Gå til innhold

Tilbakeholdent barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi er i bursdager, eller samlinger hvor det er endel folk, så har jeg observert at min sønn på 5 år er veldig tilbakeholden. Han holder seg gjerne for seg selv, og deltar bare sporadisk i lek med de andre. Det er ikke slik at han ikke får lov av de andre å være med, men det virker nesten som han ikke vil. Jeg har spurt i barnehagen om han er slik der, men de sier at de ikke har merket noe til det. Jeg har inntrykk av at han har en venn i barnehagen som han er mye med, og at denne vennen er litt dominerende, og bestemmer mye hvordan leken skal foregå. Hvis vennen sier at min sønn ikke får leke med andre enn han, så tør ikke min sønn å gjøre det f.eks. Jeg er litt bekymret for om han sliter sosialt, og klarer ikke helt å slippe den følelsen. Han er veldig blid og lett å ha med å gjøre, og leker veldig godt med andre barn hvis det bare er en liten gruppe. Lurer på hva jeg kan gjøre for å motivere han til å ta mer kontakt i litt større samlinger, og hvordan jeg kan få han til å "hevde sin rett" mer sammen med dominante barn. Noe råd?

Anonym poster: 3a37371fd70dfaa64c2dd3b58f8e57a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Anonym poster: 3a37371fd70dfaa64c2dd3b58f8e57a5

Skrevet

Jeg vil anbefale en fritidsaktiviteter med andre barn, sønnen min går på barnegym/turn. Fint for både selvfølelse og motorikk. Også fint for å øve på.samvær med andre barn enn de fra barnehagen. Vi har også prøvd barneteaterkurs.

Jeg ville invitert med barn hjem fra barnehagen, få han selv til å forslå hvem, helst andre enn den dominerende vennen.

Anonym poster: ecb722f9be70ca6d4d17813b5f584670

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...