Gå til innhold

Trenger hjelp til å tyde en drøm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer ofte at jeg blir jaget. Og det er alt mulig som kan jage meg. Zombier, vampyrer, "vanlige" folk, monstre, dyr.

I natt var det vanlige folk som jaktet på meg. De hadde sverd, økser, spyd, steinhakker, ja, det meste.

Vanligvis så gjør jeg alt jeg kan i drømmene for å unngå og bli fanget. Men i denne drømmen var det som om jeg gikk lei, for jeg stoppet og lot de ta meg igjen. En av de som jaget meg kjørte ei steinhakke gjennom den ene skulderen min, og resten av drømmen bestod egentlig bare at de passet på at jeg ikke skulle rømme.

Er det noen her som kan hjelpe meg å tyde dette?

Drømmer slike "jakt"drømmer minst fem netter i uka...

Anonym poster: b55dec7757ccdd69c2c82f217fc88714

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har en hemmelighet du ikke vil at noen skal vite om? Angst? Jeg hadde de samme drømmene, fikk orden på livet mitt, og de forsvant :)

Anonym poster: f1621de26717585895718ee3eb7de3ec

Skrevet

Du har en hemmelighet du ikke vil at noen skal vite om? Angst? Jeg hadde de samme drømmene, fikk orden på livet mitt, og de forsvant :)

Kan vel godt si at jeg har en hemmelighet ikke andre skal vite om, ja. Jeg har gått til psykolog lenge p.g.a. det, og kun hun vet.

Får bare slite med disse drømmene, da, for det er ikke noe å gjøre med fortiden eller hemmeligheten...

Skrevet

Hva med å snakke med terapeuten din om drømmene dine? :)

Skrevet

Kan vel godt si at jeg har en hemmelighet ikke andre skal vite om, ja. Jeg har gått til psykolog lenge p.g.a. det, og kun hun vet.

Får bare slite med disse drømmene, da, for det er ikke noe å gjøre med fortiden eller hemmeligheten...

Det kan også forsvinne når du føler du mestrer dette. Jeg hadde angst og hemmeligheter, men når livet mitt ble mer stabilt (uten å fortelle min hemmelighet) så forsvant likevel drømmene.

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Hva med å snakke med terapeuten din om drømmene dine? :)

Gjort det. Hun mener også det har noe med ting som har skjedd. Akkurat der sitter vi fast i terapien. Vi snakker om det, men that's it. Hun har visst det i 1,5 år, men føler ikke at vi kommer videre eller at jeg får hjelp til å håndtere angsten...

Skrevet

– Dersom man drømmer at man løper fra noen eller blir jaget av et dyr eller mennesker. Hva ville dette betydd? Har du gjort noe galt, har du dårlig samvittighet og forventer straff? Prøv å sette deg inn i det og din egen situasjon. Føler man at man ikke gjør det bra nok på jobben? Føler man seg som en dårlig forelder eller kjæreste? Spør deg selv: Hvor er det jeg føler jeg ikke strekker til? Hva er mine utfordringer, sier Austdal.

Anonym poster: 9a333fc499157fa6598ff89ad883ce84

Skrevet

– Dersom man drømmer at man løper fra noen eller blir jaget av et dyr eller mennesker. Hva ville dette betydd? Har du gjort noe galt, har du dårlig samvittighet og forventer straff? Prøv å sette deg inn i det og din egen situasjon. Føler man at man ikke gjør det bra nok på jobben? Føler man seg som en dårlig forelder eller kjæreste? Spør deg selv: Hvor er det jeg føler jeg ikke strekker til? Hva er mine utfordringer, sier Austdal.

Anonym poster: 9a333fc499157fa6598ff89ad883ce84

Jeg har googlet "jaget i drømme" opp og ned i mente utallige ganger. Det som står på droemmetydning.com eller andre nettsider gjør meg ikke klokere.

På jobb gjør jeg en særdeles god innsats. Eneste "gale" jeg gjør er å gi ungene grandis en gang i blant.

Men jeg har som sagt angst pga tidligere hendelser, som jeg går til psykolog for, og som jeg ikke føler at hjelper meg videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...