Gå til innhold

Dere som har baby på soverommet deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir jo dårlig luft med to voksne som sover, og for å få frisk lift og riktig temperatur må man jo ha oppe vinduet. Når jeg våkner om natta er jeg iskald på armer og bein og hva som enn befinner seg uttafor dyna. Hvordan er det med baby og slik iskald trekk ? :/

Anonym poster: 0e97d5c7fe9d456700619095a00a2c9c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har oppe døra ut til gangen. Og pappaen sover som regel på gjesterommet da babyen skal ha mat ganske ofte på nettene.

Anonym poster: 226d0075de0e8e625423154f0ebb70b5

Skrevet

Vi har varmekabler i gulvet på, og vinduet på gløtt. Da er det frisk luft, men ikke ISkaldt.

Anonym poster: 5bacf627cec322e29af9cf26f4ddb78c

Skrevet

Jeg vil helst ha det varmt, men både baby og pappaen må ha det kaldt. Han er sjeldent kald på hendene og bena. Dyna er på hele natta. Han ligger ikke i trekken da.

Anonym poster: 51b2ac4051858ea35ff021de8b71518e

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Nå er jeg alene med babyen da, men jeg lufter nesten hele dagen og så har jeg vinduet igjen om natta. Så har jeg døra til soverommet litt på gløtt så det ikke blir helt tett, samt ventilen øverst i vinduet (den lille, smale) åpen. Det blir litt kaldt ja, men babyen ligger jo under dyna. Hun er 9 mnd og har vært forkjølet 2 ganger i sitt liv, noe jeg ser på som normalt og regner med ikke kommer av temperaturen på soverommet.

Skrevet

Tja, har ikke sett på det som noe problem, hatt begge mine på soverommet som babyer. Har ikke lagt de i umiddelbar nærhet av vinduet, og sover i pysj og med dyne på så er de gode og varme.

Frisk kald luft skader jo ikke noen, og er det ekstremt kaldt ute, så er jo en skikkelig god utluftning før man legger seg godt nok.

Skrevet

Lufter før sengetid, har vinduet stengt om natten, men døra til gangen åpen.

Anonym poster: e8fb9e2bee52e1e13109dd20a4564410

Skrevet

Blir jo dårlig luft med to voksne som sover, og for å få frisk lift og riktig temperatur må man jo ha oppe vinduet. Når jeg våkner om natta er jeg iskald på armer og bein og hva som enn befinner seg uttafor dyna. Hvordan er det med baby og slik iskald trekk ? :/

Ville aldri hatt åpent vindu nå, på sommeren så klart, men trekk er jo ikke bra. Er soverommet bittelite? Blir det så tett luft? Det burde vel være nok å lufte godt på dagtid. Rommet er ganske kaldt uten vindu åpent, ingen ovn på heller. Føler aldri det blir tett her, pleier ha døra åpen til gangen i tillegg da (varme i gulvet der, hjelper når det er iskaldt ute. .. :) Bor du i Norge..??

Anonym poster: 27ae297d72f63a5680534eb51eced052

Skrevet

Ok. Har ikke varmekabler på gulvet. Soverommet er så lite at babyen må evt ligge rett ved vinduet (ved siden av meg). Vet at babyen ikke tar skade av kald frisk luft, men synes det er litt for kaldt å ligge i trekken selv, så da fister det ikke å utsette en nyfødt for det samme.

Jeg tenker jeg får lufte skikkelig og heller sove med vinduet igjen og døra oppe :) godt vinteren snart er over da :)

Skrevet

Ville aldri hatt åpent vindu nå, på sommeren så klart, men trekk er jo ikke bra. Er soverommet bittelite? Blir det så tett luft? Det burde vel være nok å lufte godt på dagtid. Rommet er ganske kaldt uten vindu åpent, ingen ovn på heller. Føler aldri det blir tett her, pleier ha døra åpen til gangen i tillegg da (varme i gulvet der, hjelper når det er iskaldt ute. .. :) Bor du i Norge..??

Anonym poster: 27ae297d72f63a5680534eb51eced052

Hehe, ja jeg bor i norge :P litt lite soverom ja, og godt isolert hus og nye vinduer. Blir ikke kaldt på soverommet med mindre vi åpner vinduer og dører, har ingen varmeovn heller.

Skrevet

Huset vårt eier ikke isolasjon og soveromet våres her svært.så dårlig luft elller for varmt er ikke et tema.. :P..

Skrevet

Vi har det ganske kaldt på soverommet, minien sover mellom oss med to pysjer på seg. Da blir han litt kald, men ikke veldig, om han sparker av seg dynen. Fungerer kjempefint. Vi har en selskapelig lille mann, så han sover fortsatt hos oss (1,5 år) - da får hele familien sovet godt og veiet litt opp for manglene kos i en travel hverdag :)

Anonym poster: 76b71145482a4b2b442cfcf818e1a930

Skrevet

Vi hadde vinduet oppe da babyen bodde på vårt rom. Hun sov inntil meg den første tiden og etterhvert fikk hun ullpysj, så holdt seg god og varm. Kan godt hende at vi bare luftet litt før vi la oss de aller kaldeste nettene, men stort sett gikk det greit å ha vinduet åpent.

Skrevet

Vi bruker "sovepose" til babyen - en sånn dunpose som kneppes på skuldrene. Vi lufter om dagen og har lukket om natten. Kjølig nok synes jeg - ca 16-18 grader. Soveposen gjør jo at han alltid har dynen på seg, så dette funker for oss :)

Skrevet

Vi lufter på dagtid, har som regel ikke vindu åpent om natta. Legger oss på iskaldt soverom. Baby sover på soveskinn, med nøstebarn-pysj, og dyne. Han er aldri kald! Men jeg blir iskald på armen og overkroppen når jeg ammer, og har slitt med vonde melkeganger, "klumper" i puppen, når jeg våkner med iskald arm og pupp...

Anonym poster: 6a41fa2a4269ac9fd26f57cd344e3110

Skrevet

Vi har aldri vinduet åpent når barnet sover i soverommet, men åpner soveromsdør helt opp mot gangen. Soverommet er ganske stort så jeg synes ikke at luft er dårlig her inne.

Anonym poster: de426e216632d90fc5461333dd5be7af

Skrevet

Hvis en baby kan ligge ute i vogn i minus 5 grader (er ikek det tempen de fleste er enige om? Så kan den vel ligge på et kaldt soverom også? Ytterst sjeldent vi har minusgrader på soverommet samme hvor kaldt det er ute.

Anonym poster: 525e4f100b59cf084b5d080a3ff79961

Gjest Julia1984
Skrevet

Vi har alltid gløtt på vinduene både på barnerommene og hos oss hvor baby sover!

Skrevet

Vi lufter på dagtid, har som regel ikke vindu åpent om natta. Legger oss på iskaldt soverom. Baby sover på soveskinn, med nøstebarn-pysj, og dyne. Han er aldri kald! Men jeg blir iskald på armen og overkroppen når jeg ammer, og har slitt med vonde melkeganger, "klumper" i puppen, når jeg våkner med iskald arm og pupp...

Anonym poster: 6a41fa2a4269ac9fd26f57cd344e3110

Bruk ullundertrøye med lang erm du også når du sover! Evt ull/silke-trøye. Litt stor størrelse så den er lett å dra opp når du må amme. Deilig når man ligger med skuldrene og armene bar store deler av natta.!

Anonym poster: ab7186ffc456d4411409e24243f0a3fa

Skrevet

Er det varmt lufter vi, kaldt er døren åpen. Nattklær og dyne, så kjenner du på babyen når den kommer å skal ha mat om natten.

Anonym poster: 1378fafb9fa40c32574f393c8979203d

Skrevet

Lufter godt hver kveld. Ingen varme på soverommet. Er. Et ganske stort rom som ikke er best isolert, så luften holder seg god natten igjennom. Brukte pose på barnet tidligere, og nå bruker jeg dyneklyper. Veldig skjelden hun klarer å vri seg ut og ligger uten dyne.

Funker godt for oss :)

Skrevet

Soveromsdøra er åpen :)

Skrevet

Ei venninne har en mann som må ha vinduet åpent. Han kan gå med på å bare ha det på gløtt hvis det blåser for mye snø inn på senga, men ellers så mye som mulig åpent. De kledde baby i ull og hadde lue på. De syntes det fungerte veldig greit. Jeg hadde ikke hatt lyst til det, men jeg tror ikke kald luft i ansiktet skader.

Anonym poster: 99ad0daf47d239bd724670739bb47ba6

Skrevet

Vi har det ganske kaldt på soverommet, minien sover mellom oss med to pysjer på seg. Da blir han litt kald, men ikke veldig, om han sparker av seg dynen. Fungerer kjempefint. Vi har en selskapelig lille mann, så han sover fortsatt hos oss (1,5 år) - da får hele familien sovet godt og veiet litt opp for manglene kos i en travel hverdag :)

Anonym poster: 76b71145482a4b2b442cfcf818e1a930

Høres ukomfortabelt ut å sove med to pysjer utenpå hverandre. Hvorfor kjøper dere ikke en sovepose til ham så klarer han seg med èn pysj, og dere trenger aldri å være redde for at han sparker av seg dyna :P

Anonym poster: 226d0075de0e8e625423154f0ebb70b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...