Gå til innhold

Dette kan da umulig være mitt ansvar??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har i ett år hatt et forhold til en kollega. De bor ikke i samme land, men har møttes når han har vært på reise. De har ikke ligget sammen, men har møttes jevnlig og klådd og klint. De har også sexchattet, og han har innrømmet at han hadde knullet henne dersom hun ikke hadde holdt igjen (hun er også gift).

Jeg fant ut dette, og ble både såret og forbannet, men har bestemt meg for å gi mannen en ny sjanse. Han er veldig ydmyk og angrer. Jeg har satt som krav at han skal bryte all personlig kontakt med denne kollegaen, tvert. De må ha noe profesjonell kontakt, men det skal begrenses til et absolutt minimum. Mannen har akseptert dette.

Nå er imidlertid en av mannens venner (og felles kollega med begge) forbannet på meg. Han har nemlig snakket med denne dama, og hun er så såret fordi hun ble droppet som en gammel vaskeklut. Han mener at jeg oppfører meg dårlig, og at jeg ikke har noen rett til å såre henne.

Dette kan han da umulig ha rett i? Hva mener han at jeg skulle ha gjort, da? Tilbudt meg å bestille hotellrom til dem, slik at de kunne ha avsluttet skikkelig? Hun har for pokker stått i med mannen min i lang tid. Det er da vel ikke min oppgave å ta hensyn til hennes følelser??

Anonym poster: 532bf4c3765444b2b3e67b3b07ceadf0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ouch... Haha.. Du har selvfølgelig helt rett, tror den andre dama dreit litt på leggen sin nå for å være ærlig...

Anonym poster: 41b3626c212ada663a07e593e1e5fcaa

Skrevet

Mannen min har i ett år hatt et forhold til en kollega. De bor ikke i samme land, men har møttes når han har vært på reise. De har ikke ligget sammen, men har møttes jevnlig og klådd og klint. De har også sexchattet, og han har innrømmet at han hadde knullet henne dersom hun ikke hadde holdt igjen (hun er også gift).

Jeg fant ut dette, og ble både såret og forbannet, men har bestemt meg for å gi mannen en ny sjanse. Han er veldig ydmyk og angrer. Jeg har satt som krav at han skal bryte all personlig kontakt med denne kollegaen, tvert. De må ha noe profesjonell kontakt, men det skal begrenses til et absolutt minimum. Mannen har akseptert dette.

Nå er imidlertid en av mannens venner (og felles kollega med begge) forbannet på meg. Han har nemlig snakket med denne dama, og hun er så såret fordi hun ble droppet som en gammel vaskeklut. Han mener at jeg oppfører meg dårlig, og at jeg ikke har noen rett til å såre henne.

Dette kan han da umulig ha rett i? Hva mener han at jeg skulle ha gjort, da? Tilbudt meg å bestille hotellrom til dem, slik at de kunne ha avsluttet skikkelig? Hun har for pokker stått i med mannen min i lang tid. Det er da vel ikke min oppgave å ta hensyn til hennes følelser??

Nei, det er ikke ditt ansvar! Hun har brukt en av dine "ting" uten å spørre om lov.

Skrevet

Haha! Dette kan da ikke være en reell problemstilling. Den der kompisen..født under en stein eller?

Anonym poster: 09504f8052845da27b590d121eb8c921

Skrevet

Synes du har vært overbærende nok jeg ved å tillate noe kontakt på profesjonelt nivå, og tilgi mannen.

Overhodet ikke din oppgave å la dem "avslutte" ting ordentlig, eller noe som helst!

Vet mannen hennes om sidespranget hennes da? Hva skjedde der?

Hadde jeg vært deg og skulle tilgitt ville jeg i det minste krevd at mannen byttet jobb og kuttet absolutt all kontakt med denne dama.

Drit i kollegaen hans, han kan være så sur han vil. Det er han som driter seg ut! Evt ta en prat med han.

Skrevet

Her er det noen som mangler antenner, og det er ikke deg...

Om det er kollegaen eller kvinnfolket som sliter mest er jeg ikke sikker på. De har begge et problem;) Neida det et virkelig ikke ditt ansvar!

Anonym poster: 9d5eb829d10615fe35c87d4ccb5d03cc

Skrevet

Synes du har vært overbærende nok jeg ved å tillate noe kontakt på profesjonelt nivå, og tilgi mannen.

Overhodet ikke din oppgave å la dem "avslutte" ting ordentlig, eller noe som helst!

Vet mannen hennes om sidespranget hennes da? Hva skjedde der?

Hadde jeg vært deg og skulle tilgitt ville jeg i det minste krevd at mannen byttet jobb og kuttet absolutt all kontakt med denne dama.

Drit i kollegaen hans, han kan være så sur han vil. Det er han som driter seg ut! Evt ta en prat med han.

Nei, han vet det ikke. Men som sagt, det var hun som holdt igjen, mannen min ville ha gått lenger. Hun og mannen min var venner i mange år før de innledet forholdet, og det er vel derfor hun er såret. Men det klarer jeg ærlig talt ikke å ta hensyn til, de har selv sørget for å ødelegge det vennskapet.

Egentlig driter jeg i hva denne vennen mener, men nå gnåler han stadig til mannen om hvor såret den stakkars dama er.

Skrevet

Øøøøø, her er det noen som her HELT på viddene :-O

For det første, han kompisen har jo aldeles ingenting med dette å gjøre. Mannen din bør gi ham beskjed om å holde seg utenom!! Herregud for en døll fyr......

For det andre, nei dette er ikke ditt ansvar. Du har handlet helt rett.

Gjest sussie77
Skrevet

Dette er absolutt ikke ditt ansvar. Blir gang på gang sjokkert over hvor lite ydmyke folk kan være noen ganger... Her er det ikke du som har gjort noe galt. og om hun er såret så er ikke det din sak. Tror ikke hun har tenkt så veldig mye på dine følelser når hun hadde et forhold til mannen din.

Skrevet

Takk for svarene. Det er godt å lese at andre er enige med meg. Jeg klarte ikke å akseptere at det skulle være mitt ansvar å ta hensyn til hennes følelser. Jeg har egentlig nok med mine egne for tiden, og som en av dere skriver: hun tok ikke så mye hensyn til mine følelser da hun koste seg med mannen min. Det føltes veldig rart og veldig urettferdig da jeg plutselig fikk inntrykk av at det var jeg som var drittkjerringen her.

HI

Skrevet

Nå sitter jeg her å koker!! Er det virkelig mulig? Hvor dum er det mulig å bli egentlig? Ja stakkar dame som ikke får fortsette vennskapet.

Nei, vet du hva. Jeg støtter deg 100%.

Beklager usaklig innlegg, men kjenner jeg ble veldig provosert.

Anonym poster: 11ca1c3337efe93aa1180f5f36572a7c

Skrevet

Jeg er mest sjokkert over damer som velger å fortsette forholdet etter å ha blitt ført bak lyset av mannen i 1 år...

Anonym poster: 795a8514ac19b9fa57e2c7185bd10274

Skrevet

Bare jeg som syns lukter er troll?

Anonym poster: f3a5661bb1783cbff2a7bd934f98c5e0

Skrevet

OHHH, ipad!!! "dette lukter troll" skulle det stå

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Dette blir bare helt feil på alle plan..

Mannen din har hatt et forhold til en annen dame, og så er andre sinna fordi elskerinna er såret?

Hæhæhæhæhæ, unnskyld at jeg ler, mener ikke å være ufølsom siden jeg vet dette er vondt for deg, men virkelig?? Kollegaen til mannen er frustrert fordi elskerinna ble dumpa? hehehe... Om han syns hun fortjener bedre så får han overta henne, da :P

Endret av Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Den mannen hadde jeg ringt og fortalt hva jeg synes om det han har liret ut av seg.

Anonym poster: 9ed128f89241be69e00e162862d0ed20

Skrevet

Kan du ikke ta en tlf til mannen hennes, for han er vel den rette til å trøste henne nå ;)

Anonym poster: 6346da0c82b5e2adc65e956a3c0e2695

Skrevet

Selvsagt er det ikke ditt problem at hun er såret om det hadde vært meg hadde jeg sendt henne en melding og sagt at om hun følte at det ikke hadde blitt avsluttet på en grei måte kunne jeg velge en annen måte for de å avslutte det, nemlig å ta kontakt med hennes mann og fortelle at hans kona hadde drevet å kysset og klint med en annen mann.

Deretter hadde jeg gitt henne beskjed om at hvis hun ikke vil bli dumpet på en slik måte får hun faktisk holde seg til å vare være venner uten å krysse noen slike grenser med menn som har partnere.

Til kollegaen hadde jeg bedt han klappe igjen og holde sine meninger unna. Om han hadde syntes det var greit at hans kone hadde hatt et forhold til en annen mann og fortsatt kontakten etterpå så måtte han gjerne det men du er ikke en dørmatte....

Jeg syntes faktisk du er storsinnet som ikke forlanger at mannen skal se seg om etter annen jobb slik at han ikke lenger har noe å gjøre med denne damen i hele tatt. Flott at hun har holdt seg fra å ha sex med han men kyssing og klining og intime samtaler er allikevel langt over grensen. Hun tenkte neppe på deg og dine følelser når hun satte igang med dette så da sier det vel sitt om dama at ho nå tror at du skal tenke på hennes følelser oppi dette her.

Men sjansen er vel at hun har mistet din mann så nå søker hun sympati og omtanke hos neste kollega og da er det selvsagt viktig å smøre på og få han til å syntes synd på henne.

Anonym poster: f5b045ec6401d283f47e93e46040fe72

Skrevet

OHHH, ipad!!! "dette lukter troll" skulle det stå

Jeg er faktisk ikke et troll. Og du som synes det er underlig at man kan fortsette et forhold etter å ha blitt bedratt: for noen måneder siden var jeg helt enig med deg. Ting blir litt annerledes når man står midt oppe i det. Jeg har fått lære meg en lekse om at verden ikke er svart-hvit, og læringskurven har vært ganske bratt.

HI

Skrevet

Jeg hadde bedt mannen min sette denne arbeidskollegaen på plass og om han ikke hadde villet det, så hadde jeg truet med og ringe mannen hennes for og innformere litt om hvordan dette "vennskapet" egentlig foregikk..

Skrevet

Jeg hadde fortalt kompisen at han kan fortelle kjerringskrellet at den sutringen kutter hun ut med en gang. Hvis hun ikke gjør det så koster det meg ikke fem øre å ringe hennes mann. Greit å få vite hva kjerringa driver med.

Men jeg er nok ikke så tilgivende som deg, beundrer deg som tilgir og fortsetter forholdet. Jeg er av den mer hevngjerrige typen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...