Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #1 Skrevet 3. mars 2013 Har gått på Cerazette i mange år. Har vært så heldig å tilhøre den gruppen som ikke har mensen når jeg tar disse pillene. Har ikke hatt menstruasjon siden minstemann ble født ( han er nå 5 1/2 år). For ca 1 mnd siden tullet jeg skikkelig med tablettene og glemte vel dem i 5-6 dager i strekk. Dette har jeg gjort tidligere også uten at noe skjedde (utenom redsel for graviditet). Jeg fikk blødning/mensen 17 februar og den varte nesten en uke. For ca 1 uke siden begynte jeg å få "smerter" på ene siden av magen. Føles som venstre eggleder eller deromkring. Ikke direkte vondt men skikkelig ubehag/press. Dette merkes ekstra godt når jeg ligger på venstre side eller sitter (spesielt fremoverbøyd). Det er som ett press eller noen som holder ett hardt grep rundt innvollene på venstre side. Dette har bekymret meg og jeg har vurdert å gå til legen med det. 2 år siden jeg skulle ha vært på celletest og har ikke hatt GU siden lillegutt ble født. I dag begynte jeg å blø igjen og er nå bekymret. Er det pga tullet med pillene at syklusen nå er igang igjen og ute av lage eller kan det være noe annet/værre tror dere??? Anonym poster: ba6cedfdfafddedaaf9674af8427173b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #2 Skrevet 3. mars 2013 Det måtte vært voldsomme tilfeldigheter om du PLUTSELIG fikk kreft samtidig som du har tullet med tablettene dine. Dette sier jeg for at du skal være rolig, det er mest sannsynlig ingenting, men du MÅ være nøye med celleprøven din! Anonym poster: 8c1e2236e44fb73b1a6253f76170f017
Gemini77 Skrevet 3. mars 2013 #3 Skrevet 3. mars 2013 Kan være en cyste på eggestokken pga tullet med hormoner. Høres ut som det med det du beskriver. Jeg fikk en stor cyste som vred seg og måtte legges inn pga den vred hele eggelederen rundt og stoppet blodtilførselen til eggestokken. Men vanlig med mindre cysterson skaper lokale ubehag. Hvis du hadde normal celleprøve for 5 år siden så er det uhyre sjeldent med livmorhalskreft som har utviklet seg så raskt. Man må ha HPV og i tillegg tar det rundt 10 år å utvikle. Noen tilfeller er selvfølgelig raskere. Men symptomene dine er uansett ikke noe som skulle tilsi detter uavhengig av problemene dine nå...ta celleprøve hvert 3 år!!!!!
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #4 Skrevet 3. mars 2013 HI her... Jeg tror/håper heller ikke det er kreft. Det ligger i bakhodet at min mor hadde livmorhalskreft når hun var yngre enn meg. Det er jo derfor idiotisk at jeg ikke har vært og tatt celleprøven. Jeg har bodd i utlandet de siste 2 årene og har ikke somlet meg til å finne en gynokolog her. Men det som uroer meg er at jeg tidligere har surret litt med pillene og ingenting har skjedd. I dag fikk jeg 2 blødning på 3 uker + disse "smertene" siste uken. Det er skikkelig press konstant og har problemer med å ligge på venstre side. Anonym poster: ba6cedfdfafddedaaf9674af8427173b
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #5 Skrevet 3. mars 2013 Det kan godt være at du har en stor cyste (eller flere) på/rundt eggstokken. Jeg ville ikke dratt til legen, men bestilt time hos en privat gynekolog og fått tatt celleprøven og innvendig ultralyd. Anonym poster: f19c69c51f32e534cbd704aea2b5ad9a
Gemini77 Skrevet 3. mars 2013 #6 Skrevet 3. mars 2013 Syns ikke du skal uroe deg for livmorhalskreft. Hvor lenge har du vært sammen med samme partner? Har du hatt celleforandringer tidligere i forholdet? Hvis ikke du har hatt det og ingen av dere har hatt andre partnere på mange år så er sjansen for at du har HPV nå veldig liten. Og man får ikke livmothalskreft uten å være smittet av HPV. Og til tross for at mange sier dette er et virus som blir i kroppen for resten av livet så stemmer IKKE det. Kroppen kvitter seg med viruset og hadde du blitt smittet for mange år siden og kroppen ikke greide å kvitte seg med deg så ville du hatt celleforandringer tidligere.. Høres veldig ut som en cyste. Veldig vanlig og helt ufarlig. Men ubehagelig. Ta deg en tur til legen så tar de UL av livmor og eggestokkene.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2013 #7 Skrevet 3. mars 2013 HI her: Tusen takk for beroligende svar. Jeg har hatt samme partner de siste 12 årene så det er jo ett + :-) Skal se om jeg ikke får meg en time i morgen å få sjekket dette. Noen som har hatt en cyste og kan fortelle hva som skjer hvis det er det jeg har. Anonym poster: ba6cedfdfafddedaaf9674af8427173b
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #8 Skrevet 4. mars 2013 Har du tatt en graviditetstest? Jeg ble gravid etter å ha glemt 2 cerazetter. Fikk mensen. Bare at de viste seg etter hvert at det ikke var mensen. Endte på legevakt med magesmerter og småblødninger. Det var svangerskap utenfor livmor. Ante ikke at jeg var gravid. Anonym poster: bec342dd6bc529189f3b2d0a6249a041
Anonym bruker Skrevet 4. mars 2013 #9 Skrevet 4. mars 2013 HI her: Har vært hos legen. Ingenting påvist ved ultralyd. Ingen Cyste, svangerskap i eller utenfor livmor osv. Celleprøver tatt. Legen fant ingen forklaring på smertene i siden og mente at det da måtte ha med andre involler å gjøre enn livmor. Flott at det kke var cyste....MEN ga jo ingen svar på ubehaget mitt da :-( Han var forøvrig svært overrasket over at jeg tok Cerazette. I Spana hvor jeg bor brukes dette legemiddelet ikke som prevensjon men noe de gir kvinner som ammer for å stoppe melkeproduksjon. Han ristet på hodet når jeg sa dette var en vanlig prevensjons i Norge. Han ville jeg skulle slutte på dagen. Legen var også svært lite fornøyd med hvor lenge det var siden jeg hadde hatt GU. Han mente kvinner måtte gjøre dette hvert eneste år. Anonym poster: ba6cedfdfafddedaaf9674af8427173b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå