Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 av at jeg henger meg opp i hva folk sier, eller ikke sier. Lager ting i hue mitt og bekymrer meg for det meste i perioder. Føler jeg blir gal snart av å tenke så mye. Noen som har gode tips for å slutte med dette?
Gjest FinogFjong Skrevet 10. mars 2013 #2 Skrevet 10. mars 2013 Du kan prøve å bli flinkere til å spørre opp. "Hva mener du nå?" "Jeg blir litt usikker på hvorfor?" "Når du sier det sånn, mener du da...?" Slik usikkerhet bunner ofte ut i miskommunikasjon, spør opp og du vil få klaret opp i mye -ofte er en mer enig med folk enn en tror nemlig...
mor med liten skatt Skrevet 12. mars 2013 #3 Skrevet 12. mars 2013 Det går an å spørre seg selv om du tror du vil huske det som ble sagt (eller ikke sagt) om ett år, om det faktisk er så viktig. Har testet dette på meg selv når jeg selv feks har sagt småsleivete ting og gremmes av det etterpå. Det er veldig sjelden jeg senere husker hva det gjaldt, og da satser jeg på at det ikke var så fælt for den andre heller. Det har ihvertfall hjulpet meg til å komme ut av situasjoner der jeg ble overfokusert på detaljer i samtaler, der jeg nok ble veldig selvkritisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå