HH80 Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 Hvor lenge blødde dere etter de tbl som skal støte ut fosteret , cytotec het de vel? Når fikk dere tilbake mensen? Og når ble dere gravide igjen? Oppdaget en ma på ul igår. Skulle vært 9+3 , men fosteret hadde nok stoppa før uke 6 og det var ikke hjerteaktivitet. Føler meg helt tom og rar... Plutselig er jeg ikke gravid lenger og det er litt vanskelig å omstille seg ... Men jeg ser fremover .. Gleder meg til å bli ferdig å blø, til å få mensen og til å bli gravid igjen. Sist satt den i 4 på så satser på ny rekord neste gang : )
lille oss Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Jeg blødde ca en liten uke etter tbl var tatt.. mensen kom tilbake etter ca 3-4 uker. Vi forsøkte ikke få barn på det øyeblikket, så vi ventet et år før vi ble gravide på nytt
Poteta Skrevet 5. mars 2013 #3 Skrevet 5. mars 2013 Samme her. Blødde 5-6 dager, mensen kom etter en mnd. Ventet 2 syklyser før vi prøvde på nytt. Ma er forferdelig trist, håper det går bra med deg.
HH80 Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. mars 2013 Takk for svar. Det går greit med meg, men jeg føler meg så tom. Måtte sitte på et bekken innimellom når pillene virket for at de skulle se på sykehuset hva som kom ut.. Så jeg klarte jo ikke la være å se jeg heller ..der så jeg den lille rekeformede saken.. En bitteliten navlestreng og en liten morkake... Veldig trist og veldig rart. Merker jeg tar lett til tårene og gråter bare jeg skriver det her....det fine er at både mannen og jeg bare vil bli gravide så fort som mulig igjen, jeg må bare komme meg gjennom disse første ukene nå og klare å se fremover ...
Tredjemann på vei :D Skrevet 5. mars 2013 #5 Skrevet 5. mars 2013 Uff, stakkars... Føler med deg.. Jeg tok tablettene hjemme, og måtte vel ikke se på hva som kom ut, men for å være sikker på at ting kom ut, så gjorde jeg det likevel. Hos meg tror jeg forøvrig (merkelig nok) at den knøttlille navlestrengen kom ut ei ukes tid før jeg tok tablettene, men embryoet var så lite at det la jeg ikke merke til. Så bare noe ekkelt som lignet ei lita morkake, men som ifølge hun jeg prata med fra sykehuset sikkert var fostersekken som var innskrumpet... Er så glad jeg er ferdig med det der nå, selv om jeg fortsatt føler et lite savn rundt det at jeg nå ikke skal få baby i den fine september-måneden, men tidligst november. Har allerede et novemberbarn, så ønsket å spre bursdagene litt, hehe Vil i hvert fall ikke ha baby rett før eller i jula MEN, over til spørsmålene dine: -Jeg blødde friskt, men avtagende i ca. 1 uke (var like langt på vei som du) -Deretter kom det litt brunt den neste uken, og vi prøvde oss på sex nøyaktig 14 dager etter aborten. -Har ikke hatt noen vanlig mens enda, da det er mindre enn 4 uker siden aborten, men skal jeg tolke eggløsningstestene, så hadde jeg vel EL i tidsrommet tirsdag-torsdag forrige uke. Altså i underkant av 3 uker etter jeg tok tablettene. Vi valgte altså å "prøve" igjen tvert blødningene ga seg, så blir spennende å se om det allerede har resultert i noe Ønsker deg masse lykke til! Og for all del: GRÅT! Få det ut nå mens det er som verst, så blir det SÅ mye bedre etterpå
HH80 Skrevet 5. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 5. mars 2013 Ja idag har jeg grått mye !!! Godt å få det ut .... Nå var jeg så innstilt på baby i oktober og begynte å se slutten på 1. Trimester ! Selvom mage følelsen sa meg at noe ikke stemte nesten hele veien . Hadde så lite symptomer sammenlignet med de to tidligere svangerskapene mine
HH80 Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 6. mars 2013 Uff, stakkars... Føler med deg.. Jeg tok tablettene hjemme, og måtte vel ikke se på hva som kom ut, men for å være sikker på at ting kom ut, så gjorde jeg det likevel. Hos meg tror jeg forøvrig (merkelig nok) at den knøttlille navlestrengen kom ut ei ukes tid før jeg tok tablettene, men embryoet var så lite at det la jeg ikke merke til. Så bare noe ekkelt som lignet ei lita morkake, men som ifølge hun jeg prata med fra sykehuset sikkert var fostersekken som var innskrumpet... Er så glad jeg er ferdig med det der nå, selv om jeg fortsatt føler et lite savn rundt det at jeg nå ikke skal få baby i den fine september-måneden, men tidligst november. Har allerede et novemberbarn, så ønsket å spre bursdagene litt, hehe Vil i hvert fall ikke ha baby rett før eller i jula MEN, over til spørsmålene dine: -Jeg blødde friskt, men avtagende i ca. 1 uke (var like langt på vei som du) -Deretter kom det litt brunt den neste uken, og vi prøvde oss på sex nøyaktig 14 dager etter aborten. -Har ikke hatt noen vanlig mens enda, da det er mindre enn 4 uker siden aborten, men skal jeg tolke eggløsningstestene, så hadde jeg vel EL i tidsrommet tirsdag-torsdag forrige uke. Altså i underkant av 3 uker etter jeg tok tablettene. Vi valgte altså å "prøve" igjen tvert blødningene ga seg, så blir spennende å se om det allerede har resultert i noe Ønsker deg masse lykke til! Og for all del: GRÅT! Få det ut nå mens det er som verst, så blir det SÅ mye bedre etterpå så dere valgte ikke å vente en mens før dere prøvde igjen dere da? Leser om så mange her inne som gjør som dere og bare prøver med en gang, men legen på sykehuset sa vi burde ha mensen en gang og så var det fritt frem.. vet du hvorfor de anbefaler det egentlig?
selma07 og engel Skrevet 6. mars 2013 #8 Skrevet 6. mars 2013 Jeg har også fått beskjed om å vente av ulike leger, minst en mens. Har noe m at kroppen sjal komme i gang igjen, alt skal renses ut, større sjangs f ny sa vist man blir gravid for tidlig og at det er lettere å beregne termin.. Prøvde en gang før førstep mens, eneste gangen jeg ikke har blitt gravid, har blitt det hver gang vi har prøvd bortsett fra da! Selv om jeg har mistet hver gang...
HH80 Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2013 oki... vi fåår klare å vente en mens da : ) jeg er verdens mest utålmodige person .. så det å måttebrykke tilbake til start er ikke bare trist, men en tålmodighetspprøve også ; ) dagen idag er litt lysere. DEilig at det våres ute og så kom jeg på at dersom spiren sitter i løpet av et par mnd blir det termin i januar/februar/mars : ) det er en fint tid å få barn på ! Må jo fokusere på det positive : ) Fikk vondt i natt igjen da og måtte da smertestillende. Ringte til sykehuset og spurte om de var normalt. det var det visst da livmoren fortsatt jobber med å kvitte seg med ting.... da kan jeg slappe av med at alt er normalt... og tenke at idag er jeg en dag nærmere ny graviditet : )
Mini&Meg Skrevet 6. mars 2013 #10 Skrevet 6. mars 2013 Jeg hadde MA i uke 10, og var helg ferdig med å blø etter 3 uker, samme dag hadde jeg EL og to uker etterpå kom mensen. Ble gravid etter 2 mndr igjen og sitter her nå med verdens fineste lille jente Jeg fikk beskjed av legen på Ahus at man kunne prøve igjen med engang. Så tydelig ulike beskjeder fra ulike leger
HH80 Skrevet 6. mars 2013 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2013 da sier de forskjellig ja. Skal på etterkontroll om snaue tre uker så jeg kan jo spørre da igjen og høre hva den legen sier : ) takk for svar hvertfall
Tredjemann på vei :D Skrevet 6. mars 2013 #12 Skrevet 6. mars 2013 Uff, stakkars... Føler med deg.. Jeg tok tablettene hjemme, og måtte vel ikke se på hva som kom ut, men for å være sikker på at ting kom ut, så gjorde jeg det likevel. Hos meg tror jeg forøvrig (merkelig nok) at den knøttlille navlestrengen kom ut ei ukes tid før jeg tok tablettene, men embryoet var så lite at det la jeg ikke merke til. Så bare noe ekkelt som lignet ei lita morkake, men som ifølge hun jeg prata med fra sykehuset sikkert var fostersekken som var innskrumpet... Er så glad jeg er ferdig med det der nå, selv om jeg fortsatt føler et lite savn rundt det at jeg nå ikke skal få baby i den fine september-måneden, men tidligst november. Har allerede et novemberbarn, så ønsket å spre bursdagene litt, hehe Vil i hvert fall ikke ha baby rett før eller i jula MEN, over til spørsmålene dine: -Jeg blødde friskt, men avtagende i ca. 1 uke (var like langt på vei som du) -Deretter kom det litt brunt den neste uken, og vi prøvde oss på sex nøyaktig 14 dager etter aborten. -Har ikke hatt noen vanlig mens enda, da det er mindre enn 4 uker siden aborten, men skal jeg tolke eggløsningstestene, så hadde jeg vel EL i tidsrommet tirsdag-torsdag forrige uke. Altså i underkant av 3 uker etter jeg tok tablettene. Vi valgte altså å "prøve" igjen tvert blødningene ga seg, så blir spennende å se om det allerede har resultert i noe Ønsker deg masse lykke til! Og for all del: GRÅT! Få det ut nå mens det er som verst, så blir det SÅ mye bedre etterpå så dere valgte ikke å vente en mens før dere prøvde igjen dere da? Leser om så mange her inne som gjør som dere og bare prøver med en gang, men legen på sykehuset sa vi burde ha mensen en gang og så var det fritt frem.. vet du hvorfor de anbefaler det egentlig? Det stod på lappen at vi måtte vente med sex i 1 uke etter blødningene var borte. Også stod det at de anbefalte å vente 1 syklus før nytt forsøk på graviditet, men ikke noe om hvorfor, så tror det er mest for at man skal føle seg helt klar og for at man lettere skal vite at alt er normalt igjen før ny graviditet. Ikke vet jeg, men har uansett ikke helt troen denne første prøveperioden da
HH80 Skrevet 7. mars 2013 Forfatter #13 Skrevet 7. mars 2013 Jeg har trua på prøverperioden etter første mens : ) for min del blir da mest sannsynlig ikm i overgangen april mail....hvis jeg er så heldig blir det termin i januar..... klaffer det i pp 2 blir det februar : ) fin tid å få barn på det : ) bedre enn oktober får jeg trøste meg med!! humøret mitt er en berg og dal bane om dagen. Et sekund føler jeg meg bra og tenker at dette går fint... neste sekund griner jeg.. og så er jeg plutselig bare sur på alle og har lyst til å bare be de dra et visst sted .. må jo nesten le litt også.. Blir jo omtrent sur når jeg ser gravide folk på gata og tenker at det er forbanna urettferdig de får være gravide , men at jeg måtte miste mitt lille nurk....teit å tenke sånn sikkert , men jeg gjør nå hvertfall det.
Silja1981 Skrevet 7. mars 2013 #14 Skrevet 7. mars 2013 Jeg blødde i 22 dager. Mensen kom etter 6 uker. Triste greier det der. Men fint at du har flere barn og at du klarer å bli gravid uten å måtte ta hjelp av assistert befruktning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå