Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #1 Skrevet 4. mars 2013 Har en gutt som blir 2 i april. Han er veldig dårlig til å leke finmotoriske leker. Han klarer ikke å pusle veldig enkle puslespill og gir opp når han ikke får det til (han klarer å ta brikkene av, men snur ikke på brikkene når de skal på igjen, så viss de ikke passer på første forsøk gir han opp). Og klarer stort sett heller ikke å få to klosser oppå hverandre på duplo. Hva er vanlig for gutter som snart blir to? Ellers så hiver han skiver på gulvet og snur opp ned på middagstallerkenen. Noen tips til å få slutt på det? (Han trenger ikke være mett når han gjør det) Anonym poster: cbd92c663ee2342487fca95f55ce51f2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #2 Skrevet 4. mars 2013 Tror ikke det har noe med gutt eller jente å gjøre altså. Min gutt på 19 mnd er veldig finmotorisk. Setter inn lader på telefonen eller høytaler til telefonen (han elsker å gå å bære på musikk). Det jeg gjør er hvis han hiver maten da tar jeg det vekk. Da er han ikke sulten nok tenker jeg. Gjorde hvertfall det med den eldste og det har funket. Anonym poster: 49622e34a70a8b3e8281a18d77fdb60d
Gjest sussie77 Skrevet 4. mars 2013 #3 Skrevet 4. mars 2013 Har også den erfaringen om at når de leker med maten eller kaster den rundt så er de mette. Da har jeg bare tatt den vekk. Tror ikke det har noe å si på finmotorikken om det er gutt og jente. Selv om jenta her var tidligere ute med finmotorikken.Men hun var veldig tidlig ute der. Så var ikke gutten så sen han heller. Men han var litt tidligere ute med å gå enn henne. Så er det er nok bare store forskjeller.
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #4 Skrevet 4. mars 2013 Ok. Men andre på snart 2 som ikke kan legge enkle puslespill med knotter på? Anonym poster: cbd92c663ee2342487fca95f55ce51f2
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #5 Skrevet 4. mars 2013 Sånn var min gutt òg. Han trengte briller :-) De er ofte ikke så flinke med syn på helsestasjonen, gå til fastlegen og be om henvisning til øyelege om du mistenker at han kan se dårlig. Anonym poster: 25dcefd6fb5e13327906e4378b0754ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå