Gå til innhold

Hvor mange av hvert plagg trenger vi i str 50 - 56?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle ikke tro det akkurat nå, men dette er vår andre gutt.

Hadde alt på stell til første men har lånt de minste klærene til svigerinnen og bare fått tilbake en brøkdel.. Vi har utrolig mye mindre enn jeg trodde!

Så nå har jeg fått litt panikk, og er rimelig forbanna og klarer ikke å samle tankene om hva vi trenger, hvor mye av alt og må legge om litt på busjettet de neste mnd for å få alt på plass da samme svigerinnen har ødelagt bilstol osv også...

Hjelp meg!

Anonym poster: 8618c19bdaaeb255369882984eb00b65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt ca 8-10 bodyer, 5-6 bukser, et par jakker og luer. 4-6 pysjer. et par str.bukser til jentene(kun brukt til kjoler). 4-6 par sokker/labber.

Anonym poster: 5179848d46bd5140b426859d1f664bf5

Skrevet

Kommer litt an på om man får en liten en som gulper ut klærne 10 ganger for dagen eller ikke ;)

Min erfaring er at det er greit å ha en god del bodyer og strømpiker/sparkebukser.

Mange bukser og gensere i minste str er ikke et must. Helt i begynnelsen ligger de jo ofte med lite klær og et teppe rundt seg ;)

Skrevet

Hos oss ble det kun brukt body, strømpebukse og div pledd de første månedene. 5-6 bodyer og strømpebukser, to-tre jakker som er enkle å få på, to-tre bukser som er løse og gode... Vaskemaskina går jevnlig uansett, så du trenger ikke så mye.

Anonym poster: 7e40745a21371c02e869707e3b256936

Skrevet

Her hadde vi ganske mye da vi både kjøpte og arvet en del. men vi kunne klart oss med ganske lite klær egentlig, hvis babyen ikke gulper mye så er det ikke mange skift som skal til.

Gjest AnneS
Skrevet

Mini her har fire bodyer i str 50 og sju i str 56. Han kan bruke de litt om hverandre (bretter opp ermene). Han har fire strømpebukser i 56, og tre sparkebukser. Det er alt han har brukt (utenom utedress). Har sikkert sju bukser også, men de blir ikke brukt.

Vår gutt gulper ikke så veldig, men hender en del at vi må bytte body pga at han har bæsjet gjennom. Så jeg må vaske klær hvertfall har andre-tredje dag. Så for oss har det antallet vært passe. I 62 derimot har vi enorme mengder!! Blir spennende å se om vi rekker å bruke alt :P

Skrevet

Nei fy fillern da hadde jeg vært sur på svigerinna! Har de ikke tilbudt seg å betale for alt de har ødelagt heller?? Her hoppet vi rett på str 56 og brukte vel det i en måneds tid før vi var over på str 62.. Gutten vokste veldig fort!! Han var ingen gulper så vi hadde ikke behov for mer enn 4-5 bodyer og strømpebukser. Det er en del 70% salg på barnebutikker nå så dra og kjøp noe skikkelig nusselig i str 56 som egentlig er skamdyrt :P

Anonym poster: 9a642a5872ee67603dbc45c49b748a4c

Skrevet

Vi hadde gulpebaby og trengte mellom 5-20 skift per dag... vaskemaskin og tørketrommel gikk hver dag. Kunne klart oss med mindre om vi hadde brukt mer ull, for da blir det ikke samme lukt og heller ikke bløtt og ubehagelig for baby. Vi brukte også kun body og bukse etter hvert for å slippe å skifte sparkebuse osv hver gang det var gulp, trengte kun å skifte body.

Jeg ville sikket ønska å ha minst 5 skift tenker jeg. Også det samme i størrelsen over, for skulle det knipe så kan du alltids ha på litt store klær. Du kan alltids kjøpe litt ekstra etter fødsel om du skulle få en gulpebaby.

Bruker du sånne små tørkle-smekker til babyen så kan du spare litt skift med tanke på melk som renner ut, eller om det er bittelitt gulp. Blir det ikke søl på klærne til babyen så kan du jo bruke samme klær i både en, to og tre dager...

Anonym poster: b5326d0213b6e89ddcc91bcac8c33da5

Skrevet

Vi hadde over 20 bodyer i str 50/56, ca 10 bukser og 5 strømpebukser og det var heeelt unødvendig. Nå holder vi oss til 10 bodyer, 6-7 pysjamaser og 5-6 strømpebukser (er på str 68 nå). Det blir ikke brukt noe annet enn body, strømpebukser og pysjamas, så andre klær er pakket vekk

Anonym poster: 45dadc4cd6ee8bdc653b7d3b90767b1f

Skrevet

Ingenting, startet på 62 :P

Skrevet

Oi, huff så dårlig gjort av svigerinna di!

Her hadde vi kansje 5-6 bodyer (som vi brukte) i str.50 og ca. Det samme i str.56:)

Hadde også noen pysjamaser og behagelige bukser/strømpebukser:)

Pluss at vi fikk noen små klær i gaver etter fødsel:)

Endte opp med mer enn vi rakk og bruke ihvertfall:)

Nå venter vi ei jente, og jeg har allerede shoppa rosa i noen måneder:) ..tror vi ender opp med mer enn vi trenger denne gangen også, men sånn blir det når butikkene har så mye fint på salg:)

Skrevet

Hadde 5-6 bodyer og 3-4 bukser i 50. I 56 ca dobbelt så mye. Hadde noe nattøy utenom (men for lite). ville hatt en 6-7 stk. Var ikke uvanlig at det gikk 3 på en natt ;) Det var passe med de andre klærne (men vi hadde ingen gulpebaby).Hadde yttertøy etc i tillegg.

Anonym poster: 63fed6fd1f0f22245082c35f8676b80e

Skrevet

Hadde bare en pysj og to bodyer i 50, begynte ellers igrunn på 56. Her var det stort sett body og jooggebukse hun hadde på seg. ( sommerbaby)

Skrevet

For det første burde du jo be svigerinnen om å erstatte bilstolen. Det er jo en stor kostnad!

For det andre har vi ikke brukt så mye av de minste str. Vi fikk store bar som gulpet lite. Hadde vel 2-3 bodyer i str 50, og kanskje 6 i 56. 3-4 bukser og noen strømpebukser. I begynnelsen er det stort sett body og str.bukse, evt. bukse + babyteppe vi har brukt. Kanskje heldress også hvis det er vinter.

Jeg tenker at det gjør jo ingenting om dere må bruke str 62 innimellom mens det andre er på vask, hvis det viser seg at dere må bytte klær 5 ganger om dagen.

Skrevet

Her har vi samme problem, lånte vekk tøyet til min søster, og de ga det vekk til andre...

Jeg har ikke kjøpt inn så mye, så totalt blir det vel til at vi har et par i str50, 3-4 bodyer i str 56, og resten i 62. De tåler fint en brett på armene, og 62 kan de bruke så mye lenger enn 50 og 56.

pysjamas og bukser/strømpebilser har vi ingenting mindre enn 56 og oppover.

Ser ikke behovet for 5-6 pyjamaser i "hver" str oppover, de kan tross alt sove i body og strømpebukse om det skulle knipe;) Er så kjedelig å måtte legge vekk babytøy man snaut ser er brukt :)

Anonym poster: 9d19d7dc3f15194fd8a2ceed2b980ebe

Skrevet

strømpebilser=strømpebukser...

Anonym rett over her.. ;)

Anonym poster: 9d19d7dc3f15194fd8a2ceed2b980ebe

Skrevet

Om hun har ødelagt en stol hun har lånt hos dere, er det vel rett og rimelig at hun kjøper en ny til dere?

Vi hadde heldigvis ikke kjøpt mye klær før fødselen. Hadde 3 bodyer i str 50, et par strømpebukser og en nattdrakt. Hadde også et par bodyer i 56.

50 fikk vi ikke på han og 56 ble brukt i ca 2 uker.

Han var stor ved fødselen og vokste fort. Så begynte egentlig tidlig med str 68.

Butikken er åpen etter fødsel, kan kanskje være lurt å vente med det meste av kleshandlingen til da?

Er jo dumt å bruke penger på klær du kanskje ikke får brukt. Særlig med tanke på at dere mest sannsynlig må kjøpe ny bilstol selv..

Anonym poster: 82834969dce437f63a88a16b21d80ff3

Skrevet

På to av mine tre barn var 50 for smått da de ble født, og 56 var veldig knapt. Begynte fort med 62!

Jeg ville droppet å kjøpe noe nytt i 50, men kjøpt bittelitt i 56. Så har du til den aller første tida.

Får du en veldig liten baby får du heller kjøpe litt mer etter fødsel! Men som andre skriver tåler de en brett på armer og ben eller at klærne er litt løse :)

Anonym poster: f06ba8ba23c3a4b1f425d796d068db1f

Skrevet

Jenta mi er 4 mnd om 4 dager og bruker fortsatt 56 :P

Skrevet

Jeg brukte str 50 til hun var 6 uker. Hun var ikke spes liten da hun ble født heller. Hadde ikke kjøpt inn mye i str 50. 2 ullsett. Dro innom babyshop på vei hjem fra sykehuset og kjøpte flere sett i str 50.

Er veldig vanskelig å vite på forhånd hvor mye man trenger i hver str.

Men kan være greit å ha noe i hver str i hus:)

Skrevet

Hehe, noen er større andre er mindre ;) Hadde vel 2 nattdrakter i 56 som hun knapt kom inn i, men da hun var 2 uker var det 62 som gjaldt :) Nå er hun ca 1,5 år og bruker 98 ;)

Skrevet

Hehe, noen er større andre er mindre ;) Hadde vel 2 nattdrakter i 56 som hun knapt kom inn i, men da hun var 2 uker var det 62 som gjaldt :) Nå er hun ca 1,5 år og bruker 98 ;)

Pysjer bruker hun enda 50 her.. for de er så store i str. De fra h&m i alle fall.

Noen bodyer er litt knappe i 56, mens andre passer enda helt fint. Så går i 56 og 62 her. og 50 i ytterdressene. Så jeg har i alle fall fått bruk for alt det minste veldig lenge, heldig sånn sett:D

Skrevet

Pysjer bruker hun enda 50 her.. for de er så store i str. De fra h&m i alle fall.

Noen bodyer er litt knappe i 56, mens andre passer enda helt fint. Så går i 56 og 62 her. og 50 i ytterdressene. Så jeg har i alle fall fått bruk for alt det minste veldig lenge, heldig sånn sett:D

Jepp, kjekt og vær heldig der ;)

Skrevet

Etter min erfaring med gutten jeg har nå så har jeg hatt bruk for masser av bodyer og strømpebukser. Øvrige klær brukes nesten ikke. Vi har det varmt og godt inne så han ligger stort sett i strømpik og body. Så..kanskje 3-4 sparkebukser holder. Ihvertfall her. Han er 9 uker nå og passer i 56 så lenge det ikke er føtter på.

Str.50 passet ham bare i veldig kort tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...