Gå til innhold

kan jeg bare ta blodprøve hos legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å få sjekket jern og stoffskiftet. To år siden fødsel og føler jeg til tider er helt utenfor, at noe ikke stemmer. Trener og spiser sunt, går på grete roede men går ikke ned i vekt og de anbefalte meg å dra til legen. Fryktelig trøtt og d er liksom noe so ikke stemmer.

Men holder d å ta blodprøve hos sekretæren eller må man ha legetime først ?

Anonym poster: 03b67c3246d6451b0d9820d427d115a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og spør :) Da får du et sikkert svar!

Skrevet

Hvorfor vil du ikke snakke med legen?

Uansett er det bare å ringe de å spørre. Vi vet ikke hva legekontoret ditt gjør.

Skrevet

Jeg må innom legen for å få tatt stoffskifteprøver, holder ikke å bare stille på laben.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Så lenge dette ikke er prøver du tar jevnlig så må du snakke med legen først, som regel. Det er dyre prøver og han har nok mange andre prøver ihan vil ta som kan gi et større bilde av problemene dine når de blir tatt sammen.

Skrevet

Legen vil som regel snakke med deg først, for å gjøre seg opp en mening om hva dette er. Utifra det vil h*n bestille prøvene. Er ikke bare-bare å ta blodprøver i hytt og pine heller, man må vite hva man ser etter og hva som er sannsynlig for å tolke dem :)

Anonym poster: e85e302f698c23eff037304642ce5f21

Skrevet

Jeg bare bestemmer hva jeg vil ta, går i luken og får gjort det uten å involvere legen. Men er helsepersonell selv så jeg vet hva som bør taes i forhold til symptomer. Er i tillegg gift med en lege så vi diskuterer det på forhånd. Grei ordning både for meg og fastlegen.

Anonym poster: 4500506fd5a7665cff8f8636ffe57693

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...