Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 Jeg har en ganske normal 5 åring. Har venner, leker, gleder seg til skolestart etc. Men han er usikker på seg selv, liker å observere andre før han selv gjør ting. Han kan ofte si at "jeg er så dum. Jeg får det ikke til, jeg" jeg har mange eks. Hva skal vi gjøre? Vi støtter han alltid, er alltid tilstede, roser og oppmuntrer. Anonym poster: 854ffe17e6215a61022de8445047d876
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Hvem har sagt han er dum? Hvor har han det i fra? Barn i barnehagen? Et sted må jo den dårlige selvtilliten komme fra. Har han alltid vært slik? Er dere foreldre trygge på dere selv? Usikkerhet kommer vel fra noe? Anonym poster: a00552ea9db071980ed2ea7fe314c430
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #3 Skrevet 4. mars 2013 Et tips er å jobbe med mestrinsfølelsen og å bygge opp selvtillitten utfra noe han allerede kan og mestrer. Feks. Kan han hjelpe mer til hjemme? Røre i maten, sette på bordet etc. Ikke som en liten "tjener", men at han får gjøre noe kan er flink til og kan. Ved å la ham feks. hjelpe til så vil han føle både at han er til nytte og at han mestrer. Han får noe til, han blir stolt og dere blir stolt. Finn ting han er god på og bruk det aktivt. Ikke ros for alt, men bygg opp selvfølelsen hans og bruk mestring som et ledd i det. Dere kan også snakke med barnehagen om dette slik at de også er med på lag. Anonym poster: eda75b7a935ca905b6350841f1597556
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå