Gå til innhold

Lei av å jobbe hele dagen :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trist og lei meg idag.Har en mann som ikke gjør annet hjemme en å lage mat og spille data/ps3 spill ,broren hans bor hos oss og gjør litt mer men fortsatt jeg som må vaske klær og rydde og vaske...

Hvem er det som har bestemt at det er kvinnene/mammaene som skal rydde og vaske? Det værste er at man kan sitte å bable så mye om likestilling man bare vil men faktumet er at det der skjer nesten automatisk..Jeg har aldri blitt lært hvordan en vasker eller rydder for jeg ble grovt neglijsert når jeg var liten og vi var verdens møkkeste og ekkle barn,så jeg prøver å sørge for at barna mine ikke opplever slikt som jeg gjorde.

Men min mann er mer;så lenge de smiler og er fornøyde så går alt bra...

Han har HELT andre syn på oppdragelse og fordelinger en jeg har.

Jeg er så sliten,og har tendens til å bli veldig deprimert i graviditeter og med enda en voksen person (broren til mannen min) boende og vaske opp etter er jeg utslitt.Noe mannen min ikke godtar i det hele tatt for han mener at jeg ikke gjr bra nok jobb (hans mor var husmor ,hun vaska ungene mens de spiste og skrubbet huset sitt fra gulv til tak hver uke og serverte mat til sønner og mann på faste tider osv . typisk 50 husfrue)

Jeg HATER rydding,men hater rot mer...HATER møkk men orker ikke 100 % sterilisert hele tiden...

Vet ikke helt hverken hva jeg skal frem til med innlegget her men måtte bare få det ut....

Anonym poster: fe9205dcbd3cf6c99610a370c200a468

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til streik! Mannen min var ikke flink før, men jeg har lært han godt opp så han vet han må ta i ett tak. Hadde aldri funnet meg i en mann med slik holdning selv om jeg heller ikke liker mye rot. Stå på ditt, hvis ikke blir det aldri bedre...

Skrevet

Off det er sååååå feil at mange menn tenker damene skal gjøre alt!!:( det gar kanskje noe med hvordan han vokste opp? Gjorde moren alt? Har ikke noe råd utenom sett deg ned å fortell han hvor sliten og ulykkelig du blir av dette.. ha bør da bry seg og prøve endre seg mener jeg.

Anonym poster: 6d3e893fd890b9c09740100e8e875384

Skrevet

Vet du; det har jeg faktisk prøvd.Men problemet er at jeg synes det blir for ekkelt og det går for langt..Jeg har fått kraftig avsmak på lukt av mugg og gammel mat iom at jeg har hatt den oppveksten jeg har hatt, så jeg klarer det ikke.Og problemet kommer også hvis han har glemt en øl boks el. lignende på gulvet og ungene kommer ned på morran og finner det.Det blir for skummelt med barn tilstede..

Dette er nok pga moren hans ja, og sist jeg var gravid gikk ulykkelighet følsen og ubruklighet(han klager mye på at jeg klager og bærer meg og gjør for dårlig jobb på ting) så jeg fikk kraftig fødselsdepresjon. Jeg klarte brått å få for meg at barna og han hadde det bedre uten meg så jeg prøvde å ta livet av meg. Noe som resulterte til og med at BV ble innblandet(visstnok rutine når det er selvmordsforsøk foreldre)

De konkluderte med at jeg var heftig overarbeidet og at min mann måtte begynne å hjelpe mer . Barna våre har det godt og de lider lite av det så de avsluttet saken.

Når jeg ikke er gravid klarer jeg jo ting mye bedre og jeg er normalt sett ikke deprimert. Så skal sies at når jeg ikke er gravid kverulerer vi på det men det er ikke like ille å styre da.

Så dette er mer temaer som blir ekstreme når jeg er gravid.

Han har jo selvfølgelig gode sider og og dette er en forenkling av vår hverdag og problemer ,men har begynnt å bli litt nervøs på hva jeg lærer mine barn...

Har flere jenter,og de alle ser jo hvordan faren er og hvor mye jeg gjør kontra han..

Skrevet

Det er på en måte du selv som har bestemt det.

Han er selvfølgelig den som er ansvarlig for sin egen umodne oppførsel, men du er den som har valgt ham som partner og fortsatt med det selv når det viste seg at han var en forvokst guttunge.

Jeg tror det tilhører sjeldenhetene at man lykkes med å gjøre slike barn til menn over natten, men familievernkontoret er en god instans om du vil gjøre et forsøk. Funker det ikke, så tror jeg du vil ha det bedre uten ham. Han har garantert gode sider, det har de fleste, men det er enormt nedbrytende å leve i et parforhold hvor man ikke respekteres.

Anonym poster: edf5000c567ac83e130d4fba0255e7ce

Skrevet

Familievernkontoret har jeg faktisk ikke tenk på i det hele tatt...Det var en god ide, får nesten ta å høre med han.

Skrevet

Hiv først og fremst ut broren, for du trenger ikke mer arbeid enn det mann og barn er. Rydder ikke mannen hiver du bare tingene hans i en søppelsekk og legger det i garasjen og når han endelig savner tingene sine kan du forklare ham hvordan de nye reglene er.

Anonym poster: 03a2d0108b07558303436db2a414b7b6

Skrevet

Jeg hadde begynt med å føre en liste over ting som må gjøres i løpet av en uke, med avkrysning. Gjerne en kalenderversjon. Så krysser du av hva du gjør, og hva han gjør. Arbeidet i heimen må jo fordeles 50-50 ca mener jeg da, sånn tidsmessig. Hvis han fikser hage og hus og sånt krysser han av for det, men det skal gå rimelig opp i opp med husarbeidet ditt.

Skrevet

Synes ikke du har så mye å klage over jeg da. Når man får mann og barn så er husarbeid og barn kvinnens jobb. Slutt og klag og syt over at du er sliten. Stakkars mann. Likestillingen har gått alt for langt!

Anonym poster: 4336da48c6f93b0c35ea6e40c4b74ae3

Skrevet

1. Å glemme en ølboks på gulvet i stua er bare latskap.

2. Å kritisere kona for å gjøre en for dårlig jobb når han selv ikke bidrar så mye er uhørt.

3. Alle burde ha faste oppgaver i hjemmet. Har man ikke gjort alle sine, så har man heller ikke rett til å mene noe om andres oppgaver.

Sånn det var mitt synspunkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...