Gå til innhold

Positiv på nyfødt screening, men ikke syk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd å få tlf om at barnet har testet positivt på nyfødt screening, men etter testing at barnet ikke har sykdom likevel? Sitter her helt handlingslammet og sjokkert over at barnet mitt kanskje har en alvorlig sykdom.... Barnet er tilsynelatende helt frisk og slik som storesøsken var i nyfødtperioden. Redd og lei meg, venter mannen hjem fra jobb ganske snart.

Anonym poster: 7e1d9835538692d58b3ecf10f36b88c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skjedde med oss! Omhandlet karnitin-mangel, eller noe slikt... Var ikke noe kjekt i det hele tatt. Etter 1 mnd med venting fikk vi svar at det ikke var noe galt. Men hvorfor det slo ut positivt vet jeg ikke.

Anonym poster: 3de81b56b8c6a008caa2f3ae43f2a728

Skrevet

Barnet kan se helt friskt ut selv om det har en alvorlig sykdom. Ingen kan se om et barn har en sykdom som slår ut på nyfødtscreening. Det er også sjelden at de tar feil.

Anonym poster: aa0fe1a7955c200f3f6e2fdc8b696a25

Skrevet

Barnet kan se helt friskt ut selv om det har en alvorlig sykdom. Ingen kan se om et barn har en sykdom som slår ut på nyfødtscreening. Det er også sjelden at de tar feil.

Anonym poster: aa0fe1a7955c200f3f6e2fdc8b696a25

Det er det kanskje, men som jeg skrev så tok de feil på oss. Og vi ble forespeilt at det mest sannsynlig var en falsk positiv, da ingen av oss er syke og det er en ganske sjelden, arvelig sykdom. Men man vet jo aldri, og det er jo nettopp derfor man sjekker, og det er bra. De fleste av sykdommene er jo til å leve med om man bare oppdager dem tidlig. Men ventetiden er ikke noe morsom...

Anonym poster: 3de81b56b8c6a008caa2f3ae43f2a728

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...