Gå til innhold

Gjentatt seteleie og årsaker til seteleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akk, jeg må spørre igjen. Er det noen som har erfaringer med seteleie med nr. 1 og seteleie igjen senere? Og har dere fått noen forklaring på årsaken? Evt er det noen som motsatt hadde seteleie med førstemann og ikke igjen senere?

Synes jeg leser så mye forskjellig om hvorvidt det er vanlig at det gjentar seg eller ikke.. nå fant jeg akkurat ut at det er vanligere med seteleie om man har trangt bekken, og det har jeg - derfor fikk jeg ikke føde sist gang men måtte ta ks. Er så innmari spent på hvordan babyen i magen legger seg!! Er i uke 22 nå så det er jo for tidlig å si noe om det, men jeg undres sånn... Håper noen vil svare!

Anonym poster: a3316a0d5e6aebd686c5f44179199404

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at fasongen på livmor og bekken har noe å si for hvordan ungen legger seg, men vet ikke om det stemmer.

Har ikke født i seteleie selv, men har to venninner som har gjort det (begge fødte vaginalt og hadde ikke smalt bekken). Begge to har flere barn og har født de andre med hodet først.

Anonym poster: 05e1d7e27a0614b5ca75dabb502a4cce

Skrevet

Dytt.. flere som lurer :-)

Anonym poster: a3316a0d5e6aebd686c5f44179199404

Skrevet

Jeg lurer også - mistenker at nr 2 har satt seg i sete, han også...

Gjest Kira bjeffer
Skrevet

Jeg har hatt barn i både tverr- og seteleie.

Legene mente at hos meg så hadde jeg ikke nok muskler i livmoren til å dytte hodet ned. Har en medfødt feil på livmoren, og veggene er like tynne som avispapir.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her lå alle 3 i sete (bare gravid med nr 3, ikke kommet enda)

Nr 1 lå i sete hele veien og ble født i sete.

Nr 2 lå i sete frem til uke 20 ca og kom med hodet først.

Nr 3 ligger i sete og har alltid gjort det. Har ikke trua på at han snur seg, desverre! Men det er bare fordi jeg sammenligner dette med første, alt er likt....

Hvorfor vet jeg ikke, men både jeg og far til eldste ble født i sete selv. så kanskje arvelig? :P

Skrevet

Under mitt siste keisersnitt sa kirurgen at jeg hadde en hjerteformet livmor som kunne være årsaken til at lillebror lå i sete. Storebror var prematur så der vet jeg ikke hvordan han ville lagt seg.

Får vel se med tiden om livmoren min bidrar til nok et setebarn. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...