Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 Kan legen se noe mer enn bare fosteret? Kan de evt finne ut hvis jeg har infeksjoner i livmoren, betente eggstokker osv? Flere som har vært på vaginal UL i uke 7 eller tidligere? Isåfall kan man se hjertet slår? Både gleder og gruer meg til i morgen! Anonym poster: 42ec4b43d7fded094046fc98a5d3e4b7
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Man kan vanligvis se hjerteaktivitet fra ca uke 6+0, men ikke alltid. Jeg var til ul 6+2 og så ikke sikker hjerteaktivitet, mens den var tydelig en uke senere. Infeksjoner i livmoren vil man ikke nødvendigvis kunne se, men det er da også uvanlig å ha uten smerter og feber. Gynekologen vil kunne se om eggstokkene f.eks er oppblåste, om du har cyster, om det er hematomer (blodansamlinger) i livmor osv. Lykke til i morgen. Anonym poster: c7818f5838ab73384ae5fe9992133e8d
fiskeplomme Skrevet 4. mars 2013 #3 Skrevet 4. mars 2013 uke 8+5. vi så hjertet som slo, eggeplommen (eller hva enn det heter den næringssekken som embryoet har), livmoren. de kan jo se eggstokkene også fra innsiden, så om du spør så kan de sikkert sveipe innom og sjekke at alt er i sin skjønneste orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå