Gå til innhold

Parkeringsbevis som gravid?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor invalid må man være for å få dette?

 

Har bekkenløsning med gangvansker og det er problematisk å forflytte seg mer enn jeg må.

F.eks når jeg leverer i bhg, det er "langt" fra parkeringen og til bhg, men de har handicap-plasser ved porten.

I butikken er det som regel fullt, og jeg må parkere et stykke unna hovedinngangen.

Jeg KAN gå, men det er veldig veldig vondt. Og jeg gjør det ikke med mindre jeg faktisk må. Nå skal snart mannen avgårde (noe han er ofte) og da MÅ jeg ut å kjøre, handle, levere osv osv.

 

Hva skal til for å få det pga graviditeten?

 

Anonym poster: ca231f46a1c9cebd6e3c8c368d3c3347

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dessverre ikke du får parkeringsbevis bare fordi du er gravid... Her blir man ikke en gang sykmeldt som gravid på grunn av bekkenløsning.

 

Anonym poster: d942d8e96c15728a104d6b242145b329

Skrevet

Jeg har fått det på grunnlag av bekkenløsning. I søknaden må du oppgi hvilke steder du besøker ofte og hvor parkering er vanskelig, det vektlegges særlig om dette gjelder arbeidssted eller medisinsk behandling. Det må også oppgis hvilken gangavstand man kan takle. Min lege skrev 100 meter, selv om jeg nok kan gå lenger om jeg må - men da vil bli dårlig og ha så store smerter at jeg ikke sover i etterkant.

 

Anonym poster: bc6b42a3541067a360157465795aabdd

Skrevet

Tror dessverre ikke du får parkeringsbevis bare fordi du er gravid... Her blir man ikke en gang sykmeldt som gravid på grunn av bekkenløsning.

 

Anonym poster: d942d8e96c15728a104d6b242145b329

 

Det er ikke bare fordi jeg er gravid. Det er fordi jeg stort sett er sengeliggende pga smerter.

Og jo, jeg er sykemeldt.

 

Anonym poster: 8ee869f44885221cafda71044fa758c2

Skrevet

Jeg har fått det på grunnlag av bekkenløsning. I søknaden må du oppgi hvilke steder du besøker ofte og hvor parkering er vanskelig, det vektlegges særlig om dette gjelder arbeidssted eller medisinsk behandling. Det må også oppgis hvilken gangavstand man kan takle. Min lege skrev 100 meter, selv om jeg nok kan gå lenger om jeg må - men da vil bli dårlig og ha så store smerter at jeg ikke sover i etterkant.

 

Anonym poster: bc6b42a3541067a360157465795aabdd

 

Okey, takk for svar.

 

Det er primært barnehagen, som jeg må til hver dag, 2 ganger i uka er jeg hos fysioterapeut, 2 ganger bassengtrening og 1-2 ganger kiropraktor. Samtlige plasser har parkering et stykke unna inngangen, med unntak av handicap-plassene, selvsagt.

 

Anonym poster: 8ee869f44885221cafda71044fa758c2

Skrevet

Jeg har fått det på grunnlag av bekkenløsning. I søknaden må du oppgi hvilke steder du besøker ofte og hvor parkering er vanskelig, det vektlegges særlig om dette gjelder arbeidssted eller medisinsk behandling. Det må også oppgis hvilken gangavstand man kan takle. Min lege skrev 100 meter, selv om jeg nok kan gå lenger om jeg må - men da vil bli dårlig og ha så store smerter at jeg ikke sover i etterkant.

 

Anonym poster: bc6b42a3541067a360157465795aabdd

 

Okey, takk for svar.

 

Det er primært barnehagen, som jeg må til hver dag, 2 ganger i uka er jeg hos fysioterapeut, 2 ganger bassengtrening og 1-2 ganger kiropraktor. Samtlige plasser har parkering et stykke unna inngangen, med unntak av handicap-plassene, selvsagt.

 

Anonym poster: 8ee869f44885221cafda71044fa758c2

 

Og hvem søker? Legen sammen med meg, eller må jeg søke selv til Nav? Er det de som styrer med det?

 

Anonym poster: 8ee869f44885221cafda71044fa758c2

Skrevet

Jeg søkte selv, med legeerklæring vedlagt. Her i Oslo er det bymiljøetaten som behandler søknadene, og det ligger søknadsskjema på websiden deres. Akkurat hva etaten heter vil nok variere fra kommune til kommune, men det bruker å være de som er ansvarlige for kommunal parkering. Jeg tror ikke det er vanlig at NAV er involverte.

 

Anonym poster: bc6b42a3541067a360157465795aabdd

Skrevet

Jeg søkte selv, med legeerklæring vedlagt. Her i Oslo er det bymiljøetaten som behandler søknadene, og det ligger søknadsskjema på websiden deres. Akkurat hva etaten heter vil nok variere fra kommune til kommune, men det bruker å være de som er ansvarlige for kommunal parkering. Jeg tror ikke det er vanlig at NAV er involverte.

 

Anonym poster: bc6b42a3541067a360157465795aabdd

 

Ok, takk for svar. Da spør jeg legen om en legeerklæring. :)

 

Anonym poster: 8ee869f44885221cafda71044fa758c2

Skrevet

Sjekk om kommunen har et eget skjema først. På det jeg brukte, var det spesifikke spørsmål som legen måtte besvare (hun skulle egentlig skrive svarene rett inn i skjemaet, men det var det ikke plass til, så hun skrev en erklæring jeg kunne vedlegge).

 

Behandlingstiden var veldig kort her, fikk parkeringsbeviset etter en drøy uke.

 

Anonym poster: bc6b42a3541067a360157465795aabdd

Skrevet

Sjekk om kommunen har et eget skjema først. På det jeg brukte, var det spesifikke spørsmål som legen måtte besvare (hun skulle egentlig skrive svarene rett inn i skjemaet, men det var det ikke plass til, så hun skrev en erklæring jeg kunne vedlegge).

 

Behandlingstiden var veldig kort her, fikk parkeringsbeviset etter en drøy uke.

 

Anonym poster: bc6b42a3541067a360157465795aabdd

 

Ja jeg prøver å se, men blir ikke så mye klokere :)

 

Anonym poster: 8ee869f44885221cafda71044fa758c2

Skrevet

Jeg fikk ikke. Her gir de visst kun parkeringsbevis til de som har varig nedsatt funksjonsevne med store gangvansker. Og invalidiserende bekkenløsning var visstnok ikke under den kategorien.

Løsningen ble drosje på det offentliges regning både til lege, behandling OG til barnehage. Jepp; kommunen dekket drosje til/fra henting i barnehage:)

 

Anonym poster: 5aa8ef36069acb01db290624a20fac57

Skrevet

Jeg fikk ikke. Her gir de visst kun parkeringsbevis til de som har varig nedsatt funksjonsevne med store gangvansker. Og invalidiserende bekkenløsning var visstnok ikke under den kategorien.

Løsningen ble drosje på det offentliges regning både til lege, behandling OG til barnehage. Jepp; kommunen dekket drosje til/fra henting i barnehage:)

 

Anonym poster: 5aa8ef36069acb01db290624a20fac57

 

Haha, så utrolig teit! Må jo bare være billigere å la folk ha parkeringsbevis da. Kjenner ei som har hatt det pga operert bein, ergo ikke varig, og som nå ikke har det lenger... Kan jo høre med henne, vi bor jo i samme kommune.

 

Anonym poster: 8ee869f44885221cafda71044fa758c2

Skrevet

Fikk pga ganvansker/ bekkenløsning. Se på hjemmesiden til foreningen for bekkenløsning. Fikk inntrykk der at parkeringsbevis var noe en hadde krav på da.

Skal sies at jeg søkte sammen med lege på et kommunalt skjema. Leverte fredag morgen og kunne hente beviset fredag ettermiddag. Legen skrev at jeg brukte krykker, og at gang avstand både med og uten krykker, helst skulle settes til 0 meter.

Nå er jeg jo sengeliggende pga smertene, så beviset hjelper meg jo ikke noe særlig nå, men når jeg fremdeles kjørte var det været gull.

 

Anonym poster: 6246d7929c0758f4adbd94682390491b

Skrevet

Fikk pga ganvansker/ bekkenløsning. Se på hjemmesiden til foreningen for bekkenløsning. Fikk inntrykk der at parkeringsbevis var noe en hadde krav på da.

Skal sies at jeg søkte sammen med lege på et kommunalt skjema. Leverte fredag morgen og kunne hente beviset fredag ettermiddag. Legen skrev at jeg brukte krykker, og at gang avstand både med og uten krykker, helst skulle settes til 0 meter.

Nå er jeg jo sengeliggende pga smertene, så beviset hjelper meg jo ikke noe særlig nå, men når jeg fremdeles kjørte var det været gull.

 

Anonym poster: 6246d7929c0758f4adbd94682390491b

 

Takk for tips! :)

 

Er fortsatt i 50% jobb, men burde vært 100% sykemeldt (og får det om jeg ber om det) Jobben tilrettelegger alt de kan for meg sånn at jeg klarer å være her litt til, av eget ønske. Alternativet er å ligge hjemme på sofaen og ha vondt. Da kan jeg like gjerne sitte på jobb og jobbe, og ha vondt...

 

Anonym poster: 8ee869f44885221cafda71044fa758c2

Skrevet

Tror dessverre ikke du får parkeringsbevis bare fordi du er gravid... Her blir man ikke en gang sykmeldt som gravid på grunn av bekkenløsning.

 

Anonym poster: d942d8e96c15728a104d6b242145b329

 

Det er isåfall helt idiotisk, jeg har aldri hørt om "steder man ikke sykmelder" pga bekkenløsning. Kanskje en lege har vært vanskelig engang, men tviler på at det er normen.

 

Anonym poster: 265a62b524416b446691fefa4dbca010

Skrevet

Kanskje du kan avtale direkte med barnehagen at du kan bruke handicapplassene der?

 

 

Anonym poster: f21b08a406b8780763a4ace56fb5ef4d

Skrevet

Kanskje du kan avtale direkte med barnehagen at du kan bruke handicapplassene der?

 

 

Anonym poster: f21b08a406b8780763a4ace56fb5ef4d

 

Ja, det er bør gå. Men så var det alle andre steder jeg er da.

 

Anonym poster: 8ee869f44885221cafda71044fa758c2

Skrevet

Jeg har Ceberal parese i hele kroppen.(+ invalidiserende bekkenløsning ved graviditet). Har fått innvilget trygdebil, men handikap kort fikk jeg avslag på!!!

 

Anonym poster: fde9281fdf1c71475993a7bb1e6faeea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...