg ikke hatt penger til det jeg skulle kjøpe så hadde jeg latt være å kjøpe det. For å handle på kreditt er så dyrt at det er ikke verdt det. Du kunne kjøpt det for 469 og må nå betale 1299kr. Det er over det dobbelte, faktisk nesten tre ganger så mye. Og om du ikke betaler det NÅ så vil du måtte betale enda mer. Kredittselskapene vil at du skal skylde dem pengene lengst mulig, det er slik de tjener pengene sine. Så få fingeren ut og betal NÅ. Og slutt og handle på kreditt, vi er ikke så nøden i dette landet at vi trenger å handle på krita. Hva var det du shoppa da? Må lese det jeg skriver. Jeg kan ikke huske å ha handlet på kreditt! Å den summen på 469 er betalt. Derfor jeg lurer på om jeg kan ha godtatt noe som jeg ikke helt har fått med meg. Klart jeg skal betale om dette faktisk stemmer, men kan ikke forstå hva det kan være. Står ingenting om hva jeg har handlet og til hvilken pris. HI Anonym poster: fcd0aeaadfe89ae334ae8e6873bdb933 Ja, har hørt om at folk har fått det problemet. Du må finne fram kviteringen og ring kredittselskapet med det samme og tvist kravet. Si at du ikke er enig i at du er skyldig dem det og at beløpet på 469kr er betalt da og da. Men ring dem å få informasjonen raskt slik at kravet ikke øker i mellomtiden. Slike selskaper er slue som F.... Var på nettbanken nå, og der står det betalt og summen stemmer med ordrebekreftelsen på mailen. Så dette må da være en feil fra deres side. Så skal ringe kredittselskapet nå og ikke nettbutikken. Takk for svar damer. HI Anonym poster: fcd0aeaadfe89ae334ae8e6873bdb933
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå