Gå til innhold

Er det greit å spise druer når man slanker seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er litt på slanker'n og knasker noen druer når jeg får lyst på noe søtt. Er det dumt å gjøre det eller går det fint? Er jo selfølgelig bedre med druer enn sjokolade, regner jeg med, men lurer bare.

 

Anonym poster: 2a8ac513668257d6b02b62822f1cdc7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt greit å spise hva som helst når man slanker seg, man må bare begrense det samlede totalinntaket av kalorier.

 

Druer har mye fruktsukker og er dermed relativt kaloriholdig. Samtidig har de mye vitaminer og antioksidanter som du ikke finner i sjokolade, og er et bedre alternativ.

 

Vil du knaske ubegrenset på noe er gulrøtter og kålrot gode alternativ.

 

Anonym poster: 0ad860e57e384c9f40a2b2ee3ee1a207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 blå druer inneholder 11,7 gram sukker. Grønne druer inneholder 15,9 gram sukker

 

Anonym poster: 89316e7522e812648a2bf34a7b515ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lurt å spise for mye frukt når man slanker seg. Klart det er bedre enn sjokolade, men det beste er å avstå fra begge deler.

 

Anonym poster: e85f97dda5744b049441971426cb94db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke frukt er greit om man vil ned i vekt. Men det kommer an på utgangspunktet. Jeg kan ikke spise druer om jeg vil ned i vekt, i så fall må jeg holde meg til 2. Da er vitsen liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du har et kosthold som du kan følge i mange, mange år fremover. Hjelper ikke å sulte seg og gå ned 10 kilo hvis man faller tilbake til gamle matvaner straks matchvekta er nådd. Da går du jo bare rett opp igjen. Slanking er idioti, omlegging av kosthold/livsstil for all overskuelig fremtid virker alltid!

 

Anonym poster: 3734b47a083b0f29084f744e7b978d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt på slanker'n og knasker noen druer når jeg får lyst på noe søtt. Er det dumt å gjøre det eller går det fint? Er jo selfølgelig bedre med druer enn sjokolade, regner jeg med, men lurer bare.

 

Anonym poster: 2a8ac513668257d6b02b62822f1cdc7e

 

Du kan vel egentlig spise akkurat hva du vil selv om du slanker deg...bare du begrenser inntaket slik at du forbrenner mer enn hva du får i deg av kcal.

Når det er sagt så kan du selvfølgelig spise mer av druer enn feks sjokolade:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst mye sukker i druer. Jeg er ikke noen ekspert på sånt, men f.eks epler eller appelsiner inneholder visst mindre fruktsukker. Jeg ble utredet for svangerskapsdiabetes, og da fikk jeg beskjed om at druer og bananer er noen av de søteste fruktene. Så kanskje lurt å spise noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 47 kg i løpet av halvannet år.

 

Jeg har spist to frukt pr dag i hele perioden. En frukt kan bestå av en liten klase druer.

 

Dumt å nekte seg matvarer som er naturlig del av et normalt kosthold. Dumt å nekte seg noe mat eller godterier uansett. Det handler om måtehold og bruke skjønn!! Alt med måte.

 

Anonym poster: 37c9e6e9a98174b94d6edfa3396811c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir litt vel hysterisk når man roper at man for all den ikke må spise frukt om man slanker seg! Selvfølgelig kan du det. Om du går ned i vekt kommer an på kalorier inn/ut. Selv spiser jeg karboredusert, og spiser også frukt. Nå har jeg dilla på frossen banan i smoothie og spiser en banan hver dag, går ned i vekt allikevel!

 

Anonym poster: debe3e5022549ecbc8bdf3f77b23a441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ca 4 bananer, 4appelsiner og 10/15druer eller3-4plommer hver bidige dag. Startet som en kickstart på vektnedgang og sunnere livsstil. Resulterte i noen kilo mindre og en mage som fungerte mye bedre enn før. Så har spist dette til frokost og lunsj1 i snart 10år.

 

Man spiser det slik fordi an da har tom mage. Frukt er så lettfordøyelig at kroppen på dette tidspunkt ikke rekker ta opp mer næring enn den trenger til og fordøye frukten. Og spise frukt som dessert er i følge denne teori det verste man gjør, da frukta vil bli stoppet av full mage (og tarm) og bli liggende og gjære=kan føre til magebesvær, og alt sukker og energi vil bli tatt opp av kroppen.

 

Nå vil jeg ikke anbefale dette uten videre, en jeg tåler mye karbohydrater, er glad i søtt og var avhengig av og kunne spise en del av dette, selv for og å ned i vekt. Egg og bacon eller proteinpannekaker og annen lavkarbofrokost funker ikke på sikt for meg. Men igjen, dette er min oppfatning av min helse.

 

Et annet obs her, er at jeg er unormalt treg i magen, og har plages med avføring hele livet. En med normal eller løs mage vil muligens ikke takle en slik frokostdeal like bra.

 

Men altså, alt av frukt er Sundt. Det finnes mye sunn mat, men alle kcal teller, og det er summen av disse som er viktig. Men akkurat det med frukt som dessert tror jeg ikke er lurt. Frukt bør spises på mest mulig tom mage. Som f.eks et mellommåltid, fremfor som del av måltid/dessert...om du skjønner tegninga. Nøtter er også kjempebra, proteintrikt og gode fettyper, men veldig kcalrikt det også. Men er jo sunt, selv om?

 

Anonym poster: a1b27053e850a8eb1ee48733ce5b79bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si nei, ikke druer når man slanker seg. Egentlig ikke frukt i det hele tatt, men eple eller appelsin er hundre ganger bedre enn drue og banan i hvert fall.

 

Anonym poster: a32a5fd76e0308725803a055b5db86cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si nei, ikke druer når man slanker seg. Egentlig ikke frukt i det hele tatt, men eple eller appelsin er hundre ganger bedre enn drue og banan i hvert fall.

 

Anonym poster: a32a5fd76e0308725803a055b5db86cc

 

Men hvorfor, kan du begrunne det? Hva gjør det å spise druer om man for eksempel holder seg innenfor 1500 kcal hver dag?

 

Anonym poster: debe3e5022549ecbc8bdf3f77b23a441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si nei, ikke druer når man slanker seg. Egentlig ikke frukt i det hele tatt, men eple eller appelsin er hundre ganger bedre enn drue og banan i hvert fall.

 

Anonym poster: a32a5fd76e0308725803a055b5db86cc

 

Ikke mye peiling. Hvorfor gikk jeg ned 47 kg og har blitt der?? Spist to frukt hver dag, også druer. Det er mengden som er avgjørende!

 

Anonym poster: 37c9e6e9a98174b94d6edfa3396811c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser druer. Har spist nå i kveld og masse tidligere. Holder meg på samme kcal hver dag. Du kan spise nesten hva du vil. Bare tull dette, hi.

Jeg har gått ned 15 kg og går fremdeles ned - og jeg spiser litt druer.

 

Anonym poster: 2ffe248c512e5264d24cd4019374122a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si nei, ikke druer når man slanker seg. Egentlig ikke frukt i det hele tatt, men eple eller appelsin er hundre ganger bedre enn drue og banan i hvert fall.

 

Anonym poster: a32a5fd76e0308725803a055b5db86cc

 

Men hvorfor, kan du begrunne det? Hva gjør det å spise druer om man for eksempel holder seg innenfor 1500 kcal hver dag?

 

Anonym poster: debe3e5022549ecbc8bdf3f77b23a441

 

Fordi jeg kun kan uttale meg fra mitt eget ståsted, og jeg har aldri noensinne slanket meg med kaloritelling. Hvis jeg blir et par kilo for mye kutter jeg brød, frukt og snop, og vips er jeg på matchvekt igjen. Å sulte meg passer meg dårlig. Jeg tror det er usunt å leve på 1500 kcal om dagen. Blir aldri mer enn 2-3 kilo mer enn matchvekt, fordi jeg da tar tak i det med en gang i stedet for å vente til man er 10-15 kilo for mye, da er jo alt mye vanskeligere.

 

Anonym poster: a32a5fd76e0308725803a055b5db86cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også at frukt må man kunne spise når man slanker seg, men har jo hørt at kanskje ikke druer. Men det er jo med måte. Jeg gomler ikke 1 kg druer hver dag. HI

 

Anonym poster: 2a8ac513668257d6b02b62822f1cdc7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...