Gå til innhold

Dere som ikke tåler vanlig melk, mor eller far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det være arvelig? Grunnen til jeg spør er at det virker som barnet reagerer på lett melk av og til, men ikke alltid. Bør jeg ta å sjekke for allergi?

Jeg tåler ikke vanlig melk, drikker laktoseredusert melk, bør kanskje drikke laktosefri, men holder meg til redusert enda.

Anonym poster: beb4f4e66286a09fde711dda92483069

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kan være arvelig ja, veldig mange i mannens familie som ikke tåler laktose, inkl mannen og mellomste barnet vårt. Svigermor har også fortalt at flere i generasjonen før henne har heller ikke tålte melk.

Skrevet

Takk for svar :) får se litt til før jeg bestiller time hos legen.

Anonym poster: beb4f4e66286a09fde711dda92483069

Skrevet

Jeg har melkeproteinallergi og det har datteren min også. Hun er ikke testet for det, for legen syns ikke hun hadde så kraftige symptomer og mente at det ikke var fare for alvorlig reaksjon.

Og siden laktoseprøvene var fine og hun reagerer på melk, så må det være proteinet hun ikke tåler.

Hun tåler en viss mengde melkeprodukter, men er vanskelig å finne ut hvor mye, så vi prøver oss fram med jevne mellomrom(fikk også beskjed om det på sykehuset).

Hun tåler melkebaserte pålegg og mat med melk i(bortsett fra grøt). Yoghurt o.l tåler hun dårligere.

Har mistenkt melkeallergi hos sønnen min også for han var lenge plaget med hard mage. Men laktoseprøvene var fine hos han også og han er blitt langt bedre i magen siste månedene. Så tror ikke han har melkeallergi.

Anonym poster: 3ecaec99c136627c4f6a739ebe0437b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...