Gå til innhold

Når kvittet dere dere med stellebordet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen på 7 mnd har blitt virkelig vanskelig og skummel å ha på stellebordet, han bare vrir seg rundt hele tiden. Hvor lenge brukte dere stellebord? Og hva brukte dere når dere ikke hadde det mer? Matte på gulvet, er det bedre?

Anonym poster: 0bf523d80f7845b809e0a32ba74ad44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille er 17 mnd og vi bruker fortsatt stellebord. Men så ligger hun stille å pusler med en leke eller en bok mens vi skifter bleie da, så ingen fare :)

Skrevet

Når han sluttet med bleier. Kommer el mer an på hvor rolig ungen er. Kunne legge han hvor som helst uten problemer.

Skrevet

2,5 år her og bruker fortsatt stellbord. Men han velger selv om han vil ligge eller stå. Greit å få han opp i høyden når det er tid for bleieskift.

Anonym poster: 953cc900812387d436019ea8a3df6efe

Skrevet

Ikke alltid så godt for ryggen, men har matte på gulvet og har hatt det i mange måneder. Da kan ikke ungen slå seg om han spreller seg utfor, og det skal jeg love deg han har prøvd på :) Vi har vond rygg begge to, med to bleiebarn, mn det går greit å ta en bleie på gulvet om dagen. Tissebleier tar jeg stort sett på fanget, han er 9 mnd.

Anonym poster: ffc8c0869c9aad585c792bd99f45738f

Skrevet

Brukte stellebord frem til bleieslutt, to år. Da var neste baby allerede kommet, så stellebordet ble aldri flyttet:-)

Anonym poster: b7e4b884e3200a3f250205750eebbca9

Skrevet

Vi hadde ikke stellebord men stellematte. Flytta den bare rundt etter behov. Når gutten begynte å dra seg opp i stående 8 mnd gammel så lærte jeg kjapt å skifte bleie på ham stående (ikke bæsjebleier da, da spyler jeg ham heller i dusjen). Ikke alle barn er interessert i å ligge pent på rygg for bleieskift så man må finne ut hva som passer for seg :-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hadde det til han var 2.5 år. Da flytta vi, og her hadde vi ikke plass.

Skrevet

sluttet å bruke stellebord da småttet var 6mnd. Da syntes jeg det ble mer problemer enn problemløsning, så siden den dag er gulvet tatt i bruk, noen ganger står ho mellom beina mine og holder seg fast der mens jeg vasker og skifter, andre ganger ligger ho på gulvet og jeg sitter på knær eller med ho mellom beina mine, og om vi er borte eller ute ligger ho oppå mine utstrakte bein mens jeg skifter å vasker.

Syntes stellebord var en av de tingene jeg godt kunne klart meg uten.

Anonym poster: c0f8fbc036a065b92ff23f6975eda22c

Skrevet

Må si at småttet er 11 mnd nå.

Anonym poster: c0f8fbc036a065b92ff23f6975eda22c

Skrevet

Vi har enda stellebord. Han er 18 mnd. Men vi hadde en periode når han var sånn som din, som bare sprella og vridde seg rundt og var på nippet til å ramle ned flere ganger. Da brukte jeg gulvet. :) Tror han var rundt 6-7 mnd når han var i den fasen.

Skrevet

Eldste sluttet med stellebord rundt 1,5 år. Da var han så tung å løfte opp, pluss at jeg følte stellebordet var litt ustødig for et så stort barn. Og det er jo mye enklere å skifte stående :)

Men vi pakket det ikke vekk fordi vi ville snart ha flere barn. Nr.2 bruker det enda, han er 8 mnd.

Skrevet

Kuttet det ut den dagen det ble mer arbeid å holde ungene på stellebordet, enn det var å stelle dem :D

Etter det brukte jeg heller en stellematte på gulvet.

Anonym poster: a7553de74251bd595d71bc71d556d902

Skrevet

Bruker det fortsatt til toåringen. Kommer til å bruke det så lenge vi må skifte bæsjebleier hvertfall. Men så har hun stort sett alltid holdt seg noenlunde i ro på stellebordet da.

Anonym poster: d1c200c734135e5e476f67534dcc6b8e

Skrevet

har tvillinger på snart 4 og her er det i bruk enda, de bruker bleie på natta og praktisk og sette de der når de har bada.

Anonym poster: 51dd8a509c802514a51fa72a02523ad3

Skrevet

Bruker det enda og han er 19 mnd. Men han hadde en periode han var veldig urolig..kanskje rundt 7 mnd. Distraherte han med en leke eller noe slikt..

Anonym poster: cd783c00f3ae7f739071261ab7988aff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...