Anonym bruker Skrevet 5. mars 2013 #1 Skrevet 5. mars 2013 2åringen har blitt mammadalt. Om morgenen er d mamma som skal ta henne ut av sengen, viss ikke blir hele morgenen bare skrik, hyler og hyler. Jeg forstår at min mann blir frustrert og ting skjer da litt hastig. Jeg har større tro på å holde på roen, snakke med jenta vår men samtidig være sjefen. Føler d skaper litt splid mellom oss her hjemme nå, Selv om jeg prøver å snakke m mannen om d. At vi ikke må gi etter og d er vi som bestemmer osv. Nå er d blitt et sårt punkt Anonym poster: 73a6ad8cbe32ff30c0b71ef906c58975
LulaMed5 Skrevet 5. mars 2013 #2 Skrevet 5. mars 2013 Uff, det er sårt. Vi har hatt det på samme måte, bare trippelt. .både 2,3 og 4 åringen vil bare ha mamma. Mamma skal kle på, mamma skal tørke etter dobesøk, mamma skal smøre brødskiva, mamma skal sitte ved siden av osv osv.. Mannen min blir oppgitt og lei seg noen ganger. For de elsker pappaen sin, men de har libksom hengt seg helt opp i meg. Vi forsøker å ikke gjøre noe stort nr ut av det, tenker at det er helt normalt og at det går over. Også er vi konsekvente, uten å bli sint, bare bestemt. Som når pappa går inn på badet for å hjelpe de etter de har vært på do og de da roper: ikke deg, MAMMA!!da sier han, nei, nå er det pappa som skal hjelpe deg, mamma gjør noe annet. Enten hjelper jeg deg, ellers må du klare deg selv. Det er ikke lett, men det er sånn vi er nødt til å gjøre det. Og det gjelder alle ting. Jeg tror de bare har hengt seg opp, og at det ikke ligger så mye i det som vi skal ha det til. Det gjelder å snu trenden. Ikke lett, for det er både sårt og slitsomt. Men vi ser at det allerede har blitt bedre. Det er viktig at pappa gjennomfører og ikke ir opp når de heller vil ha mamma til å gjøre en ting. Også må jeg holde meg unna. Lykke til, dere er ikke alene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå